Konstruktor na Črnomercu gradi neboder za 145 milijuna eura

ZAGREB – Zbog gradnje kompleksa morat će se produžiti Aleja Bologne kako bi riješilo prometne probleme koje će donijeti toranj i 600 stanova

Konstruktor inženjering iz Splita početkom sljedeće godine trebao bi početi gradnju stambeno-poslovnog kompleksa na Črnomercu na mjesto bivše tvornice Tekstilnog kombinata Zagreb. Kompleks je nazvan Centar Črnomerec, prostirat će se na 39,5 tisuća četvornih metara i njime će dominirati poslovni toranj visok 90 metara koji će imati 26 etaža. Ukupno će se nadzemno sagraditi 106 tisuća četvornih metara BRP-a. Radovi gotovi 2009. Ukupno se planira napraviti oko 600 stanova koji će zuzeti 54 tisuće četvornih metara, a poslovni sadržaji će se prostirati na 56 tisuća kvadrata jer će dio biti i u prizemljima i podzemno. Kompleks će sadržavati i dječji vrtić i dom za starije i nemoćne sa zdravstvenom ustanovom. Formalno je samo za tu namjenu kao investitor osnovana tvrtka Centar Črnomerec, ali u njoj je većinski vlasnik upravo Konstruktor, a manjinski Niva inženjering iz Zagreba. Investicija će ukupno stajati čak 145 milijuna eura, a nakon dvije faze gradnje novi kompleks bi trebao biti gotov najdalje do kraja 2009. godine. “Kvalitetu stanovanja smo osigurali tako što nismo iskoristili maksimalni dozvoljeni koeficijent izgrađenosti nego smo planirali više pješačkih koridora i trgova unutar parcele. Unutar kompleksa ne bi trebalo biti automobila, nego dosta zelenila, a sva parkirališna mjesta, njih oko dvije tisuće, bit će ispod zemlje. Investiciju ćemo realizirati po našem modelu stambene gradnje kojim se kupcima putem renomirane banke koja će financijski pratiti projekt jamče rokovi i kvaliteta gradnje”, kaže Saša Đukan, predsjednik tvrtke Centar Črnomerec i Konstruktorove zagrebačke podružnice. Plan uređenja gradska Skupština usvojila je za područje veće od 5,5 tisuća četvornih metara kojemu pripada kulturno zaštićeni objekt vojne jašionice, ali Konstruktor taj dio nije otkupio nego on još pripada Unitasu i TKZ-u. U tom prostoru bi navodno trebao biti izložbeni prostor.

Prometni problem Iako su arhitekti koji su osmislili izgled novog kompleksa predložili jedinstveno rješenje, da čak 60 tisuća četvornih metara parkirališta bude ispod zemlje, promet je na potezu Baruna Filipovića – Cankareva – Gradišćanska – ostao rak-rana. Upravo su na to najviše upozoravali okolni stanovnici tijekom javne rasprave jer će poslovni prostori, neboder i 600 stanova donijeti dodatne gužve već ionako zagušenom zapadnom dijelu grada. Pročelnik Zavoda za planiranje ponudio je rješenje koje bi se uglavnom trebalo financirati upravo od komunalnog doprinosa koji će Konstruktor uplatiti gradu. Obračun će se napraviti prilikom izdavanja građevinskih dozvola, ali već sada je riječ da će se raditi o desecima milijuna kuna. Od tog novca bi se trebala uz prugu produžiti Aleja Bologne od križanja s Vrapčanskom (koja se također planira produžiti) pa sve do Magazinske. “Produljenjem Šarengradske otvorit će se novi koridor prema Jadranskom mostu i uz produženje Aleje Bologne se zaobišle bi se Jukićeva i Jagićeva kao prometni čepovi. Nova Aleja Bologne sa tri traka već se duže planira, a gradnja ovog kompleksa, Trga pravde i razvoj zapadnog djela taj su projekt učinili nužnim. Ilica i Baruna Filipovića s novom Alejom Bologne postat će jednosmjerne prema zapadu”, objašnjava pročelnik Zavoda za planiranje Ivica Fanjek. Izvor: www.Poslovni.hr

]]>