Momčadi u Le Mansu opet se oslanjaju na Bosch tehnologiju

– Vozila s Bosch tehnologijom ubrizgavanja na Le Mansu pobjeđuju od 2000.
– Tehnologija Odjela za automobilizam tvrtke Bosch nalazi se i u modelima Ferrari 458 Italia GTC, GT2 Corvette C6.R te Porsche 911 GT3-RSR
– Prilagođena rješenja za upravljačke uređaje, zaslone, uređaje za evidenciju podataka i telemetrijske sustave

I ove su godine na utrci izdržljivosti „24 sata Le Mansa” na startu sudjelovala brojna vozila opremljena tehnologijom za utrke Odjela za automobilizam tvrtke Bosch. Svi ukupni pobjednici ove utrke na duge staze od 2000. upotrebljavaju Bosch tehnologiju ubrizgavanja. Nakon pobjede vozila sa sustavom neizravnog ubrizgavanja goriva 2000. svi su pobjednici do 2005. bili opremljeni sustavom izravnog ubrizgavanja benzina. Godina 2006. označila je početak niza pobjeda dizelskih trkaćih automobila koji su svi bili opremljeni Bosch common rail tehnologijom. Osim sustava ubrizgavanja, Odjel za automobilizam tvrtke Bosch trkaćim momčadima među ostalim dobavlja upravljačke uređaje, zaslone, uređaje za evidenciju podataka, telemetrijske sustave, elektropokretače, generatore, kabelske snopove i senzore.

Tehnologija ubrizgavanja za sve klase vozila
Dizelska vozila momčadi Audi Sport i Peugeot Sport u zadnjih su pet godina osigurala ukupnu pobjedu. Bosch je u 2012. ponovno razvojni partner momčadi Audi Sport te je ujedno njezin dobavljač prilagođene tehnologije dizelskog ubrizgavanja za prototipe Le Mansa.

Određeni broj vozila na startnoj crti 2012. služio se i tehnologijom izravnog ubrizgavanja benzina koju osigurava Boschev Odjel za automobilizam. Vozila Ferrari 458 Italia GTC klase LM-GTE (Le Mans Grand Touring Endurance) upotrebljavaju sustav koji se temelji na najnovijim otkrićima u tehnologiji serijske proizvodnje te koji je optimiziran za ispunjavanje zahtjeva automobilističkih utrka. Zahvaljujući upravljačkom uređaju MS 5.1 i visokotlačnom uređaju stupnjevanih razina snage za kontrolu ubrizgavanja HPI 5 sustav izravnog ubrizgavanja benzina posjeduje sve elektroničke komponente. Nadalje, zahvaljujući visokotlačnim ventilima za ubrizgavanje HDEV 5 i visokotlačnoj pumpi za gorivo HDP 5 s integriranim regulacijskim ventilom sustav raspolaže i cijelom hidraulikom. Elektronički upravljani magnetski ventil HDEV 5 s tehnologijom više otvora napravljen je po mjeri, a njegov obrazac raspršivanja podešen je prema geometriji komore za izgaranje u trkaćem motoru. Boschev Odjel za automobilizam nudi i iznimno malu i laganu visokotlačnu pumpu za gorivo HDP 5 čiji je bregasti profil prilagođen svojstvima motora. Objašnjavajući prednosti potpunog sustava izravnog ubrizgavanja benzina potpredsjednik Odjela za automobilizam tvrtke Bosch Klaus Böttcher rekao je da su „hidrauličke i elektroničke komponente u kompletnom sustavu savršeno kompatibilne te su ispitane za optimalan učinak“.

Sveobuhvatni asortiman proizvoda za automobilističke utrke
Mnoge se momčadi koriste drugim tehnologijama iz ponude Boscheva Odjela za automobilizam, a ne samo sustavima ubrizgavanja. Primjerice, vozila Ferrari 458 Italia GTC također posjeduju prilagođenu ploču s instrumentima za trkaća vozila DDU 8 njemačkog dobavljača. Vozila GT2 Corvette C6.R momčadi Corvette Racing upotrebljavaju uređaj za upravljanje motorom MS 5.1, uređaj za evidenciju podataka C 60 i ploču s instrumentima za trkaća vozila DDU 7 Boscheva Odjela za automobilizam. Svi ti proizvodi razvijeni su posebno za automobilističke utrke, proizvedeni su u malim serijama te primijenjeni u trkaćim automobilima s pomoću prilagođenog softvera. Telemetrijski sustav u trkaćim automobilima Corvette također je proizvod Boscheva Odjela za automobilizam. Koristi se radijskim modemom za odašiljanje podataka između vozila i boksa.

Odjel za automobilizam tvrtke Bosch isporučuje uređaj za upravljanje motorom MS 4.0, uređaj za evidenciju podataka o motoru, elektropokretač i brojne senzore za vozila Porsche 911 GT3-RSR, koja se isto natječu u obje klase LM-GTE u Le Mansu. Uređaji su većinom temeljeni na serijski proizvedenim komponentama i time prilagođeni iscrpljujućim zahtjevima utrke na duge staze. Stoga inženjeri na automobilističkim utrkama usko surađuju s odjelima za prototipove u Boschevim pogonima. Momčadi imaju koristi od svake komponente koju rabe zahvaljujući stručnosti jednog od vodećih dobavljača autoopreme. „Opskrbljujemo brojne momčadi u utrci ‘24 sata Le Mansa’. Svaka momčad na zahtjev dobiva različitu skupinu inženjera”, rekao je Böttcher, objašnjavajući internu organizaciju jedinice Odjela za automobilizam te dodao da su „softver razvijen za svakog proizvođača kao i specifične izmjene proizvoda za svakog kupca rezervirani isključivo za posebne momčadi”.

Boschev Odjel za automobilizam dio je društva Bosch Engineering GmbH, Boscheva društva-kćeri koje se bavi inženjerskim uslugama te se može pohvaliti sa 111 godina sudjelovanja u svijetu automobilističkih utrka. Boscheva tehnologija već je 1901. prvi put pomogla vozačima da ostvare pobjedu u utrci.

Boschev Odjel za automobilizam nudi sveobuhvatni proizvodni asortiman za 24-satnu utrku izdržljivosti u Le Mansu. Asortiman uključuje proizvode za ubrizgavanje za dizelske i benzinske motore, upravljačke uređaje za motore, zaslone, alternatore i još mnogo toga.

Kontakt:
Kristina Šperanda Ferenc
Telefon (+385) 1 295-80-47
E-mail: kristina.speranda-ferenc@hr.bosch.com

Grupa Bosch vodeći je globalni dobavljač tehnologije i usluga. U poslovnoj 2011. više od 300.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 51,5 milijardi eura na području automobilskih i industrijskih tehnologija, trajnih potrošnih dobara i građevinskih tehnologija. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i više od 350 društava-kćeri i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2011. godini potrošio oko 4 milijarde eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 4100 patenata diljem svijeta. S pomoću svih svojih proizvoda i usluga Bosch unapređuje kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja.

Tvrtku je 1886. u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu grupe Bosch i omogućava tvrtki dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija za osiguranje budućnosti tvrtke. Ukupno 92% udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Preostali poslovni udjeli nalaze se u vlasništvu obitelji Bosch i društva Robert Bosch GmbH.