Nakon putovanja, stiže nam last-minute oglašavanje!

Zagreb, 30. studenog 2010. – Gotovo da i nema osobe koja nije čula, pa čak i isprobala kako je to putovati u last-minute aranžmanu. Riječ je o uglavnom izuzetno povoljnim ponudama za koje se nemate vremena dugo premišljati, već jednostavno odaberete i uz to uštedite. Može li tako funkcionirati i oglasni prostor? Dokaz da može je LMA (Lastminute ad) web servis, prvi regionalni poslovni model koji učinkovito povezuje i posreduje između medija i kupaca u prodaji last-minute oglasnog prostora.

Koncept last-minute oglašavanja u svijetu nije nepoznat pojam, te se odnosi na oglasni prostor ili vrijeme koje pojedini mediji redovnim putem i po standardnoj cijeni nisu u stanju prodati. Kako je oglasni prostor u smislu trajanja «lako kvarljiva» roba, mediji u želji da prodaju, često nude značajne popuste kako im isti oglasni prostor ne bi propao. Posebno je to slučaj sa medijima češće periodike i zadanog formata, posebice tiskovinama. Riječ je o «win-win» poziciji jer oglašivači na ovaj način mogu kupiti inače skup medijski prostor za manje novca, a i mediji su na dobitku jer su, unatoč popustima, uspjeli prodati svoj oglasni prostor. «U ova nestabilna poslovna vremena, većini tvrtki pogotovo onih manjih i srednje velikih, marketinške aktivnosti nisu pri vrhu prioriteta. U odnosu na prethodne godine, ulaganja u promotivne aktivnosti doživjela su značajniji pad. No imamo i situaciju gdje je oglašavanje po pojedinim medijima raslo i do iznenađujućih 30%. Kako je to moguće? Odgovor je zapravo jednostavan, a nalazi se u činjenici da je određen broj medija svoj oglasni prostor nudio po višestruko nižim cijenama od navedenih u službenom cjeniku.» – ističe Tomislav Mileis, direktor tvrtke LMA Propaganda. Mileis smatra kako domaćem tržištu nedostaju jeftinije i transparentne ponude oglasnog prostora, što je bio i glavni razlog pokretanja LMA web servisa, svojevrsnog one-stop shopa za potencijalne oglašivače. Uz pregled i odabir ponuda za oglašavanje, kupcima se nudi mogućnost detaljnog informiranja o pojedinom mediju (naklada, teritorijalna pokrivenost, posebnost branda…) a servis će nuditi i pomoć pri samom kreiranju oglasa onim kupcima koji se možda po prvi puta upuštaju u oglašavanje svojih proizvoda i usluga. Brojne su pogodnosti i za medije. «Na jednom mjestu medijima omogućujemo efikasno isticanje last-minute ponuda oglašavanja, što kao posljedicu ima vidljivost ponude kod većeg broja potencijalnih kupaca. Ovaj servis medijima otvara ulaz u segment malih i srednjih tvrtki, koje do sada nisu bile prisutne na tržištu oglašavanja. Već i sam broj tvrtki koje čine SME segment daje za pravo tvrditi kako je riječ o tržištu s iznimnim potencijalom.» – zaključuje Mileis.

www.lastminute-ad.com