Nexe grupa izrađuje pravilnik kojim bi se stimulirale ideje

NAŠICE – Uprava Nexe grupe d.o.o iz Našica službeno je u prosincu 2004. godine odobrila provođenje svjetski poznate metodologije “20 ključeva” u svojoj tvrtki Dilj d.d. iz Vinkovaca.

O čemu je zapravo riječ i što ona donosi, javnosti je predstavila Ružica Marušić u Nexe novostima, inače konzultantica angažirana od Deloitte d.o.o. Zagreb koji je ujedno i nositelj licence “20 ključeva” za Hrvatsku. Metodologiju “20 ključeva” razvio je japanski profesor Iwao Kobayashi, a sustav je uspješno proveden u više od 20 zemalja širom svijeta. Riječ je o zaštićenom i licenciranom sustavu za kontinuirano poboljšanje poslovnih procesa određene tvrtke, i to korištenjem usporedbe, znanja i motivaciju svih zaposlenih. U Hrvatskoj se ova metoda koristi od proljeća 2004. godine i to zasad u 29 tvrtki, a 40 posto troškova projekta sufinancira Ministarstvo gospodarstva. Ovaj projekt traje dvije godine, a provodi ga konzultantska kuća Deloitte. Po isteku dvije godine tvrtka će imati uspostavljen sustav prijenosa znanja i kontinuiranog poboljšanja, nakon čega samostalno donosi odluku o nastavku aktivnosti po segmentima poslovanja.

Početak u Vinkovcima Sustav se sastoji od 20 metoda koje se mogu svrstati u pet grupa: aktiviranje radnog mjesta, poboljšanje kvalitete, smanjenje troškova i veća produktivnost, brža isporuka te razvoj tehnologije. Konkretno, na primjeru Dilja d.d. sve je započelo edukativnim treninzima i obučavanjem zaposlenika za primjenu ove metodologije. S prvim edukacijama krenulo se u veljači prošle godine, a uslijedila je podjela svih zaposlenika u male grupe od pet do 15 ljudi jer je jedna od glavnih preporuka metodologije da svi zapsleni moraju biti uključeni u proces. Prvi ključ s kojim se krenulo u Vinkovcima, a s čim se započinje i u svakoj drugoj tvrtki, jest čišćenje i organizacija koji je u Dilju polučio izvanredne efekte. Taj prvi korak obuhvaća sortiranje i otklanjanje nepotrebnih stvari, organiziranje predmeta koje upotrebljavamo, čišćenje, održavanje reda i čistpće te održavanje samodiscipline zaposlenika. U tvornici Dilj to je polučilo efekte prema kojima je radno mjesto bolje organizrano, ljudi se bolje osjećaju na svom poslu, sve je nadohvat ruke i vidljivo je u svakom trenutku rada, a uz to je i povećan stupanj zaštite na radu kao i smanjen gubitak vremena koji je prije bio usmjeren na traženje potrebnih alata i ostalih resursa potrebnih za rad. Osim toga, točno su određena mjesta za sve vrste otpada u tvornici pa metoda daje naglasak i na ekološki aspekt poslovanja. Bitno je istaknuti kako se ocjenjivanje vrši po istim kriterijima za svaku tvrtku, koji su usporedivi sa svakom tvrtkom na svijetu, u kojoj se provodi metodologija “20 klučeva”, a sustav je jednostavan jer se ocjenjuje po kriteriju da/ne. Takav način omogućuje usporedbu unutar same tvrtke, ali i s drugim tvrtkama. U Dilju postoji 30-ak grupa i svaka ima svojeg voditelja, odnosno voditeljicu. Svaka grupa također ima svoju oglasnu ploču koja je svakodnevno mjesto susreta njezinih članova. Naime, svaki se dan prije početka rada grupe sastaju ispred oglasnih ploča i razgovaraju o ciljevima koje moraju postići ili o problemima koji se moraju riješiti. VIŠE O OVOJ TEMI

]]>