Most ’težak’ 250 milijuna eura

DUBROVINK – Nakon sastanka Božidara Kalmete i njegova bosanskohercegovačkog kolege Branka Dokića tenzije su se, čini se, smirile, a nakon ishođenja lokacijske dozvole za projekt očekuje se i pokretanje građevinske operative

Na nedavnom sastanku hrvatskog i bosanskohercegovačkog ministra prometa i veza Božidara Kalmete i Branka Dokića, za listopad je najavljen početak izgradnje mosta kopno – poluotok Pelješac. Simboličan početak radova na premošćivanju Kleka i Pelješca očekuje se usporedo s održavanjem sjednice Vlade RH u Dubrovniku, u prvoj polovici listopada. Dotad će BiH strana razmotriti Studiju neškodljivog prolaza kroz morski pojas u tom predjelu, koju se Hrvatska susjedima obvezala dostaviti u najkraćem roku kako bi se otklonili mogući nesporazumi. Studija koju će analizirati BiH stručnjaci predviđa da će visina budućeg mosta na sredini biti 35, a duljina između dva središnja luka 170 metra, što bi, prema mišljenju ministra Kalmete, trebalo zadovoljiti potrebe bosanskohercegovačke strane. Iz BiH vlade donedavno su stizala upozorenja kako neće dopustiti gradnju pelješkog mosta preko Neuma.

Najskuplji podmorski radovi Nakon sastanka Božidara Kalmete i njegova bosanskohercegovačkog kolege Branka Dokića tenzije su se, čini se, smirile, a nakon ishođenja lokacijske dozvole za projekt očekuje se i pokretanje građevinske operative. Cijena projekta premošćivanja Malostonskog zaljeva investitora Hrvatskih cesta i rokovi izgradnje još su u sferi predviđanja. Prema podacima iznesenim na ovoljetnom brijunskom sastanku mostograditelja, autori završnog idejnog projekta mosta, Jure Radić, Zlatko Šavor i Ana Mandić nakon razmatranja dvadesetak varijanti kao najpovoljniju i ekonomski najpovoljniju su izdvojili onu nalik grčkom mostu Rion-Antirion. Pelješki bi “rođak”, kako su naveli projektanti, s 2,5 kilometara duljine bio još veći, a stajao bi oko 250 milijuna eura. Most bi nosilo 13 stupova visokih kao toranj zagrebačke katedrale, stotinjak metara, a od ukupne cijene čak bi se dvije trećine troškova odnosile na zahtjevne podmorske radove. Ugovor za izradu glavnog projekta između Zavoda za konstrukcije i Hrvatskih cesta je potpisan, a rok izgradnje mosta koji bi imao pridonijeti prometnoj integraciji RH procijenjen je na razdoblje od 3 do 4 godine.

]]>