Otvorene natječajne ponude

DUBROVNIK – Do isteka natječajnog roka “drugog kruga”, pristiglo je pet ponuda iz Hrvatske i inozemstva – Natječaj se u cjelini odvija prema prihvaćenim strogim međunarodnim uzusima i uz nadzor eksperata EBRD, odnosno Europske banke za obnovu i razvoj koja s 26,5 milijuna eura kreditira izgradnju luke

U nazočnosti međunarodnih eksperata, predstavnika tvrtki natjecatelja te posebne stručne komisije, početkom ovog tjedna u Upravnoj zgradi Lučke uprave Dubrovnik priređeno je javno otvaranje svih pristiglih ponuda kompanija iz cijelog svijeta koje su zainteresirane za “dubrovački posao stoljeća”. Riječ je o realizaciji ambicioznog projekta izgradnje najveće putničke luke u Hrvatskoj, što su mnogi stručnjaci, ali i sugrađani, opravdano nazvali “dubrovačkim poslom 21. stoljeća”. – Do isteka natječajnog roka “drugog kruga” pristiglo nam je samo pet ponuda iz Hrvatske i inozemstva, iako smo ih, valja priznati, očekivali ukupno osam.

Naime, ovaj se natječaj u cjelini odvija prema prihvaćenim strogim međunarodnim uzusima i uz nadzor eksperata EBRD, odnosno Europske banke za obnovu i razvoj koja s 26,5 milijuna eura kreditira izgradnju luke. U prvom je krugu broj zainteresiranih tvrtki za gradnju lučke infrastrukture komisija stručnjaka Lučke uprave Dubrovnik i Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH) smanjila s dvadesetak na samo osam koji su, prema stručnom mišljenju bile uopće u stanju odgovoriti strogim zahtjevima natječaja. U drugom krugu, u ponudama pristiglim do 8. kolovoza, najpovoljniji je bio splitski “Konstruktor” uz ponudu tešku “samo” 182 milijuna kuna. Najskuplja je bila japanska kompanija “Kaima” koja je za sve predviđene zahvate “peglanja” obalne linije između vezova broj 10 i 16, odnosno od veza kraj Solske baze do Kantafiga poslala ponudu tešku čak 429 milijuna kuna! – rekao nam je ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik dipl. ing. Vlaho Đurković.

Kako doznajemo, unatoč činjenici da im je ponuda “teža” za oko 260 milijuna kuna, Japanci nisu ponudili “ništa posebno” tako da je ponuda “Konstruktora” time još povoljnija. No, činjenice da su imali financijski najpovoljniju ponudu Splićanima ne znači da će automatski dobiti radove u Gružu. Naime, stručna komisija će još detaljno “izvagati” svih pet pristiglih ponuda, te će po konačnom izboru izvođača radova uslijediti sastavljanje, a potom i potpisivanje ugovora do konca rujna. Početak radova predviđen je za sredinu listopada, a rok izvedbe iznosi 22 mjeseca. Izvoditelji će se morati strogo pridržavati tih rokova, a odvijanje svih radova detaljno će se koordinirati s terminima uplovljenja brodova – kruzera. Spomenimo i to da je u tijeku i izrada idejnog projekta rješenja rive od Kantafiga do Kaboge, a kako su ponude za izgradnju rive od Solske baze do Kantafiga jeftinije od očekivanih, to će dio novca preostati i za realizaciju drugog dijela rive. A. KALAJDŽIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr