Kabelska TV poskupila više od sto posto

Split – Sva tri splitska koncesionara kabelske televizije – tvrtke DCM, Kabel-net i Adriatic kabel, bivši IVB – zadnjih mjeseci podigli su cijenu pretplate za 15-ak posto, što je ogorčilo 50-ak tisuća korisnika, koji su se u nedostatku vlastitog satelitskog prozora u svijet elektronskih medija odlučili priključiti na velike kabelske sustave.

Negodovanje Splićana moglo se osjetiti i u našoj redakciji koju su mnogi nazvali kako bi se požalili na posljednje poskupljenje koje je, smatraju, neopravdano. U koncesionarskim tvrtkama misle potpuno suprotno, pa glasnogovornica Kabel-neta Snježana Mimica kaže kako je porast cijena povezan s poboljšanjem ponude osnovnog paketa programa i usklađivanjem ugovora za licencne kanale na godišnjoj razini. — Osim toga, morali smo definirati obveze po autorskim pravima i za televizijske kanale za koje to do sada nije bilo riješeno, a pretplatnicima smo pružili i još kvalitetniju tehničku podršku. Pritom će korisnici naših usluga moći gledati kanale National Geographic i Reality TV s prijevodom na hrvatski jezik. Prijevodom će se obuhvatiti oko 30 posto programa, ali je planirano povećanje udjela do kraja godine — kaže Mimica.

Međutim, neke ekonomske procjene govore da je i u takvom poslovnom okviru pretplata za kabelsku televiziju previsoka, pri čemu su iznosi povećani za više od 100 posto u protekle četiri godine. Naši izvori smatraju da koncesionari ostvaruju i ekstraprofit, jer su se već trebala isplatiti ulaganja u gradnju i instaliranje kabelske mreže po gradskim četvrtima i stambenim objektima, pa solidna zarada ostaje u tvrtkama, čak kada se oduzmu i troškovi dnevnog održavanja mreže. Uz to, kabelske televizije u Splitu trenutačno imaju status monopolista, jer je tehnički gotovo nemoguće ući u sustav drugog koncesionara. Iz krugova bliskih tvrtkama distributerima, pak, stižu neslužbene infomacije kako nema ni riječi o ostvarivanju dodatne zarade, jer se u izgradnju mreže utrošilo i po 20-ak milijuna kuna, što je teško vratiti u kratkom roku, čak i uz povećanje pretplate. Troškovi su svakodnevni, kažu naši sugovornici, budući da uz plaćanje prava na reemitiranje stranih satelitskih programa, postoje i brojna druga izdvajanja za iznajmljivanje vodova, održavanje mreže ili kadrovske i režijske segmente. Gordan ZUBČIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr

U Agenciji muk

Iznos osnovnog paketa odnedavno je prosječno skuplji za pet do deset kuna i kreće se od 45 do 51 kunu mjesečno, a sadrži 30 programa, među kojima su i nacionalne mreže HTV, RTL TV i Nova TV. Za dodatni paket, s još 16 do 20 satelitskih kanala, treba izdvojiti od 20 do 29 kuna, ovisno o distributeru programa. Uz spomenute usluge koncesionari, primjerice DCM, nude izbor hrvatskog paketa programa za 30 kuna, dok Kabel-net omogućava priključivanje kanala HBO, Private Gold ili Pink TV, po cijeni od 52, 30 i 40 kuna. Inače, Udruga “Dalmatinski potrošač” još u ožujku je koncesionara DCM zbog poskupljenja prijavila Agenciji za telekomunikacije, ali kako kaže Ante Tičić, predsjednik Udruge, do danas nije bilo povratne informacije. Stoga, u Dalmatinskom potrošaču smatraju da koncesionari kabelske TV i dalje imaju monopol na dijelu tržišta, što im i omogućava nekontrolirana poskupljenja.

Kuhinje

]]>