Maksimalna snaga za jedan od najdužih željezničkih tunela u Njemačkoj

Strogi zahtjevi za ravnomjernost

Standard kvalitete potreban za krevet na stazi također je zahtijevao da ocjena i kontrola nagiba estriha budu točni do milimetra. Raspon tolerancije za apsolutni položaj 12 cm debelog valjanog betonskog sloja bio je samo +/- 10 mm. Kako bi se ta točnost održala, posada za popločavanje oslanjala se na Navitronic Basic 3D upravljački sustav (koji ne koristi napetu žicu) za popločavanje baznih slojeva vezanih za vodu. VÖGELE sustav ima otvoreno sučelje na koje se mogu povezati sustavi pozicioniranja različitih proizvođača. Kurt Gansloser GmbH je koristio trimble kontrolni sustav. Kontrola tahimetra mjerila je položaje i kutove estriha i izračunate devijacije. Sučelje ih je proslijedilo sustavu za automatizirani stupanj i kontrolu nagiba koji je napravio potrebne korekcije. Kako bi se udomaćile konačne valovite mjere, tim je koristio big-multiplex-ski senzorski sustav tvrtke VÖGELE za valjani betonski sloj. “To nam je omogućilo lako održavanje tolerancije i vrlo smo zadovoljni rezultatom”, kazao je Gansloser.

Složena logistika, učinkovita hranilica

Isporuka mješavine bila je poseban izazov. Otprilike 12 kamiona dnevno koji su prevozili po 20 t materijala morali su se preokrenuti u tunel kako bi prenosili mješavinu. Paralelno su se izvodili složeni inženjerski radovi na tunelu, što je logistiku dodatno zakompliciralo. “U nekim slučajevima to su bile situacije koje je bilo teško planirati, pa smo se prvo morali naviknuti na sve to”, kazao je Gansloser. “Međutim, nakon kratkog vremena uspjeli smo popločati gotovo bez prekida”. To je bilo zbog s jedne strane kratkih udaljenosti do postrojenja za miješanje na licu mjesta i s druge strane, do VÖGELE MT 3000-2i Offset hranilice materijala. Powerfeeder ima kapacitet prijenosa do 1.200 t/h i osigurao je kontinuirani, nesmetan prijenos materijala na paver. “Hranilica materijala enormno je povećala učinkovitost i kvalitetu i uštedjela nam puno vremena”, kaže Gansloser. “Mjesto rada završilo je kao idealna interakcija između klijenta, planera, ekipe za popločavanje i strojeva.”

Posebno su zahtjevni projekti izgradnje cesta u željezničkim tunelima. S jedne strane, situacija s skučenim radnim mjestom zahtijeva savršeno integriranu logistiku. S druge strane, zahtjevi na krevetu staze su ogromni: dionice velike brzine moraju biti apsolutno na razini i izdržati ekstremna opterećenja. To je zato što Deutsche Bahn vlakovi ne voze samo većim i većim brzinama, već su i sve duži i sve češće voze. Kao posljedica toga, trebala je biti asfaltirana trajna kolnička traka u tunelu Albvorland, duljine 8,176 m i dio je projekta Deutsche Bahn Stuttgart-Ulm namijenjenog brzini od 250 km/h. Trajne kolničke trake uglavnom se sastoje od sloja protiv smrzavanja, baze vezane za vodu i sloja betona ili asfalta; mogu izdržati mnogo veća opterećenja, imati duži vijek trajanja i gotovo su bez održavanja u usporedbi s balastnim krevetima. Strukturni zahtjevi za kolničku traku tunela Albvorland bili su još stroži nego inače – pružatelj građevinskih usluga Implenia Construction GmbH München imenovao je izvođača radova Kurta Ganslosera GmbH da poploči pet baznih toka vezanih za vodu debljine po 25 cm i valjani betonski sloj debljine 12 cm u dva jednotračka tunelska bušotina i u drugom dijelu dugom oko 3 km. Širina pavea bila je 6,5 m. S jedne strane, cilj je bio podići bazu tunela na željenu razinu i stvoriti posebno niske temelje za spavanje i tračnice. S druge strane, to također pomaže Deutsche Bahnu da osigura da željezničke operacije ne uzrokuju štetu na kabelima ispod.

VÖGELE SUPER 2100-3i paver – idealan za projekte koji uključuju tunele

“Na projektima kao što je ovaj, svaki kotačić se mora spojiti sa sljedećim. Precizno planiranje, kompetentan tim i moćni strojevi su neophodni”, kaže Christopher Gansloser, izvršni direktor Kurt Gansloser GmbH. “Tema emisija igra važnu ulogu na gradilištima tunela, posebno.” Zbog toga su stručnjaci za građevinarstvo stavili svoje povjerenje u VÖGELE-ov SUPER 2100-3i veliki paver. Ovaj stroj klase autoceste ima stopu otpuštanja do 1.100 t / h i sa svojim modernim konceptom pogona, savršen je za projekte koji uključuju tunele. Motor je opremljen višestupanjskim sustavom za nakon obrade ispušnih plinova, uključujući filtar s dizelskim česticama i time zadovoljava stroge smjernice europske standardne faze emisija ispušnih plinova V. Inteligentno upravljanje motorom i takozvani EcoPlus paket smanjuju potrošnju goriva i emisije do još 25%.

Iznad toga, paver je postigao dodatne bodove jednostavnim radom i jasno raspoređenim: unatoč skučenim uvjetima i oskudnoj rasvjeti tunela, vozači i operateri imali su dobar pogled na sva relevantna područja stroja i mjesto rada. To je s jedne strane zato što su sve ErgoPlus 3 konzole operatera pavera osvijetljene kako bi se smanjio odsjaj. S druge strane, LED svjetla na krovu stroja, dodatni lagani baloni i LED reflektori u estrihu operatora konzola osigurali su sveobuhvatno osvjetljenje cijelog područja rada.

Tehnologija visokog zbijanja povećava kvalitetu popločavanja

Kako bi zajamčio kvalitetan rezultat popločavanja, Kurt Gansloser GmbH oslanjao se na AB 600 Extending Screed. Estrih se može hidraulički produžiti do 6 m, a dodani su i produžeci za vijke kako bi dosegli širinu od 6,5 m koja je potrebna bušotinama tunela. Kako bi se postigla maksimalna zbijanje u svih pet slojeva, posada je koristila TP2 varijantu AB 600 s petljačem i dvije tlačne trake. VÖGELE tlačne pločice kontrolirane pulsnim hidraulikom jedinstvene su na tržištu i omogućuju postizanje vrijednosti predkompakcije do 98%. To je omogućilo posadi za popločavanje da postigne visoku kvalitetu asfaltiranja i učinkovitost u svim slojevima te uštedi vrijeme u sljedećim prolazima s HD 10 VT i HD 13i VV tandem valjcima iz HAMM-a.

https://www.wirtgen-group.com/en-hr/