Novi Volvo FMX: Superiorna upravljivost u svim uvjetima

“Patentirani Volvo dinamički upravljački sustav koristan je za sve vozače, ali njegove prednosti najviše će se primijetiti prilikom vožnje na malim brzinama. Upravljanje bez napora znatno olakšava posao vozača građevinskog kamiona”, kaže Claes Nilsson, predsjednik kompanije Volvo Trucks.

Elektronički upravljani električni motor pričvršćen na upravljački prigon velika je tehnička inovacija. Električni motor djeluje zajedno s hidrauličnim servoupravljačem, a njegova elektronička upravljačka jedinica regulira ga nekoliko tisuća puta u sekundi. Pogledajte film o Volvo dinamičkom upravljačkom sustavu na http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks.

“Pri malim brzinama, električni motor zamjenjuje mišićnu snagu vozača. Stoga, vozač se može opustiti i upravljati bez ikakvog napora ili stresa”, objašnjava Gustav Neander, voditelj projekta za Volvo dinamički upravljački sustav.

Na ovaj način, dinamički upravljački sustav rješava najčešće profesionalne ozljede kojima su izloženi vozači komercijalnih vozila. Druga korist je ta da se Volvo dinamički upravljački sustav automatski samostalno centrira prilikom vožnje unatrag.

Novi stražnji zračni ovjes

Većina novih karakteristika šasije i pogonske linije u novom Volvu FMX povećava produktivnost vozača.

“To je područje visokog prioriteta za naše kupce u segmentu građevine. Novi zračni ovjes potpuno je prilagođen za rad u građevini bez ikakvih kompromisa ili veza s drugim segmentima”, objašnjava Peter Frleta, stručnjak za šasije, Volvo Trucks. Uz to kaže: “Stražnji zračni ovjes nudi značajnu udobnost i agilnost bez obzira je li kamion natovaren ili prazan.”

Sustav ovjesa ima automatsku regulaciju visine za vožnju i razmak od tla 300 milimetara, rezultat čega je izvrsna sposobnost stizanja na cilj. Zračni ovjes dostupan je u konfiguracijama osovina 4×2, 6×4 i 8×4.

Budući da se poprečni stabilizator nalazi u sustavu stražnjih kotača, vozilo dobiva izvrsnu stabilnost. Istovremeno, nema nezaštićenih komponenti ovjesa iza zadnje osovine kamiona.

Kako bi se postigao uži okretni polumjer i smanjeno trošenje guma, konfiguracija 8×4 sa sustavom stražnjih kotača može se specificirati sa hidraulički upravljanom pratećom osovinom iza pogonske. Prateća osovina iza pogonske također se može podizati kako bi se povećala trakcija pogonske osovine u teškim radnim uvjetima

I-Shift u kombinaciji s poboljšanim pogonom na sve kotače

Mjenjač I-Shift već je vrlo učinkovit prilikom upravljanja na malim brzinama i također se može kombinirati s pogonjenom prednjom osovinom. Još jedna nova karakteristika mjenjača I-Shift je duži interval zamjene ulja (450.000 km).

Sustav prednjeg pogona još je unaprijeđen kako bi se pružile povećane terenske sposobnosti i veća izdržljivost. Pogonjena osovina premještena je još 100 mm prema naprijed na isti položaj kao i nepogonjena prednja osovina.

Osim toga, spojna motka podignuta je i sada se nalazi na zaštićenijem položaju. Kraći prednji prevjes znači da je povećan pristupni kut.

Pogonjena prednja osovina dostupna je u sljedećim konfiguracijama osovina: 4×4, 6×6 za tegljač i krutu šasiju te 8×6 za krutu šasiju.

Dostupan s 11-litarskim i 13-litarskim motorima

Novi Volvo FMX dostupan je s opcijama 11-litarskih i 13-litarskih motora Euro 6. D13 ima izlazne snage od 380 do 540 KS, dok D11 nudi raspon od 330 do 450 KS. Za tržišta izvan Europe, bit će dostupni motori prilagođeni za Euro 3, Euro 4 i Euro 5.

Kako bi se zadovoljili standardi norme Euro 6, motor je opremljen nehlađenim sustavom za povrat ispušnih plinova (EGR). On optimizira temperaturu ispušnih plinova i razine dušičnih oksida (NOx) za učinkovitu naknadnu obradu.

Filtar za čestice automatski se regenerira tijekom normalnih uvjeta vožnje, a patentirano servisno rješenje kompanije Volvo Trucks za filtre štedi vrijeme i smanjuje troškove za kupca.

Proizvodnja novog Volva FMX za europske kupce započinje u rujnu 2013. Pogledajte film o novom građevinskom kamionu na http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks

.www.volvotrucks.com