Most Klek – Pelješac diže cijenu zemljišta

DUBROVNIK – Cijene na poluotoku Pelješcu porasle su za tridesetak posto otkako je počela gradnja mosta, a metar četvorni zemljišta cijeni se od 100 do 300 eura, ovisno o kvaliteti lokacije

Nakon početka gradnje mosta kopno-Pelješac, cijene nekretnina u neretvanskom priobalju i dijelu Pelješca uz trasu budućih prilaznih cesta vrtoglavo rastu. Tako se metar četvorni zemljišta cijeni od 100 do 300 eura, ovisno o lokaciji, a vlasnici se nadaju da će u skorijoj budućnosti vrijednost još porasti. Naime, uz gradnju mosta, prema projektnoj dokumentaciji, rekonstruirat će se postojeće ceste te izgraditi nove na Pelješcu, pa na cijeni dobivaju i stare kuće koje do sada nisu bile atraktivne domaćim i inozemnim kupcima. Popularne stare kuće — Cijene na Pelješcu nesumnjivo su porasle za tridesetak posto otkako je počela gradnja mosta — ističe Marijan Lovrničević, vlasnik agencije za promet nekretnina. Tako za metar četvorni apartmana valja izdvojiti i do 1600 eura, a stare kuće od primjerice dvjestotinjak kvadrata s okućnicom dosegnule su cijenu vrtoglavih 300 tisuća eura. Iako su cijene u neretvanskom priobalju nešto niže u usporedbi s Pelješcom, i na ovom području je povećana potražnja za građevinskim zemljištem uz more, a stare kamene kuće postale su “hit” ne samo inozemnim već i domaćim kupcima s kontinenta. Na području od Kleka do Ploča cijena građevinskoga zemljišta u prvoj zoni do mora kreće se oko stotinu eura, dok se stare kuće ovisno o njihovu stanju i lokaciji mogu naći za tisuću eura po metru četvornom. Most Komarna-Pelješac oživljava, nema sumnje, cijeli hrvatski jug, a pogotovu dolinu Neretve i poluotok Pelješac. Neum se pribojava Tako će proračuni jedinica lokalne uprave zasigurno biti veći kada se realiziraju spomenute prodaje, budući da se dio od pet posto poreza na promet nekretnina izravno transferira u općinski proračun. I dok se Neretvani i Pelješčani raduju mostu koji će ih izvući iz prometne i gospodarske izoliranosti, Neum i njegovi stanovnici se pribojavaju da bi mogli postati slijepo crijevo, budući da su do sada uglavnom živjeli od turizma i “shoppinga” u tranzitu prema Dubrovniku. S. SOLDO Izvor: www.SlobodnaDalmacija.hr

]]>