Menadžeri iz Boscha dobili nagradu Eurostar 2013

– Specijalizirani časopis Automotive News Europe dodjeljuje nagrade za angažman pri razvoju     automatizirane vožnje
– Bosch provodi testiranja na njemačkim autocestama
– Serijska proizvodnja sustava za pomoć pri vožnji u gužvama počinje 2014. godine

Prekrižiti ruke i opustiti se – obje fraze za Gerharda Steigera, predsjednika Boscheva poslovnog područja za upravljanje sustavima podvozja sada imaju novo značenje. Jedan od projektnih timova unutar njegova poslovnog područja već dobre dvije godine radi na razvoju potpuno automatizirane vožnje. Na autocesti vozač već danas može mirno prekrižiti ruke i opustiti se dok ga automobil sigurno vozi kroz promet.
„Bosch je vodeća tehnološka tvrtka na području automatizirane vožnje, a Gerhard Steiger pokretačka je sila koja stoji iza ove fascinantne tehnologije“, kaže Luca Ciferri, urednik specijaliziranog časopisa Automotive News Europe. Zato je taj časopis Boschevu rukovodstvu dodijelio nagradu Eurostar 2013 u kategoriji „Supplier Division CEO“. Ta se nagrada već više od 10 godina jednom godišnje dodjeljuje osobama iz automobilske industrije u različitim kategorijama.

Za samog je Steigera ova nagrada dodatni dokaz da se Bosch sa svojim radom na automatiziranoj vožnji nalazi na pravom putu. Razvojem sustava za pomoć pri vožnji i automatizirane vožnje tvrtka ide prema važnom cilju: vožnja bez ozljeda i nezgoda. „Bosch će korak po korak sudjelovati u dostizanju tog cilja“, rekao je Steiger u svom govoru zahvale.

Pokretačka sila za više sigurnosti

Bosch je i u prošlosti svojim izumima značajno pridonosio sigurnosti automobila: 1978. godine sa svojim sustavom protiv blokiranja s elektroničkim upravljanjem, 1980. godine elektroničkim upravljanjem zračnim jastucima, a 1995. godine elektroničkim programom stabilnosti. U 2000. godini pojavio se Boschev prilagodljivi sustav za kontrolu brzine, a u 2010. sustav za predviđanje kočenja. Bosch svoje sustave čini učinkovitijima, ali i povoljnijima. „Smanjivanje troškova otvara sustavima za pomoć pri vožnji put u kompaktnu klasu“, kaže Steiger. Prvi stupanj razvoja automatizirane vožnje Bosch će doseći 2014. godine sa sustavom za pomoć pri vožnji u gužvama koji potpuno automatski koči, ubrzava i upravlja. Bit će aktivan od nula do 50 km/h i time pokrivati tipičan promet Stop&Go. Ovaj će se opseg funkcija u nadolazećim godinama postupno proširivati i na kraju doseći potpuno automatiziranu vožnju.

Osim sustava za pomoć pri vožnji i sigurnosnih sustava, Bosch radi i na stalnom usavršavanju motora s unutrašnjim izgaranjem i razvija alternativne pogone za električne automobile, učinkovite pomoćne uređaje ili primjerice hidraulični hibrid. U fokusu Boschevih razvojnih inženjera nalaze se kako pametna multimedijska rješenja, tako i korisnička sučelja prilagođena korisniku.

www.bosch.hr