Neka zapažanja o mladoj online populaciji

– Najveća zabrinutost zbog:

Nedovoljno raspoloživog novca za svakodnevno odvijanje života (oko 50%). Nezaposlenosti (oko 45%).Loše vlade (oko 40%).Zdravlja – vlastitog ili u obitelji (gotovo 40%).Kriminala (oko 25%).Visokih cijena (preko 20%) …

– Najčešće aktivnosti u slobodno vrijeme / na mjesečnoj bazi:

Izlazak u kafiće i/ili picerije i sl., odlazak na koncerte, u kino, kazalište, sportske priredbe, u diskoteke, u kupovinu, provođenje vikenda s prijateljima (svaka aktivnost zastupljena s 50 i više postotaka).

– Najviše slušana glazba:Rok (gotovo 50%), standardna zabavna glazba i pop muzika (po 30%).

– Uobičajene dnevne aktivnosti / prosječan brij sati:

Škola/ posao (između 5 i 8 sati).S obitelji (oko 3 sata) – vikendom i do 5 sati.Slušanje muzike (gotovo 3 sata).Online /surfanje internetom (prko 2,5 sati).Druženje s prijateljima (preko 2,5 sati / vikendom preko 3,5 sati).Učenje/studiranje (blizu 2 sata).Gledanje televizije (gotovo 1,5 sati / vikendom oko 2 sata).Pričanje na telefon / „chat“ (preko 1 sat) ….2. – Računalo u vlastitom kućanstvu:

Gotovo 70% ima laptop / notebookOko 60% ima i klasičan desktopPocket PC / netbook ima manje od 10%

– Mjesto korištenje Interneta:

Gotovo svi ga koriste kod kuće (96%).Blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona.Na Internet preko mobilnog telefona idu više muški nego žene (52:41%).

– Učestalost korištenja Interneta:

Gotovo 80% ide na Internet svakodnevno.Više muškarci nego žene (91:85%).

– Korištenje mobilnog Interneta:

Oko 40% mladih“ internauta“ ne koristi mobilni Internet.Oko 50% ga koristi putem mobitela.Preko 20% koristi preko UBS stika / PC kartice…

– Procjena vremena provedenog na Internetu:

Više od polovine mladih provede na Internetu između 1 i 4 sata dnevno. Oko četvrtine ih je na internetu i preko 4 sata dnevno …– Najčešće aktivnosti na Internetu:Komunikacije (e-mail / preko 80%, društvene mreže / preko 70%, „chat“ / preko 60%) Prikupljanje informacija ( praćenje novosti / preko 80%, traženje informacija / oko 80%) Preko 50 % zastupljeno je još gledanje „video clips-a“ te neki oblici učenja, …

– Koje se društvene mreže preferiraju:

Približno 20% mladih nisu korisnici niti jedne društvene mreže. Preko 70% mladih je posjetilo neku društvenu mrežu u zadnjih mjesec dana a gotovo svi (preko 90%) to čine barem jednom ili čak nekoliko puta dnevno. Čak 80% korisnika društvenih mreža su članovi Facebook-a a još po oko 10% su članovi Ttwittera i Linkedina.Oko 45% korisnika društvenih mreža je „fun“ neke kompanije na nekoj društvenoj mreži( „lajkali su firmu“).3.

– Kojem masovnom mediju u Hrvatskoj najviše vjeruju:

%Internet 48Televizija 29Dnevne novine 12Radio 6Ostalo 5Povjerenje u Internet dosta je veće kod muškaraca (55%) nego kod žena (41%)Obrnuta je situacija kod televizije: njoj najviše vjeruje 35% žena, te 23% muškaraca.Promatrano po dobi dobiva se da mlađa skupina od 15 do 24 godine nešto više vjerujeInternetu (49%) nego starija (25 do 30 godina) koja u 46% slučajeva vjeruje tom mediju.

– Financije:

Više od polovine ispitanih raspolaže mjesečno s maksimalno oko 2.000 kuna. Glavni izvor financiranja kod mlađih (15 do 24 g,) – četvrtina sama zarađuje i još četvrtina dijelom sama zarađuje a dobiva novac i od r oditelja.Stariji (25 do 30 g.) u 70% slučajeva sami zarađuju. Osnovni motivi za štednju su – putovanje/odmor (oko 40%), za „crne dane“ (oko 25%), za odijevanje (25%)….Svega 6% nema svoj račun u banci, većina dobro poznaju vodeće banke i njihove usluge. Gotovo tri četvrtine koristi debitne kartice a nešto manje od trećine ima kreditne kartice…. Preko 30% su članovi minimalno jednog servisa za kolektivnu kupovinu.

– Telekomunikacije:

Svi imaju mobitel a mijenjaju ga za novi otprilike nakon oko dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, provajdere …Istraživanje je omogućilo i podjelu / segmentaciju ove mlade skupine „internauta“ na četiri osnovne potrošačke grupe koje imaju slične potrebe i karakteristike. Najveći je segment – nazvan je „open minded / otvoreni“ (45%), zatim slijede „branded / orijentirani na marke“ (23%), te „achievers / željni postignuća “ (20%) i „unconcerned / ravnodušni“ (12%)….

4. O istraživanju:

istraživanje je provedeno u okviru GfK Online Panela i to na dobnoj skupini od 15 do 30 godina; upitnik je trajao 30 minuta; uzorak je n= 1.095 ispitanika; proljeće 2011.

GfK Grupa

nudi temeljna znanja koja industrija, trgovina na malo, uslužne tvrtke i mediji trebaju da bi donijeli tržišne odluke. Pruža se sveobuhvatan raspon informacija i savjetodavnih usluga u tri poslovna sektora Custom Research, Maloprodaja i tehnologije te Mediji. Četvrta po veličini tvrtka za istraživanje tržišta u svijetu djeluje u više od 100 zemalja i zapošljava više od 11.000 zaposlenika. U 2010 godini prodaja GfK Grupe iznosi 1,29 milijarde eura. Za daljnje informacije, posjetite našu web stranicu: www.gfk.com. Pratite nas na Twitteru: www.twitter.com / gfk_group.

GfK HRVATSKA

počinje s radom u jesen 1999. godine. Preko 50 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji više od 11.000 članova). Više informacija na: www.gfk.hrSvi istraživački projekti GfK Centra za istraživanje tržišta provode se u skladu s odredbama „Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i drugih istraživanja“,kojeg su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i najveća svjetska udruga istraživača tržišta – E.S.O.M.A.R.

GfK. Growth from Knowledge