Zračna luka Suvarnabhumi, Bangkok, Tajland

‘Suvarnabhumi’ znači “Zlatna zemlja“ na tajlandskom, a ovo ime odabrao je kralj za novu međunarodnu zračnu luku u Bangkoku, koja se nalazi u središtu Indo-Kineske regije. Otvorenje je bilo 2006. godine. Izgradnja zračne luke bila je veliki izazov za sve na ovoj “močvarnoj” lokaciji, 30 km od centra grada Bangkoka, nekada poznatoj kao ‘Nong Ngu Hao’ što na tajlandskom znači “Močvara kobri“.

Zračnu luku je projektirao i izgradio međunarodni tim sa složenim i jedinstvenim izgledom putničkog terminala, koji je pobijedio na natječaju u svjetskoj konkurenciji. Pobjedu je odnio Murphy Jahn Architects sa svojim partnerima ACT Consultants (Tajland) i Werner Sobek Engineers.

Opis projekta i uvjeti

Aerodromski sadržaji uključuju dvije uzletno-sletne staze, široke 60 metara, duge 3700, odnosno 4000 metara, s paralelnim taxi cestama i 120 stajališta za avione – 5 izlaza je dovoljno veliko za prihvat novih aviona tipa Airbus A380.

Sika rješenje

– Sika dodaci za betone Plastocrete® (plastifikatori i aeranti) korišteni su za proizvodnju svih betona, koji su također uključivali i do 20% letećeg pepela. Beton je trebao postići i održavati 3-6% ulaženja zraka, postojanost i koheziju, s obradivošću potrebnom za ugradnju i završnu obradu na visokoj temperaturi i vlažnosti. Gotovo jedan milijun litara Sika dodataka za betone utrošeno je na projektu.

–  Rasvjetne jedinice učvršćene su u beton, a zatim čvrsto ožbukane mortom visoke čvrstoće Sikadur® epoksi mort da pridržava
rasvjetu.

Zračna luka Suvarnabhumi pokriva područje od 3.100 hektara s trenutnim kapacitetom za 45 milijuna putnika, te dugoročnim planovima za 2 glavna terminala i 2 satelitne zgrade s konačnim kapacitetom do 100 milijuna putnika i 6,4 milijuna tona tereta.
Glavni putnički terminal ima 7 katova i podrum, i tako ukupnu podnu površinu od više od 500.000 četvornih metara, što ga čini najvećim u svijetu.
Izvana, uz bok terminalu i oko središnjih dvorana nalaze se jedinstveni tropski vrtovi, umjetničke kreacije i tajlandske rukotvorine.

Opis projekta i zahtjevi

Zgrada se sastoji od dugačke, lagane čelične potporne konstrukcije, s izloženim lijevanim betonskim elementima, prozirnog stakla niske emisije, inovativne 3- slojne prozirne membrane s integriranim vodenim hlađenjem i pomičnom ventilacijom. To znači da sustav zahtijeva minimalne izmjene zraka, a putnici su zaštićeni od intenzivnog tropskog sunca i topline, dok je prijenos buke uvelike smanjen.

Spojevi između tih komponenti i raznolikih materijala također su moralibiti trajno hidroizolirani elastičnim brtvilom. Kao sveukupni završni rezultat, postiglo se da su troškovi klima uređaja smanjeni za oko 50%, a ukupna energetska učinkovitost zgrade znatno je povećana.

Predviđen veliki broj putnika, njihove prtljage i ostali tereti, zahtijevali su pod vrlo otporan na habanje na površinama s velikim prometom.

Sika rješenje

– Konstrukcijski čelični potporni stupovi, pregrade i nadstrešnice, čvrsto su usađeni u betonske temelje i baze mortom SikaGrout koji se ne skuplja, te Sikadur® epoksi mortom visoke čvrstoće u skladu s njihovim predviđenim opterećenjima.

– Betonske podne površine unutar zgrade terminala koje će vjerojatno biti izložene ekstremnoj abraziji i habanju od prometa, izvedene su premazom otpornim na abraziju uz dodatak Sikafloor® Syntop Dryshake posipa na bazi korunda. Dodan je u svježe ugrađen beton i završno obrađen u gustu, nehabajuću površinu. Više od 150 tona ugrađeno je na ovom projektu.

– Pokretne i izolacijske fuge između različitih materijala na vanjskim komponentama fasade zabrtvljene su sa Sikaflex® kitom.
Ovaj jednokomponentni materijal na bazi poliuretana odabran je zbog svoje jednostavne primjene u uvjetima gradilišta, njegove dobre prionjivosti na različite podloge, otpornosti na atmosferilije i odlične trajnosti, u skladu s američkim standardom ASTM C920.

– Sarnafil® sustav s mehaničkim pričvršćivanjem. Sarnafil® S327-15 je korišten za 31.560 m2, a Sarnafil® G410-18 za površinu od 270 m2 ravnog krova

Izgradnja Komunalnih distribucijskih sustava Distribucije vode i sustav prikupljanja otpadnih voda (Izvana)

Opis projekta i zahtjevi

Središnji komunalni sustav uključuje spremnik za svježu vodu od 40.000 m3 i pumpnu stanicu, sustav otpadnih voda s kapacitetom većim od 12.000 m3 na dan, kontrolnu i skladišnu zgradu za otpadne vode koje se prikupljaju iz aviona.

Na ovom mjestu sve betonske konstrukcije zahtijevale su hidroizolaciju vanjskih površina sa zaštitom od prirodnih podzemnih voda na gradilištu. Osim toga, trebalo je zaštititi i unutarnje površine koje su izložene agresivnim kemikalijama sadržanim u procesu kloriranja svježe vode za piće. Na drugim mjestima trebalo ih je zaštititi od kontaminiranih otpadnih voda iz okolice zračne luke – uključujući otpadne vode sa zrakoplova i pista, te kanalizacijske i otpadne vode iz terminala itd.

Sika rješenje

–  Betonske površine izložene vanjskim uvjetima, te one u pogonima za obradu pitke vode zaštićene su Sika® Poxitar-om® F, 49 W Thick. To je bitumenski premaz za čelik i betonske površine, koji je pogodan za kontakt s pitkom vodom i potpuno otporan na tretman kloriranja i prirodne podzemne vode.

–  Betonske i čelične površine u kanalima za prikupljanje i odvodnju,te kontaminirane površine za kanalizacijske i otpadne vode zaštićene su od agresije i korozije sa Sika® Poxitar-om® F. Ovo je izuzetno kemijski otporan zaštitni premaz na osnovi modificiranih epoksidnih smola s posebnim dodacima koji se čak može primijeniti izravno na vlažne betonske površine.

Sudionici projekta

Vlasnik: Nova međunarodna zračna luka
Glavni izvođač: Ital – Thai
Posebni izvođač: JV. BBTS
Sika organizacija: Sika Tajland