Prije šest godina počeli u garaži, a sada kuhinje izvoze u Francusku i Češku

HRVATSKA – Mjesečno se za poznate kupce proizvede do 60 komada nekoga od 24 modela kuhinja. Neki od njih skuplji su od 50.000 kuna, ali su i dalje upola jeftiniji od brendova na čijoj su razini. Javorović se sve više afirmira i u opremanju hotela i drugih objekata

Mladi virovitički poduzetnik Vlado Javorovića prije šest godina u svojoj garaži u Milanovcu počeo je proizvoditi namještaj s amaterskom opremom u suradnji s još dvojicom radnika. Za šest godina razvio se u uspješnog poduzetnika u proizvodnji kuhinjskog i sobnog namještaja te opremanju objekata, a njegova tvrtka Javorović u Virovitici zapošljava 25 radnika. Među ostalim izlagačima namještaja na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu Viroexpo svojim suvremenim i atraktivnim kuhinjama izazvao je velik interes kako poslovnih ljudi, tako i posjetitelja. Svi su ostali iznenađeni jer su u prvi trenutak pomislili da je riječ o nekom od najpoznatijih inozemnih proizvođača kuhinja, a ne domaćoj proizvodnji koja se razvijala u nekadašnjoj virovitičkoj tvrtki Javor, koja je poput sličnih malih tvrtki proizvođača namještaja prolazila svoju agoniju privatizacije i stečaja te ponovnog oživljavanja proizvodnje. Opremiti tri hotela “Naša proizvodnja uspješno se razvijala u garaži od 50 četvornih metara. Nismo se zaduživali kreditima, a za cirkular i drugu opremu dali smo zajednički novac. Uz to smo na tržištu dobivali i sve veće i zahtjevnije poslove, što nam je omogućilo i nabavu strojeva pa smo morali proširivati garažu za 70 četvornih metara, a povećao se na 10 broj zaposlenika pa nam je ubrzo i taj prostor postao premali. U to vrijeme dobili smo za nas iznimno značajan posao opremanja tri hotela na Krku, što je bila velika referenca za naše daljnje poslovanje. Pitanje je što bi bilo da tada nismo dobili taj posao, koji je teško bilo realizirati u našem improviziranom proizvodnom pogonu. Sreća je što je tada, 2002. godine, bila oglašena prodaja poduzeća Javor od strane njegova tadašnjeg vlasnika, tvrtke Romić promet. Nije bilo lako donijeti odluku o kupnji jer je cijena od oko 150.000 eura za nas bila velika. Zahvaljujući razumijevanju, a prije svega povjerenju Privredne banke, mi smo uspješno realizirali kupnju Javora i u taj prostor preselili svoju opremu i strojeve. Proizvodnja je vrlo brzo pokrenuta i iz godine u godinu smo je povećavali za 100 posto”, prisjeća se 36-godišnji Javorović prvih poduzetničkih dana i ostvarenja vizije mladog uspješnog poduzetnika u proizvodnji namještaja. Danas u svom proizvodnom programu tvrtka Javorović d.o.o. ima 24 modela kuhinja od onih koje su namijenjene prosječnom i manje zahtjevnom kućanstvu do onih u najekskluzivnijoj izvedi čije se cijene kreću iznad 50.000 kuna i koje po materijalima i dizajnu ne zaostaju za takvim najskupljim uvoznim modelima na hrvatskom tržištu najpoznatijih svjetskih proizvoda. Proizvodni program kuhinja radi se za poznate kupce i mjesečno ih se proizvede 50 do 60, koje se izravno distribuiraju do naručitelja ili pak u 15 salona namještaja na području Hrvatske.

Nema reklamacija “Bitno je na vrijeme prepoznati što se traži na tržištu, a još bitnije je brzo reagirati i takav proizvod ponuditi tržištu. Treba stoga stalno pratiti što se novo događa u proizvodnji namještaja u Europi i svijetu, i to onda, jednostavno, primijeniti u vlastitoj proizvodnji, a mi za taj posao imamo sposobne mlade i stručne ljude koji znaju što je to suvremen dizajn u proizvodnji namještaja. Ako su proizvođači u Europi u stanju proizvesti takav namještaj, zašto onda to ne bismo mogli i mi. Na europskom i svjetskom tržištu namještaja vladaju brendovi velikih i moćnih tvrtki. Ne pada nam na pamet da im se suprotstavljamo nekakvim svojim brendom kuhinja jer bi to bio uzaludan posao. Naš cilj je kvalitetan proizvod koji je u rangu sa stranim brendom, a da u tome imamo izniman uspjeh dovoljno je to što uopće nemamo reklamacije kupaca naših kuhinja i to je za nas kao proizvođača najveće priznanje iako smo mi i do 50 posto jeftiniji od najpoznatijih brendova. Na domaćem tržištu smo sigurno na prvom mjestu u proizvodnji kvalitetnih kuhinja”, zadovoljno ističe Javorović. Inače, za toga drvnog tehničara nema nepoznanica u proizvodnji kuhinjskog namještaja, a njegova se tvrtka sve više afirmira i u opremanju objekata kako na domaćem, tako i inozemnom tržištu u Češkoj i Francuskoj. S rastom prodaje raste i proizvodnja, pa u poduzeću Javorović najozbiljnije razmišljaju i o proširenju postojećih proizvodnih kapaciteta, odnosno gradnji novih u jednoj od poduzetničkih zona na području grada Virovitice, a na postojećoj lokaciji proširio bi se sadašnji salon namještaja uz još potpuniji asortiman kuhinjskog i sobnog namještaja. Izvor: www.poslovni.hr

]]>