Kika ušla u Hrvatsku, konkurenti spuštaju cijene

ZAGREB – Samo konkurencija radi u korist potrošača. Ta se tvrdnja \”pečatira\” uvijek iznova nakon što, s istovrsnom ponudom asortimana i uglavnom nižim cijenama, na tržište opet stigne neki pridošlica.

Upravo se to potvrđuje na hrvatskom tržištu namještaja, a povod je dolazak austrijske Kike, koja je svoju desetu obljetnicu poslovanja jučer proslavila otvaranjem prvog trgovačkog centra u zagrebačkom naselju Jankomir. Potencijalni su kupci, dan uoči tog čina, zatrpani provokativnim reklamama, koje su u poštanske sandučiće ugurale Kika i Lesnina.

Ti su letci ne samo po vizualnoj koncepciji gotovo blizanci, nego sadrže i znatan postotak istovrsne ponude, ali s oprečnim cijenama. Ovoga puta u korist Lesnine. Koja je, čini se, novog takmaca dočekala pripravna za dugu i žestoku utrku. Uspjela je Kiki izreći pravi odgovor dobrodošlice. Lesnina je (ne)očekivano drastično srušila cijene asortimanu koji i Kika reklamira.

Dva tjedna uoči otvaranja svog centra Kika je jumbo plakatima zaposjela brojne destinacije s provokativnom porukom. Glasila je otprilike – ne kupujte namještaj, stižemo s atraktivnim asortimanom i niskim cijenama. Na provokaciju austrijske tvrtke u Lesnini su najprije su namjeravali uzvratiti priopćenjem. Poslovni dnevnik ima presliku.

Tu je, među ostalim, stajalo da se \”na hrvatskom tržištu u trgovini namještaja najveći pomak dogodio povratkom Lesnine koja je u samo nekoliko godina uspjela prepoloviti cijene i postaviti ih niže od talijanskih i austrijskih.

Umjesto da priopćenjem pojašnjavaju kako: \”Pogled na ponudu u Klagenfurtu, Villachu ili Grazu (gdje modu i cijene diktiraju Kika, Leiner, Lutz, Ikea) pokazuje da su cijene sličnih ili jednakih proizvoda više od hrvatskih, čak do 50%, pa je tamo sve manje hrvatskih kupaca\”, u Lesnini su odlučili udariti konkurenta gdje najviše boli. U cjenik. I srušiti cijenu još niže i tako opet postati destinacija privlačnija za kupce. Idući tjedni najbolje će posvjedočiti koliko su uspjeli.

Milenko Marjanović, vlasnik maloprodajnog lanca Mima čiji su saloni namještaja prisutni u 16 gradova, nije zabrinut dolaskom Kike. Naprotiv. Smatra da je dobro što se Kika pojavila jer bi mogla otrijezniti neke domaće trgovce koji se još nisu uspjeli prilagoditi zahtjevima tržišta. Tvrdi da Mima ima jeftiniji i kvalitetniji asortiman kojemu \”ne mogu prići ni Kika ni Lesnina\”.

\”Novo je uvijek novo i jedno će vrijeme privlačiti kupce\”, kaže Marjanović te dodaje kako je, nažalost, Hrvatska još daleko od prakse zapadnoeuropskih zemalja u kojima se novi namještaj kupuje u prosjeku svakih 5-6 godina. Ni u Feniks grupi novu konkurenciju ne vide kao prijetnju.

Direktorica Andrea Gazdek ističe kako je njihova ponuda namještaja daleko bolja od asortimana Kike. Kaže da je ambicija Feniks grupe domaćem tržištu jamčiti najbolji omjer dizajna, kvalitete i cijene. Dodaje da su u tome uspjeli i imaju svoj krug kupaca, što potvrđuju i nedavno otvorene galerije u Rijeci u Puli, a do kraja godine u planu je još nekoliko lokacija. \”Namještaja koji donosi Kika u domaćim trgovinama već ima u golemim količinama.

Dogodit će se međusobno glodanje oko cijena što će uskoro mnoge od tih trgovaca odvesti u propast\”, procjenjuje Gazdek. Podsjeća kako pojedini trgovci najprije velikim narudžbama ucjenjuju proizvođače da bi u konačnici dio namještaja nudili čak ispod nabavne cijene predstavljajući tu razliku kao trošak marketinga.

Je li Kika presudila ili ne, za urušavanje cijena u Lesnini, kupcima je nebitno. Spustiti cijenu, primjerice, vunenom tepihu ručne izrade sa 4299 na 1289 kuna ili priboru za jelo sa 1599 na 799, odnosno posteljnoj garnituri sa 99 na 39 kuna, što su također učinili u Lesnini, veliki je izazov za kupce. Koji istodobno otvara i dvojbu o konkretnoj nabavnoj cijeni tih artikala.

Izvor: www.poslovni.hr

]]>