Ulaz za korisnike

ZAGREBAČKI VELESAJAM 8.6.2016. OBILJEŽIO GLOBAL EXHIBITIONS DAY

|
Foto: ZV
 
Foto: ZV
Zagrebački velesajam, kao jedan od osnivača UFI-a - The Global Association of the Exhibition Industry (Union of International Fairs) 1925. godine i sajamski organizator sa najdužom tradicijom na ovim prostorima, prihvatio je inicijativu međunarodnih organizacija UFI i IAEE - International Association of Exhibitions and Events te obilježio ovaj dan organizacijom Međunarodnog poslovnog skupa na temu: „SNAGA SAJAMSKE INDUSTRIJE – DANAS I SUTRA“ i 1.Danima otvorenih vrata.

U Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma okupili su se sajamski organizatori, stručni ljudi sajamske industrije iz zemlje i svijeta, predstavnici institucija, udruženja, gospodarstvenici i predstavnici medija.

Na Prvom Panelu Međunarodnog poslovnog skupa koji je nosio naziv: "SAJMOVI - Platforma poslovne i društvene komunikacije“ sudjelovali su: Josip Zaher, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore; Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca; dr. sc. Dina Tomšić, voditeljica Podružnice Zagrebački velesajam; dr Rajko Buković, izvršni direktor Jadranskog sajma iz Crne Gore (Budva);  dr. prof. Aleksandar Andrejević, rektor, Educons Univerzitet iz Srbije i dugogodišnji generalni direktor Novosadskog sajma; dr. sc. Siniša Zarić, prof. Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i dugogodišnji generalni direktor Beogradskog sajma.

Uvodničar i Moderator 1. Panela bio je gospodin Ante Gavranović, istinski doajen i jedan od vodećih autoriteta u području sajamske djelatnosti na ovim prostorima.

Između ostalog, istaknuto je da je „Face to face komunikacija“ danas  jednako važna, ako ne i važnija od digitalne.
Organizacija sajmova pozitivno djeluje na turizam svakog grada, pa tako i grada Zagreba prvenstveno u popunjenosti hotela i ugostiteljskih objekata. Prema provedenom istraživanju Infratest Burke iz Minhena, indirektni ekonomski multiplikatori sajamske aktivnosti su izuzetno visoki pa tako na 1 kunu prihoda Zagrebačkog velesajma, Grad Zagreb ostvaruje 11,7 kuna prihoda.

Sajmovi i dalje ostvaruju tri temeljne funkcije:

1. Poslovna funkcija
2. Makroekonomska funkcija
3. Socijalna funkcija

Istaknute su i činjenice da se najveći broj sajamskih centara nalazi se u Europi, čak 496 velikih prodajnih mjesta što čini 48% ukupnog sajamskog udjela te da se godišnje  organizira otprilike 31.000 sajamskih projekata sa ukupno 4,4 milijuna izlagača i preko 260.000.000 posjetitelja.
Neosporivo je da sajmovi imaju značajan marketinški učinak. Istraživanja potvrđuju da 85% izlagača smatra B2B sajmove važnim ili vrlo važnim elementom svoje marketinške aktivnosti.
Novi trendovi zahtijevaju drugačiji pristup organizaciji sajmova: veću specijalizaciju, kraće trajanje, različite komplementarne sadržaje kojima se dopunjuje sajamski program i sve višu razinu sajamske infrastrukture.

Uz sajmove se više vežu konferencije, prezentacije, okrugli stolovi, posjeti postrojenjima i objektima, a sve kako bi se dala veća važnost, pružilo više mogućnosti i privuklo što više izlagača i posjetitelja.

Sajmovi budućnosti stavljaju pred organizatore nove izazove. Osobni kontakt će intenzivirati komunikaciju i dijalog s posjetiteljima. Jača predstavljanje robnih marki i brendova, a imidž postaje sve važniji element nastupa.

Drugi panel na temu: "GOSPODARSTVO TREBA SAJMOVE“ koncipiran je na način da se predstave dobri primjeri iz prakse. Uvod u Panel imao je gospodin Darko Knežević, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.

Svojim konkretnim primjerima iz prakse, značaj sajmova za razvoj i internacionalizaciju poslovanja svojih tvrtki potvrdili su: gospođa Bernarda Cecelja, direktorica tvrtke BERNARDA d.o.o. iz Čakovca; gospodin Željko Vrbanus, vlasnik i direktor Metalne galanterije Vrbanus iz Siska; gospođa Matilda Bulić, članica Uprave Školske knjige iz Zagreba; mr.sc. Hrvoje Pezo, predsjednik Hrvatske komore dentalne medicine; gospodin Vinko M. Ćuro, predsjednik Međunarodnog ekonomskog foruma Perspektive iz Sarajeva te gospođa Renata Godek, direktorica Marketinga u Končaru koja je ujedno i moderirala ovaj Panel.

Gospodin Neven Marković, tajnik Saveza inovatora Zagreba, uključio se putem linka, iz Pittsburga, gdje predvodi delegaciju hrvatskih na sajmu INPEX.
Zaključci Međunarodnog poslovnog skupa  potvrdili su da su sajmovi, organizirani po visokim UFI standardima, jedan su od najsnažnijih marketinških alata, tzv. multiplikatori gospodarskih aktivnosti s izravnim i mjerljivim utjecajem na rast poslovanja te sa snagom definiranja trendova u tematskim djelatnostima. Takve statuse potvrđuje i značajno povećanje intenziteta aktivnosti Zagrebačkog velesajma u prvoj polovini ove godine.

U okviru manifestacije Global Exhibitions Day, održan je i "Dan otvorenih vrata Zagrebačkog velesajma" na kojem su prezentirani sajmovi Zagrebačkog velesajma u drugoj polovici 2016. godine: Sajmovi zdravog življenja;  Izvor; Ambienta; Interliber; Inova i  Sajam multimedije.

Zagrebački velesajam je još jednom istaknuo svoju misiju da je „Srce poslovne i društvene komunikacije Grada Zagreba i Republike Hrvatske“ te zahvalio Hrvatskoj gospodarskoj komori, Hrvatskoj obrtničkoj komori, Hrvatskoj Udruzi poslodavaca, Gradu Zagrebu i Turističkoj zajednici Grada Zagreba za snažnu i cjelovitu institucionalnu potporu u ostvarivanju ove misije.
Posebna zahvala upućena je i Upravi Zagrebačkog holdinga, Podružnicama u sastavu Zagrebačkog holdinga,  svim izlagačima i partnerima koji svojim aktivnostima doprinose  pozicioniranju Zagrebačkog velesajma na međunarodnoj karti respektabilnih sajamskih organizatora i nacionalnoj vrijednosti najviše kategorije.

www.zv.hr

Materijali