Neposredna pogodba umjesto natječaja?

ZADAR – Umjesto ponavljanja natječaja, cjelokupna dokumentacija o izboru izvođača poslana je iz Turističke zajednice grada Zadra u Ministarstvo financija koje će odlučiti o sklapanju neposredne pogodbe

Opet je poništen natječaj za izbor najpovoljnije ponude za izradu turističke, tzv. smeđe turističke signalizacije u Zadru. Umjesto ponavljanja natječaja, cjelokupna dokumentacija o izboru izvođača poslana je iz Turističke zajednice grada Zadra u Ministarstvo financija koje će odlučiti o sklapanju neposredne pogodbe. Prema informacijama do kojih smo došli u Turističkoj zajednici grada Zadra, samo jedna od tri tvrtke koje su se javile na natječaj ispunjavaju zadane uvjete. Riječ je o obveznom atestu o kvaliteti materijala koji je za svaku ponudu upućenu na natječaj morala izraditi jedna od ovlaštenih tvrtki u Hrvatskoj. Prema mišljenju povjerenstva koje je ocjenjivalo pristigle ponude, samo je jedna tvrtka ponudila atest izrađen u ovlaštenoj tvrtki — Institutu za građevinarstvo Hrvatske, dok su druge dvije tvrtke ponudile ateste koje je izradio šibenski TLM, gdje su atestirani materijali i izrađeni, što povjerenstvo nije prihvatilo.

Stoga je odlučeno da se s tvrtkom koja je ispunila uvjete natječaja sklopi neposredna pogodba, ali tek nakon što za to svoju suglasnost pošalje Ministarstvo financija RH. U Turističkoj zajednici grada Zadra nisu željeli precizirati koja je tvrtka ispunila uvjete natječaja dok Ministarstvo financija ne uputi svoje očitovanje, ali može se pretpostaviti da je riječ o ponudi tvrtke Beato iz Buja koja je ateste znakova proizvedenih u Italiji povjerila Institutu građevinarstva Hrvatske, dok su preostale dvije tvrtke — Reklama Centar iz Zadra i Pismorad iz Zagreba — ateste za svoje materijale dobile iz TLM-a. Postavljanje turističke signalizacije odnosi se samo na tzv. prvu fazu koja obuhvaća gradske prometnice i namijenjena je motoriziranim turistima, dok bi druga faza obuhvaćala staru gradsku jezgru u koju bi se postavila tzv. pješačka turistička signalizacija.

Ukupno je projekt vrijedan oko 2,3 milijuna kuna, a planirano je da prvu fazu postavljanja turističke signalizacije udjelom od 25 posto cijene sufinancira HTZ, dok bi ostale troškove podijelili Gradska turistička zajednica i Grad Zadar, koji je u proračunu u tu svrhu namijenio 700 tisuća kuna. U prvoj fazi izrade turističke signalizacije trebalo je biti postavljeno 60-ak znakova na gradskim raskrižjima i prometnicama, a taj je posao trebao biti obavljen do 1. srpnja. Tako se umjesto turističkog projekta korisnog za Zadar, izrada smeđe signalizacije u Zadru pretvorila u proceduralnu trakavicu, zapravo rovovsku bitku za dobivanje, čini se, vrlo unosnoga posla, koji bi mogao za Zadar postati još skuplji projekt ne donese li se odluka do kraja godine o tome komu će pripasti posao izrade signalizacije. Naime, do tada je preostao rok korištenja 25 posto iznosa iz sredstava Hrvatske turističke zajednice. No najgore je od svega što su zbog peripetija oko natječaja turisti ove sezone ostali uskraćeni za turističku signalizaciju, koju, čini se, neće ugledati ni dogodine ako se sve ne presiječe u Ministarstvu financija RH. Mišel KALAJŽIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr