Perspektiva: „Tijekom sljedećeg desetljeća velika većina dizelskih motora raspolagat će tlakom ubrizgavanja od otprilike 2000 bara. Iako 3000 bara nije nezamislivo, bit će ograničeno na trkaće automobile i dizelske motore visoke učinkovitosti.“
(dr. Markus Heyn, predsjednik odjela Dizelski sustavi društva Robert Bosch GmbH)
Common-rail dizelski sustav: Common-rail sustav CRS3-25 sadrži Boschev prvi piezoelektrični injektor za osobna vozila koji radi na tlaku ubrizgavanja od 2500 bara. Svojim višim tlakom ubrizgavanja novi piezoelektrični modeli iz Boscha svrstavaju se u sam vrh tehnološkog razvitka. Optimizirani sustav ubrizgavanja goriva atomizira gorivo u još sitnije kapljice te pospješuje izgaranje. Manja potrošnja samo je jedna od prednosti ove tehnologije.
Veća učinkovitost: Viši tlak ubrizgavanja stvara veću specifičnu snagu i povećava okretni moment. Zbog toga povećavanje tlaka ubrizgavanja motor čini snažnijim: vrijeme dostupno za izgaranje iznimno je ograničeno čim motor radi pod punim opterećenjem i pri velikoj brzini motora. To znači da se gorivo mora jako brzo ubrizgati u motor pod visokim tlakom da bi se ostvarila optimalna snaga.
Emisije: Viši tlak ubrizgavanja ključan je faktor u smanjivanju netretiranih emisija motora. Primjerice, u kompaktnoj klasi vozila često može čak i pomoći da se ukloni potreba tretiranja ispušnih plinova. Što je tlak ubrizgavanja veći, to je moguće preciznije konstruirati injektor i mlaznicu injektora. Time se poboljšava atomizacija i postiže bolja mješavina zraka i goriva, što znači da je izgaranje optimalno te se čađa ne može stvoriti.
Kompetencija za sustave: Viši tlak ubrizgavanja zahtijeva više od ponovnog konstruiranja injektora. Zahvaljujući svojoj sveobuhvatnoj kompetenciji u području dizelskih sustava, Bosch može sastaviti fino podešen sustav koji obuhvaća ne samo upravljačku jedinicu, već i pumpu goriva, common-rail sustav i injektor.
Razvoj tlaka ubrizgavanja – Bosch je počeo sa 100 bara
do 100 bara
Cilj na početku razvoja 1922.
preko 100 bara
Prva redna injektorska pumpa u serijskoj proizvodnji
(MAN kamion, 1927.)
300 bara
VE razvodna injektorska pumpa (VW Golf D, 1975.)
900 bara
Klipno-aksijalna pumpa
(Audi 100 TDI, 1989.)
1500 – 1750 bara
VP 44 klipno-radijalna pumpa
(Opel Vectra, Audi A6 2.5 TDI, 1996.; BMW 320d, 1998.)
1350 bara
Common rail (Alfa-Romeo 156 2.4 JTD, 1997.)
2050 bara
Sustav pumpa-brizgaljka (VW Passat TDI, 1998.)
preko 2000 bara
Common rail s piezoelektričnim injektorom
(prvi put ugrađen u Audi A6 3.0 TDI, 2003./4.)
2500 bara
CRS3-25 common-rail sustav (dostupno u serijski proizvedenim vozilima od 2014.)
Kontakt za medije:
Kristina Šperanda Ferenc
Tel.: (+385) 1 295 80 47
kristina.speranda-ferenc@hr.bosch.com