O korištenju automobila

Gotovo polovina naših građana svakodnevno ili često vozi automobil i njih preko 70% nije smanjilo korištenje auta zbog rasta cijena goriva. Bolja organizacija javnog (gradskog) prometa pospješila bi manje korištenje osobnog automobila kod više od 40% korisnika tog oblika prijevoza.

Vozite li Vi osobno automobil i kako često?

Muškarci voze znatno češće (54%) od žena (32%). Najviše vozača je u dobnoj skupini od 30 do 50 godina (53%) i tamo gdje su osobni mjesečni prihodi preko 5 tisuću kuna (oko 75%). Oko 17% vozača nema osobne prihode. Tko pokriva troškove goriva za automobil koji vozite ?

Pokriće troškova goriva od firme znatno više imaju muškarci (13%) nego žene (4%). To su najvećim dijelom (24%) osobe s prihodom preko 5 000 kuna. Je li rast cijena utjecao na to koliko često koristite osobni automobil u svakodnevnom prijevozu, a ako jest koliko je utjecao ?

Među onima koji voze jednako često kao prije posebno su više zastupljene osobe s osobnim mjesečnim primanjima od 5 do 7 tisuća kuna (82%) ili preko 7 tisuća (97%). Kada bi javni (gradski) prijevoz bio brži i pouzdaniji, bi li to utjecalo na smanjenje vašeg korištenja osobnog automobila i koliko ?

Jednako često nastavili bi voziti prvenstveno ispitanici s osobnim mjesečnim primanjima od 5 tisuća ili više kuna (njih preko 60%). U slučaju bolje organizacije javnog prijevoza pola manje bi se vozili prvenstveno građani Zagreba (22%) i oni s nižim ili srednjim osobnim mjesečnim primanjima. Je li poskupljenje cijena goriva utjecalo na Vaše razmišljanje o kupnji novog automobila ?

O istraživanju : prikazani podaci rezultat su istraživanja na reprezentativnom uzorku građana (n=909); telefonska anketa, rujan 2008.g. Providing Knowledege, Not Just Data ! GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i peta u svijetu). Ukupno ima više od 115 podružnica, u preko 90 zemalja, s oko 8 760 zaposlenika u punom radnom vremenu (80% zaposlenika je izvan Njemačke). Poslovanje se odvija u tri strateške poslovne cjeline: CUSTOM RESEARCH, RETAIL AND TECHNOLOGY, MEDIA. GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral – Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja te potpuno opremljenom infrastrukturom za online istraživanja (GfK OnlinePool trenutačno broji 7100 članova). GfK. Growth from Knowledge

Vlasta Kroflin Fiser, M.Sc. PR manager GfK Croatia 10 000 Zagreb, Draskoviceva 54 Tel 00 385 (1) 4921 222/ext.104 Fax 00 385 (1) 4921 223 vlasta.kroflin-fiser@gfk.hr www.gfk.hr; www.gfk.com