Nova sanacija lani saniranog klizišta

PAZIN – U tijeku su radovi na sanaciji klizišta na državnoj cesti Pazin – Labin u području Drazej, nekoliko stotina metara udaljenom od prijelaza preko željezničke pruge na izlazu iz Pazina. Početkom ove godine počelo je klizanje ceste u dužini od 50-ak i širini od šest metara.

To je potrajalo, pa se tek nakon stabilizacije terena moglo ispitati teren. Potom je Institut građevinarstva Hrvatske iz Rijeke napravio projekt sanacije za stotinjak metara ceste. Podsjećamo da je lani u srpnju na toj cesti saniran kolnik u dužini 3.300 metara te dva odrona od kojih je jedan ovaj na kojem se sada iznova radi. Ti su radovi koštali oko pet milijuna kuna, a investitor su bile Hrvatske ceste. Prometnica je na teškom, laporastom terenu, ima velikih uspona, a jako je opterećena kamionskim prometom. Investitor su opet Hrvatske ceste, a sredstva su iz investicijskog održavanja. Na javnom natječaju je kao najpovoljnija ponuda izabrana ona riječke tvrtke STRABAG u iznosu od 1,62 milijuna kuna. Mogući su i dodatni nepredviđeni radovi, a klizište bi trebalo sada biti kompletno riješeno. Rok izvršenja je 70 radnih dana, ali se produžava u slučaju nepovoljnih vremenskih prilika. Za sada izvođač »drži« planiranu dinamiku radova. Radi se i subotom, ali teško je reći hoće li sve biti gotovo do sredine prosinca ili u siječnju 2006. Izvedeno je oko polovice planiranih radova, a sada se betoniraju temelji potpornog zida dužine 50 te visine tri do pet metara.

Radi se o takozvanom gabionskom zidu gdje se lomljeni kamen slaže u čelične mreže i to stepenasto po »kampadama« od šest do osam metara. Popravlja se i produžava postojeći propust koji je klizište oštetilo, kao i šaht. Kada se ovaj dio posla završi, predstoji još saniranje same ceste i asfaltiranje. Zbog klizišta cijele se ove godine promet odvija otežano, samo jednim prometnim trakom, a kamioni veće nosivosti moraju zaobilazno preko Žminja odnosno Lindarskog Križa. Krajem listopada taj je dio ceste u potpunosti zatvoren za promet zbog dodatnog pucanja asfaltnog kolnika i sanacije. Sada se vozi nekadašnjom »tenkovskom cestom« od Istraplastike na Lindar, ali tu neasfaltiranu prometnicu mogu koristiti samo vozila do dvije tone nosivosti. Međutim, to se ograničenje ne poštuje pa Lindarom i tamošnjim naseljem Dvorina praše i kamioni. Od Marinka Šetića iz Hrvatskih cesta saznajemo da je s izvođačem radova dogovoreno da se prati stanje tog obilaznog pravca i da se po potrebi izvrše manji popravci dok šef gradilišta Arsen Maškarin kaže da je to obaveza investitora. S. BENIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

]]>