Pastor se počinje širiti u Bugarsku, Rumunjsku i Libiju

ZAGREB – Pastor, koji cilja na regionalno tržište od ukupno 60 milijuna ljudi, u Libiju će izvesti protupožarnu i sigurnosnu zaštitu na jednoj rafineriji, a izvozni je adut i Fenix, bespilotna letjelica za zaštitu od požara

Pastor grupa je najveći proizvođač vatrogasnih aparata u jugoistočnoj Europi, a svojom protupožarnom ponudom ova hrvatska tvrtka prisutna je i na tržištu Europske unije na koje godišnje plasira oko 100.000 aparata. Svoje temeljne djelatnosti, aparate za gašenje i inženjering u protupožarnoj sigurnosti i zaštiti, Pastor želi proširiti i na bespilotne letjelice za zaštitu od požara zbog čega je ovo ljeto iz njihova pogona izašao prototip letjelice Fenix koja je na “probi” kod Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS). Svjetska novina “Riječ je o projektu koji su pokrenuli ljudi proizišli iz sustava Ministarstva obrane koji su radili na bespilotnim letjelicama za potrebe vojske. Projekt razvoja Fenixa trajao je dvije godine, a osim podešavanja tehničkih karakteristika, za punu primjenu ovog besposadnog sustava nužna je zakonska regulativa koja ili ne postoji ili je restriktivna za civilnu primjenu”, rekao je predsjednik i glavni izvršni direktor Pastor grupe Domagoj Ivan Milošević. Stoga je ova letjelica izgrađena “ispod zakonskih ograničenja”, odnosno težine je svega 20 kilograma i s plafonom od nekoliko stotina metara što zakon smatra bezopasnim za zrakoplovni promet. Takvi sustavi nisu novost samo u Hrvatskoj već i u čitavoj Europi i svijetu, a znatna mirnodopska primjena zabilježena je jedino u Rusiji, SAD-u i Izraelu, koji u toj tehnologiji prednjače i u vojnom sektoru. Pastor svoje letjelice planira osposobiti isključivo za civilnu primjenu, no istodobno bi bile primjenjive za različite prigode, od nadgledanja požarišta do snimanja trasa dalekovoda i raznih cjevovoda. Budući da je riječ o relativno novom proizvodu na tržištu, u Pastoru vide veliki izvozni potencijal u Fenixu. Osim matične zemlje, najveći dio proizvodnje nalazi se u Srbiji gdje je Pastor nedavno kupio i tvrtku Vatrosprem koja proizvodi nadgradnju za vatrogasna vozila. U ukupnim prihodima grupe najznačajnije tržište je Hrvatska, na kojem ostvaruju oko trećinu prihoda, a slijede tržiša Slovenije i Srbije. Domagoj I. Milošević objašnjava da iako je Slovenija najznačajnije izvozno tržište, Srbija ga svojim potencijalima u bliskoj budućnosti može nadmašiti. Milošević najavljuje skori pohod na Bugarsku i Rumunjsku, čime bi zaokružio ciljano tržište svoje tvrtke u jugoistočnoj Europi na oko 60 milijuna ljudi. Više o ovoj temi na www.Poslovni.hr

]]>