Održivost i produkt dizajn

Odgovor je u većini slučajeva: \’\’Ne\’\’. Kako spriječiti dodatno zagađenje okoliša, smanjenim konzumerizmom ili kvalitetnijim proizvodom. Možda je upravo u dizajnu odgovor ili rješenje problema.

Prilikom održivog dizajniranja kad se riješi jedan problem ostaje puno problema iza, naprimjer problem uvoza i izvoza proizvoda, problem transporta… Ima puno područja koje treba razraditi po pitanju ekološki prihvatljive proizvodnje. Dizajn se nije toliko prilagodio održivosti koliko je to slučaj u arhitekturi. Arhitekti su u prednosti u održivom projektiranju, solarna energiija, podno grijanje… Teorija održivosti, održiv dizajn i arhitektura, se uvodi u programe edukacije tako da sada imamo nove generacije dizajnera koje su ekološki osviještene i znaju ulogu dizajna u 21. stoljeću. Treba biti osviješten i dizajnirati proizvod koji je zaista potreban, koji je ekološki osviješten i koji je održiv. Stare dizajnerske konzultantske kuće i stare navike u dizajnu koče napredak u obliku održivosti. Jedna struja dizajnera prihvaća održive kriterije kao izazov, a druga struja održivost doživljava kao veliko ograničenje i pritisak da moraju koristiti energiju efikasno, pri realizaciji njihovih ideja. U proizvodnji nije u materijalu problem već u načinu na koji se materijal tretira. Uvođenje reciklaže proizvodnja postaje \’\’čišća\’\’ i otkrivaju se nova i bolja svojstva poznatih materijala. Pitanje je što sve ljudi mogu napraviti od tih materijala. Treba pokazati javnosti upotrebu poznatih materijala u različitim i novim oblicima.

Dizajneri ne mogu preuzeti cijelu odgovornost prema proizvodu, dio moraju snositi i proizvođači, ipak ideja održivosti mora biti usađena u dizajneru 21.stoljeća.

Izvor: Dokumentarni film o održivom dizajnu s urednicom Blueprint časopisa Vicky Richardson, dizajnerom Tom Dixonom, stručnjakom za trendove Chris Sandersom… 100percentdesign.co.uk Povratak na vrh

GREEN LIFE Designboom.com u suradnji s Incheon Metropolitan City, Korea, organizirao svjetski je dizajnerski natječaj pod nazivom Green Life. Ovo nije prvi natječaj na temu ekologije, baš suprotno u posljednjih par godina je ekologija česta tema dizajnerskih natječaja. Na sav glas se u svijetu dizajneri pokušavaju osvijestiti da razmišljaju zeleno. To je pametna strategija jer novi proizvod započinje svoj nastanak od dizajnera, tj ako je dizajner osviješten i dizajnirani proizvodi će biti ekološki prihvatljivi.

www.dizajncafe.com/hr