Ulaz za korisnike

Usluga lani poslovala s 4,43 milijuna kuna gubitka

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

POREČ - Prva skupština Usluge otvorena za javnost održana je u subotu, a na njoj su razriješeni dosadašnji članovi Nadzornog odbora kojima je istekao mandat (Josip Maras, Milan Laković, Celeste Gerometta, Stevo Žufić i Vladimir Ćuš), a novima su imenovani porečki gradonačelnik Edi Štifanić, ponovno komunalni pročelnik Laković i član poglavarstva zadužen za komunalni sektor Edo Kos, u ime Grada kao većinskog vlasnika, ponovno je imenovan Gerometta u ime ostalih općina suvlasnika te Ćuš, koji predstavlja zaposlene u Usluzi.

U radu skupštine nisu sudjelovala dva predstavnika suvlasnika, sutlovrečki načelnik Branko Zgrabljić i višnjanski načelnik Angelo Mattich. Načelnik Vižinade Marino Baldini napomenuo je prije imenovanja novih članova NO-a da bi bilo dobro da i tri male općine imaju predstavnika u NO-u, s čim se direktor Usluge Rodoljub Kosić složio, ali je rekao da najprije treba taj detalj unijeti u društveni ugovor o osnivanju Usluge, koji se uskoro spremaju dopuniti. Izvješće o lanjskom poslovanju podnijela je Rozana Petrović, koja je upozorila da je prošle godine učinjena temeljita revizija poslovanja u 2003. godini, koja je naložila ispravljanje poslovnih knjiga radi realnijeg prikaza aktive poduzeća. Najznačajniji propust učinjen je zadržavanjem od knjiženja 2,5 milijuna kuna amortizacije, koja je naknadno uknjižena prošle godine i direktno je utjecala na rezultate poslovanja.

Dubiozno je bilo i knjiženje 2,7 milijuna kuna iz Hrvatskih voda te neotpisivanje dugova koji su otišli u zastaru. U prihode je, osim toga, do 2004. knjiženo zemljište bivše tvornice Školjka, ali nigdje nije prikazana vrijednost zemljišta oko upravne zgrade, pa je Usluga, nakon što su knjige uređene, poslovala lani s 4,43 milijuna kuna gubitka. Od devet radnih jedinica samo su tri poslovale pozitivno (Školjka, tržnica i marina), a najveći je problem u ostalima to što cijene nisu mijenjane od 1996. godine. - Zatečeno stanje 1. siječnja 2004. bilo je alarmantno, a gubitak gotovo 13 milijuna kuna. Revizija je ukazala na niz nedostatak koje smo nastojali ukloniti, ali smo željeli mišljenje vlasnika, pa smo reviziju poslali Gradskom poglavarstvu. Nažalost, ni izvršna vlast ni Gradsko vijeće nisu o njoj raspravili. Očekujem više suradnje s vlasnicima, ali i da vlasnici provedu odluke koje donosi Nadzorni odbor, rekao je direktor Kosić. Franka Štifanića, vrsarskog načelnika, zanimalo je bi li Usluga 2003. godine poslovala s gubitkom da nije zadržano knjiženje 2,5 milijuna kuna amortizacije, a kada je Petrović to potvrdila, komentirao je: »To je očito zadržano s namjerom, Usluga je morala te godine prikazati pozitivno poslovanje jer je bivši direktor tada proglašen menadžerom godine u javnim poduzećima«.

Članovi Skupštine detaljno su »izrešetali« stavke rashoda, a i nekih prihoda i na kraju prihvatili izvješće o poslovanju s 4,43 milijuna kuna gubitka, koji će dijelom (s 2,7 milijuna kuna) biti pokriven iz zadržane dobiti. Odluku o tome kako tretirati novac koji je u Uslugu stigao iz Hrvatskih voda Skupština će donijeti na sljedećem zasjedanju, nakon što se provjeri kako su to riješili drugi gradovi u Istri, budući da je prema Saboru krenula inicijativa da se taj novac, koji se do sada uglavnom knjižio kao kredit ili udio Hrvatskih voda u temeljnom kapitalu lokalnih komunalnih poduzeća, prenese na jedinice lokalne samouprave. Do sada je iz Hrvatskih voda u Uslugu stiglo 3,69 milijuna kuna, a riječ je o novcu prikupljenom od građana na ime slivne vodne naknade, koji se vraća u lokalne projekte zaštite izvora.

Informacija o projektu sanacije i rekonstrukcije odlagališta Košambra potaknula je opširnu raspravu. Usluga je pripremila kratak materijal »iz svoje perspektive«, ali je za cjelovitu informaciju nedostajao materijal poduzeća Adria Plus, koji je u većinskom vlasništvu Grada i suvlasništvu austrijskih partnera. Načelnici općina složili su se u ocjeni da o tom projektu znaju malo ili ništa, da nikada niti jedan dokument nije službeno poslan njihovim poglavarstvima, odnosno vijećima, stoga prije nego se projekt nastavi, treba ispraviti te pogreške. Gradonačelnik Štifanić obvezao se koordinirati izradu materijala za sastanak načelnika, koji bi se trebao održati prije sjednice Nadzornog odbora Adria Plusa zakazane za 11. kolovoza. S. MATEJČIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

Beton

Materijali