Nove prometnice pretvorit će Buzet u primorski grad

BUZET – Nakon obnove dionice Buzet – Ponte Porton programom je predviđeno da se izgradi nova prometnica od Ponte Portona do Nove Vasi, te popravi postojeća od Nove Vasi do Novigrada čime bi se ostvario strateški pravac Buzet – Novigrad, kazao je Željko Vivoda iz Hrvatskih cesta

Od početka smo smatrali da dionicu Buzet – Ponte Porton treba detaljnije popraviti. Taj je zahvat ušao u program Betterment, koji financiramo uz pomoć kredita Europske investicijske banke. Hrvatske ceste će tu dionicu, 30-ak godina nakon što je izgrađena i nakon svih problema u dolini Mirne, temeljito obnoviti, tako da će biti kao nova, rekao je na na jučerašnjoj konferenciji za novinare Željko Vivoda, član uprave Hrvatskih cesta i direktor za financije, govoreći o aktualnim radovima na toj važnoj prometnici istarskog sjevera. Istaknuo je da su u ovaj projekt ušli oprezno imajući na umu osjetljivost terena kojim ova dionica prolazi. »Trebalo je izraditi projektnu dokumentaciju, studiju opravdanosti i obaviti druge predradnje. Hrvatska je strana trebala osigurati 50 posto sredstava. Taj je zahvat iz programa 2001. – 2004. prenesen u onaj 2005. – 2008. i bit će dovršen ujesen«, kazao je Vivoda.

Nakon obnove dionice Buzet – Ponte Porton programom je predviđeno da se nastavi gradnja državne ceste prema Novigradu. Izgradit će se nova prometnica od Ponte Portona do Nove Vasi, za koju će uskoro stići građevinska dozvola, a do kraja rujna trebalo bi se riješiti pitanje imovinskih odnosa. Cesta od Nove Vasi do samog Novigrada popravit će se, za što imaju građevinsku dozvolu i uređene imovinske odnose. – Najprije treba dovršiti dionicu od Nove Vasi do Novigrada jer je to izravan spoj na Istarski ipsilon, pa će se na jesen raspisati natječaj. Time bi se ostvario strateški pravac od Buzeta do Novigrada. Buzetu će se otvoriti niz mogućnosti razvoja jer će tako postati primorski grad, rekao je Vivoda. Na cesti od Lupoglava do granice sa Slovenijom detaljno je rekonstruirana dionica od Požana do Podrečaka, a planom koji obuhvaća razdoblje od 2005. do 2008. godine predviđa se nastavak sanacije najkritičnijih dionica na tom pravcu.

Kako je na konferenciji za novinare istaknuo Miro Mirković, direktor pulskog poduzeća Cesta, radovi na 23,2 kilometara dugoj dionici od Buzeta do Ponte Portona trebali bi se završiti do 21. studenog. Riječ je o zahvatu vrijednom 38,7 milijuna kuna bez PDV-a. Do sada su obnovili dionice od Ponte Portona do Istarskih Toplica, a preostaje asfaltirati dio do Buzeta. – Želimo postići što veću kvalitetu završnih radova, pa je cesta na pojedinim dionicama bila dvaput zatvarana. Zatvorit ćemo je još jednom. Dakle, od 29. kolovoza do 10. rujna neće se moći prometovati od Istarskih toplica do Buzeta. Preostat će »šminkanje«, postavljanje bankina i odbojne ograde, no to više neće otežavati promet. Bude li vrijeme dozvolilo, dovršit ćemo je dvadesetak dana prije roka, istaknuo je Mirković. Naglasio je da će se u rekonstruiranu dionicu ukupno ugraditi gotovo 51 tisuću tona asfalta te oko 15 tisuća kubika tampona. Na trasi je bilo oko 11,5 tisuća kubnih metara iskopa te oko 15 tisuća kubika nasipa, a predviđa se postaviti ukupno 12,6 kilometara odbojne ograde.

Cestovna problematika važan je dio ukupne strategije razvoja ovog područja, dodao je buzetski gradonačelnik Valter Flego. – Želimo iskoristiti cestovnu infrastrukturu za razvoj ovdašnjega gospodarstva i turizma te afirmirati Buzet kao tranzitni centar u pograničnom području. Dva su projekta vitalno značajna za Buzeštinu: izgradnjom zapadne obilaznice Buzeta, od Male Hube uz Trend Polo prema Srnegli, rasteretili bismo promet kroz gradsko središte. Nakon toga mogli bismo osmisliti budući izgled Trga Fontana, ali i oživiti industrijsku zonu Mala Huba. Drugi prioritet je rekonstrukcija ceste tunel Učka – Kopar, istaknuo je Flego. G. ČALIĆ ŠVERKO Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr