Kako su u koronakrizi prošli obrtnici? #analiza

Analiza: utjecaj koronakrize na potražnju za uslugama

Prošlo je više od godinu dana od početka epidemije. Koje su majstore i obrtnike ljudi više tražili, a kojima se posao više-manje zaustavlja? Jesmo li zaista kod kuće imali vremena za obnove i adaptacije koje smo ranije odgađali?

Na temelju više od 140 tisuća različitih upita za usluge u posljednje dvije godine na Trebam.hr, web platformi koja povezuje one koji traže usluge s izvođačima iz cijele Hrvatske, analizirali su utjecaj lockdowna na upite za usluge vezane uz dom i posao. Što pokazuju rezultati?

Analiza: utjecaj koronakrize na potražnju za uslugama

Metodologija

Pregledali su podatke o svim upitima u posljednje dvije godine:

– od 1. veljače do 1. lipnja 2020. (prvi lockdown),
– od 1. prosinca 2020. do 1. ožujka 2021. (drugi djelomični lockdown),
– usporedili ih s istim razdobljem u prošloj godini (ukupno 161.636 upita) te
– analizirali kod kojih su majstora i usluga najveća odstupanja.

Prvi lockdown (ožujak – svibanj 2020.)

U to vrijeme najviše su bili pogođeni sektori i poduzetnici čiji je posao vezan uz event industriju. Među najveće gubitnike korona krize slobodno se može smjestiti i servise za čišćenje, te majstore koji svoj posao obavljaju unutar domova. Najveći pad na Trebam.hr bilježile su sljedeće usluge:

-catering za poslovne domjenke (-81%)
-čišćenje apartmana (-63%)
-catering za vjenčanja (-61%)
-upis u katastar (-50%)
-catering za privatne zabave (-45%)
-čišćenje stanova (-42%)
-renoviranje kupaonica (-36%)

Svi žele imati svoj webshop

Loša vremena i kriza su za neke sektore sjajna prilika. Najviše je porastao broj upita za:

– web shop (169%)
– sanaciju fasade (67%)
– uređenje međe (59%)
– izradu fasade (46%)

Drugi “mali” lockdown (studeni 2020. – veljača 2021.)

Catering je za vrijeme drugoga vala doživio veći pad nego u velikom zatvaranju prošle godine – poslovni domjenci više praktično ni ne postoje. Servisi za čišćenje ostali su na istoj razini pada (-37%), ali ovaj put puno veći pad odnosi se na čišćenje poslovnih prostora. To je posljedica sve češćeg rada od kuće.

Dosta je bilo izolacije, mnogi se žele preseliti u kuću

I u tom razdoblju pojavili su se pobjednici. To su građevinari. Želja za vlastitom kućom utjecala je na povećanje potražnje za dogradnjama, nadogradnjama i novogradnjama. Ljudi se u velikom broju odlučuju i za montažu raznovrsnih ograda oko svojih kuća.

U posljednje vrijeme najviše je poraslo zanimanje za:

– dogradnje i nadogradnje (189%)
– ograde (182%)
– web shop (128%)

– elektroinstalacije u novogradnjama (93%)
– novogradnje (77%)
– kuhinje po mjeri (58%)
– geodetski projekt (34%)

Što sad?

Trend selidba u kuće s prostranim okućnicama i potražnja za uslugama građevinara nastavit će se i nakon kraja pandemije. Također možemo očekivati još veći rast udjela online prodaje u ukupnoj trgovini. A bit će zanimljivo pratiti koliko će vremena trebati da se oporavi potražnja za majstorima i poduzećima koji svoj posao obavljaju unutar domova.

Grafičke prikaze usporedbe potražnje na Trebam.hr možete preuzeti i slobodno ih koristiti u svojim medijima zajedno sa svim rezultatima analize. Za sva pitanja i sve dodatne podatke koje možemo pružiti, stojim vam na raspolaganju.

https://www.gradimo.hr/dogadanja/kako-su-u-koronakrizi-prosli-obrtnici-analiza/ staviti link na trebam.hr?

Boris Upelj

primerjam.si
Informa Studio d.o.o.
Dunajska cesta 5
+386 1 777 57 67
http://www.informastudio.com