Otvaranje novih tržišnih segmenata za povezani život

Opseg naše tehnološke stručnosti i naša prisutnost u različitim sektorima gospodarstva ključne su prednosti u povezanom svijetu.

– Boschev glavni izvršni direktor Denner: „Opseg naše tehnološke stručnosti i naša prisutnost u različitim sektorima gospodarstva ključne su prednosti u povezanom svijetu.”

– Promet porastao 2,7 posto na 46,4 milijarde eura

– Ako se zanemare izvanredna opterećenja u poslovanju fotonaponskih ćelija, EBIT marža iznosi oko 6 posto

Stuttgart – Prema preliminarnim brojkama Grupa Bosch u 2013. godini povećala je svoj promet 2,7 posto na 46,4 milijardi eura i to usprkos teškom gospodarskom okruženju (prilagođena brojka za prošlu godinu: 45,2 milijarde eura). Snažan euro značajno je opteretio prihode od prodaje koje je iskazao ovaj dobavljač tehnologije i usluga u obliku negativnih učinaka valutnog tečaja u iznosu od oko 1,5 milijardi eura. Razvoj prihoda bio je značajno bolji, no opet je na njih utjecala situacija u odjelu Solarna energija koja je i u 2013. godini ostala teška. U proljeće 2013. tvrtka je objavila svoju odluku o prekidu poslovanja na području fotonaponskih ćelija od kristala.

Napredak u prihodima

Prema preliminarnim brojkama te ne uzimajući u obzir izvanredna opterećenja u poslovanju fotonaponskih ćelija, EBIT marža Grupe Bosch iznosi oko 6 posto. To

*Napomena: Zbog promjene zakona Bosch u svojim knjigama više ne vodi pedesetpostotne zajedničke pothvate. To se uglavnom odnosi na Bosch Siemens Hausgeräte GmbH i ZF Lenksysteme, čiji konsolidirani promet iznosi oko 7 milijardi eura. Zbog ovih promjena trenutne brojke za promet, rezultate i broj zaposlenika samo su djelomično usporedive s brojkama koje su prethodno objavljene za 2012. godinu. 

je otprilike jedan postotni bod više nego u prošloj godini. Uključujući izvanredna opterećenja poput rezultata poslovanja fotonaponskih ćelija, za koje je vjerojatno da će iznositi 1,3 milijardi eura, EBIT marža iznosi oko 3 posto. „Mnoge mjere koje smo poduzeli za poboljšanje profitabilnosti očito djeluju. Zapravo smo postigli bolje rezultate nego što smo očekivali“, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH. U 2014. Bosch će bez popuštanja nastaviti raditi na poboljšanju konkurentnosti i spremnosti za budućnost. U vezi s ciljevima rasta prometa i marže, Denner je rekao: „Već smo napredovali. Nastavit ćemo se fokusirati na profitabilnost, rast i prilagodljivost”.

Iskorištavanje prilika za rast – otvaranje novih tržišnih segmenata

Bosch želi potaknuti postojeći potencijal za rast i otvoriti nove tržišne segmente. Razni budući trendovi u tome su bitni za tvrtku. Uz energetsku učinkovitost i povezivost, u industrijaliziranim zemljama tu su populacija koja stari i mnogo troši te brzorastući srednji sloj na tržištima u nastajanju u Aziji i Južnoj Americi. Bosch također intenzivno radi na mobilnosti za budućnost, koja će biti električna, automatizirana i povezana. U 2013. godini Bosch je na tržište plasirao mnogo proizvoda i usluga povezanih s tim trendovima. To uključuje visokoučinkovite sustave ubrizgavanja benzina i dizela, sustave pomoći vozaču kao što su kontrola stabilnosti motocikla, rješenje za integraciju pametnih telefona mySPIN, telematičke usluge za upravljanje voznim parkom te primijenjenu robotiku kao što je kosilica Indego.

Oblikovanje i sudjelovanje – Bosch u povezanom svijetu

Bosch osobito želi otvoriti nove tržišne segmente rješenjima za povezani svijet. „Opseg naše tehnološke stručnosti i naša prisutnost u različitim sektorima gospodarstva ključne su prednosti u povezanom svijetu. Želimo imati aktivnu ulogu u oblikovanju tog svijeta te istovremeno iskoristiti poslovne mogućnosti koje nudi. Boschev je strateški cilj stvarati rješenja za povezani svijet“, rekao je Denner. Povezivost je za mnoge već stvarnost. Do 2015. godine oko 75 posto globalnog stanovništva bit će online, uz više od 6 milijardi uređaja. Međutim, u Boschu misle da je to tek mali dio potencijalnih prilika. U budućnosti će ova tvrtka prilagoditi sve svoje elektroničke uređaje za web. „Povezivost će pružiti nove mogućnosti za sva područja poslovanja. To vrijedi za mobilnost, industrijsku tehnologiju te osobito za energetiku i građevinsku tehnologiju – kao i za naša trajna potrošna dobra”, rekao je Denner.

Sustavna priprema: aktivnosti i partnerstva

Kada se u obzir uzme promet, Bosch je vodeći svjetski proizvođač senzora i Boschevi senzori MEMS prilagođeni webu ključna su tehnička komponenta za povezivost na internetu stvari i usluga. Nadalje, početkom godine Bosch je osnovao novo društvo-kći za razvoj i prodaju povezanih terminalnih uređaja i rješenja koja se temelje na njima. Bosch Connected Devices and Solutions GmbH ima sjedište u Reutlingenu, gdje se nalazi centar za elektroničke kompetencije. Ova je tvrtka izvorno bila inovacijski klaster. Bosch koristi te međusektorske klastere za razvoj novih poslovnih ideja za povezani svijet. Dodatni klasteri odnose se na povezane zgrade, povezanu mobilnost i povezanu energetiku. Primjerice, Bosch će s partnerskim tvrtkama raditi na proizvodnji softverske platforme dostupne za standardiziranu razmjenu podataka u pametnim kućama. „Savezi su ključni pokretači kretanja prema povezivosti“, rekao je Denner. Od studenog 2013. Bosch testira tehnologije koje omogućuju digitalno umrežavanje cijelog grada u pilot projektu „Monaco 3.0“. „Širok spektar naših aktivnosti i tehnološka stručnost u kombinaciji s kreativnošću i motivacijom naših zaposlenika apsolutno su neophodni za inovacije i rast“, rekao je Denner. Osim iskorištavanja novih tržišnih prilika za povezani svijet, Bosch će nastaviti koristiti svaku priliku koju dobije za tradicionalno poslovanje.

Promjenjivost zahtijeva prilagodljivost

Uglavnom pokretan internetskim tehnologijama, povezani svijet je dinamičan, kompleksan i promjenjiv. „Način na koji je internet narastao u posljednjih 20 godina kao i neke od posljedica toga nisu se mogle predvidjeti. To će vrijediti i za budući razvoj, zbog čega moramo biti brzi i prilagodljivi kada se radi o povezanom svijetu“ rekao je Denner. Stoga će Bosch sve više pokretati nove poslovne aktivnosti za testiranje njihovog potencijala. Ovdje će ključnu ulogu imati Bosch Start-up GmbH, tvrtka koja je nedavno osnovana u njemačkom Ludwigsburgu. Ona će preuzeti ulogu inkubatora za nove poslovne ideje i modele, što će Boschevim istraživačima pomoći da brzo plasiraju nove proizvode i usluge na tržište. Bosch Start-up GmbH stavljat će na raspolaganje stvari poput infrastrukture te znanja i iskustva na području poslovne ekonomije novim jedinicama s potencijalom rasta. „Poduzetnički način razmišljanja svih zaposlenika i kultura koja neuspjeh smatra dijelom procesa učenja ključni su faktori uspjeha. Želimo dodatno potaknuti i ojačati te faktore”, rekao je Denner. „Moramo se hrabro odvažiti na nove teritorije i pomicati granice“.

Razvoj poslovanja po poslovnim sektorima i regijama u 2013. godini

Na razvoj prometa poslovnih sektora također su utjecali značajni učinci valutnog tečaja. Poslovni sektori Tehnologija za motorna vozila i Potrošačka roba posebno su jako pogođeni ovim učincima. Bez obzira na to, poslovni sektor Tehnologija za motorna vozila iznimno se pozitivno razvio u 2013. godini. Njegove poslovne aktivnosti sa sustavima izravnog ubrizgavanja benzina i ubrizgavanja dizela značajno su rasle. Odjel Automobilska multimedija bio je vrlo uspješan s instrumentima za prikaz i sustavima za infozabavu. U Industrijskoj tehnologiji poslovanje strojeva za pakiranje uspjelo je zabilježiti dobar rast. U usporedbi s time globalna slabost sektora strojarstva uzrokovala je značajni pad u odjelu Pogonske i kontrolne tehnologije. U Potrošačkoj robi Bosch je u 2013. godini opet bio uspješan s električnim alatima, kako za profesionalne korisnike, tako i za „same svoje majstore“. Razvoj u poslovnom sektoru Energetske i graditeljske tehnologije zasjenjen je situacijom u odjelu Solarne energije, koja je opet bila teška u 2013. godini. Odjel Sigurnosni sustavi uspio je postići snažan rast s komunikacijskim uslugama dok je odjel Toplinska tehnologija bio uspješan s energetski učinkovitim kondenzacijskim uređajima.

Značajan rast prometa izvan Europe

Jak euro ima značajne negativne učinke na razvoj regionalnog prometa. Ipak, nominalni promet u azijsko-pacifičkoj regiji premašio je razinu prošle godine za oko 5 posto. Nakon prilagodbe radi učinaka valutnog tečaja rast je čak dosegao dvoznamenkasti iznos. U Sjevernoj Americi nominalni je rast bio veći od 3 posto prema preliminarnim brojkama. S minusom od otprilike 3 posto u nominalnom smislu, promet je u Južnoj Americi imao negativan razvoj. Međutim, nakon prilagodbe s obzirom na učinke valutnog tečaja promet je narastao za visok jednoznamenkasti broj. Usprkos gospodarstvu koje je ostalo vrlo slabo, nominalni promet u Europi blago je porastao za oko 2 posto.

Blagi porast broja zaposlenika u Aziji i Sjevernoj Americi

Širom svijeta Grupa Bosch imala je ukupno oko 281.000 zaposlenika početkom 2014. godine (prilagođeni broj za prethodnu godinu: 273.000 zaposlenika). U trenutnom je poslovanju broj zaposlenika narastao za otprilike 1000. Većina tih novih radnih mjesta bila je u Aziji i Sjevernoj Americi.

Umjereni gospodarski izgledi u 2014

Prema trenutnim predviđanjima Bosch očekuje umjeren razvoj gospodarstva u 2014. Kako stvari trenutno stoje, očekuje se rast globalnog BDP-a od 2,8 posto. Tvrtka rizike vidi u daljnjem razvoju zemalja pogođenima krizom eura, kao i u daljnjoj revalvaciji eura. S obzirom na to Grupa Bosch očekuje blagi porast prometa u 2014., uz kontinuirano poboljšanje situacije s prihodima.