Foster + Partners predstavio shemu dizajna koja pobjeđuje u natjecanju za Guangming Hub

Foster + Partners pobijedio je na natječaju za dizajn Guangming Huba, novog transportno orijentiranog razvoja smještenog na željezničkoj vezi velikih brzina koja povezuje Hong Kong, Shenzhen i Guangzhou. Prijedlogom se također integriraju tri nove linije podzemne željeznice u gradu i u središtu je pozornosti novog masterplana za regiju čiji je cilj stvaranje nove urbane destinacije.

Grant Brooker, voditelj studija Foster + Partners, izjavio je: “Apsolutno smo oduševljeni što smo izabrani za dizajnere Guangming Huba – fantastične prilike za razvoj suvremenog urbanog centra s integriranim i održivim prometnim čvorištem u srcu. Velikodušno uređeno, prohodno središte grada neprimjetno će se povezati s pametnim autonomnim transportnim sustavom, kombinirajući dobrobit i praktičnost i stvarajući živopisan urbani fokus za okolne četvrti.”

Integrirani tim u tvrtki Foster + Partners koristio je najnovije tehnološke alate za stvaranje pametnog grada koji podržava protok ljudi i robe s robusnom infrastrukturom, učinkovitim prometnim mrežama, pouzdanim javnim uslugama i bujnim zelenilom. Kako bi se osmislila idealna urbana masa, razvijen je niz ključnih ograničenja koja bi utjecala na urbani rast u regiji. Ta su ograničenja unerena u posebno kreirani softverski program, razvijen praksom, koji je zatim predstavio idealan masterplan. Masterplan je zatim dodatno dorađen i detaljno opisan u smislu integriranih prometnih veza, s Guangming Hubom u srcu.

Središte je zamišljeno kao sastavni dio grada, dobro povezano s okolicom u području masterplana. Dvije glavne željezničke linije presijecaju se na tom mjestu, a okolna topografija također služi kao značajna prepreka kretanju na lokaciji i oko nje. Kako bi se to prevladalo, masterplan nastoji stvoriti mrežu sporih autonomnih vozila s skybridgeovima i zajedničkim površinama za bicikliste i pješake.

Mladi Wei-Yang Chiu, partner, Foster + Partneri, dodao je: “Središnja ideja je iskoristiti prirodne ljepote stranice, koristeći bujni krajolik kako bi stvorili živo iskustvo za posjetitelje i lokalno stanovništvo. To će biti šumski ulaz u Shenzhen. Naši prijedlozi povezuju stranicu s prometnom mrežom koja se sporo kreće i pruža učinkovitu i jednostavnu vezu s Hubom. Ove zajedničke površine osiguravaju bolju dostupnost u cijelom području masterplana i stvaraju platformu spremnu za inovativna transportna rješenja za budućnost.”

Postojeća željeznička postaja velikih brzina nalazi se u središtu lokacije, orijentirana u smjeru sjever-jug. Potopljena zelena kralježnica u orijentaciji istok-zapad presijeca mjesto i kroz željezničku stanicu velikih brzina u razini tla. Nova postaja podzemne željeznice nalazi se zapadno od željezničke postaje velikih brzina, koja graniči sa zelenom kralježnicom. Međugradski link stanica se nalazi dalje zapadno, prema rubu mjesta, povezivanje Guangming Hub s gradom. Jednostavan način, minimalne pješačke udaljenosti i zasjenjene šetnice karakteriziraju shemu.

Veliki maloprodajni podij nalazi se na vrhu podzemne postaje podzemne željeznice i međugradskih veza, s zakoračilim zelenim terasama koje stvaraju vezu s okolnom šumom, gledajući na središnju zelenu kralježnicu. Postoji niz uredskih tornjeva, smještenih na kardinalskim točkama diljem mjesta. Inspirirani tradicionalnim kineskim pristupnikom koji označava važne ulazne putove, ti su tornjevi predviđeni kao “pristupnici” čvorištu. Otvori u prizemlju zgrada tornjeva označavaju središnji pristup željezničkoj postaji velikih brzina. Podzemna željeznica i mostovi do susjednih parcela stvaraju prikladne veze za pješake, bicikliste i autonomna vozila. Novi prometni muzej nalazi se na mostu preko željezničke postaje velikih brzina, povezujući istočnu i zapadnu polovicu lokacije. Posjetitelji će uživati u futurističkim izložbenim izložbama koristeći najnovije VR, AR i tehnologije projekcijskog mapiranja s panoramskim pogledom na željezničku stanicu velikih brzina.

Osim kontroliranog pristupa vjetru i solarnoj energiji, projektom se maksimalno povećavaju krajobrazne površine, javni sadržaji i prioritet pješaka kako bi se osigurali ugodni vanjski prostori. Projekt je usklađen s gradskim programom Sponge City s naglaskom na davanje prioriteta korištenju održivih sustava urbane odvodnje kroz integraciju krajobraznih, prožimajućih značajki kolnika i bioodržavanja vode.

Image courtesy of Foster+Partners