Kako su u koronakrizi prošli obrtnici? #analiza

Analiza: utjecaj koronakrize na potražnju za uslugama

Metodologija

  • od 1. veljače do 1. lipnja 2020. (prvi lockdown),

  • od 1. prosinca 2020. do 1. ožujka 2021. (drugi djelomični lockdown),

  • usporedili ih s istim razdobljem u prošloj godini (ukupno 161.636 upita) te

  • analizirali kod kojih su majstora i usluga najveća odstupanja.

Prvi lockdown (ožujak – svibanj 2020.)

U to vrijeme najviše su bili pogođeni sektori i poduzetnici čiji je posao vezan uz event industriju. Među najveće gubitnike korona krize slobodno se može smjestiti i servise za čišćenje, te majstore koji svoj posao obavljaju unutar domova.

Najveći pad na Trebam.hr bilježile su sljedeće usluge:

  1. catering za poslovne domjenke (-81%)

  2. čišćenje apartmana (-63%)

  3. catering za vjenčanja (-61%)

  4. upis u katastar (-50%)

  5. catering za privatne zabave (-45%)

  6. čišćenje stanova (-42%)

  7. renoviranje kupaonica (-36%)

Svi žele imati svoj webshop

Loša vremena i kriza su za neke sektore sjajna prilika. Najviše je porastao broj upita za:

  1. web shop (169%)

  2. sanaciju fasade (67%)

  3. uređenje međe (59%)

  4. izradu fasade (46%)

Drugi “mali” lockdown (studeni 2020. – veljača 2021.)

Catering je za vrijeme drugoga vala doživio veći pad nego u velikom zatvaranju prošle godine – poslovni domjenci više praktično ni ne postoje. Servisi za čišćenje ostali su na istoj razini pada (-37%), ali ovaj put puno veći pad odnosi se na čišćenje poslovnih prostora. To je posljedica sve češćeg rada od kuće.

Dosta je bilo izolacije, mnogi se žele preseliti u kuću

I u tom razdoblju pojavili su se pobjednici. To su građevinari. Želja za vlastitom kućom utjecala je na povećanje potražnje za dogradnjama, nadogradnjama i novogradnjama. Ljudi se u velikom broju odlučuju i za montažu raznovrsnih ograda oko svojih kuća. U posljednje vrijeme najviše je poraslo zanimanje za:

  1. dogradnje i nadogradnje (189%)

  2. ograde (182%)

  3. web shop (128%)

  4. elektroinstalacije u novogradnjama (93%)

  5. novogradnje (77%)

  6. kuhinje po mjeri (58%)

  7. geodetski projekt (34%)

Što sad?

Trend selidba u kuće s prostranim okućnicama i potražnja za uslugama građevinara nastavit će se i nakon kraja pandemije. Također možemo očekivati još veći rast udjela online prodaje u ukupnoj trgovini. A bit će zanimljivo pratiti koliko će vremena trebati da se oporavi potražnja za majstorima i poduzećima koji svoj posao obavljaju unutar domova.

Grafičke prikaze usporedbe potražnje na Trebam.hr možete preuzeti i slobodno ih koristitiu svojim medijima zajedno sa svim rezultatima analize. Za sva pitanja i sve dodatne podatke koje možemo pružiti, stojim vam na raspolaganju.

Boris Upelj
Informa Studio d.o.o.
Dunajska cesta 5
+386 1 777 57 67

http://www.informastudio.com/