Pruge sigurnije i brže

VUKOVAR-U razdoblju od 2006. do 2009. godine Hrvatske željeznice uložit će u vukovarsko-srijemsku željezničku infrastrukturu, odnosno u pruge i željeznička postrojenja, 883,3 milijuna kuna.

To je najavio u ponedjeljak u Vukovaru predsjednik Uprave HŽ-a Davorin Kobak za sastanka s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem, na kojem se razgovaralo o stanju željezničkog prometa u županiji i budućem razvoju.Najveći dio novca odlazi na obnovu magistralne pruge Vinkovci-Tovarnik, koja je na međunarodnom koridoru 10, a koja mora biti završena do 2009. godine, što uvjetuje Europska unija. Do te godine cjelokupna pruga trebala bi biti osposobljena za brzine do 160 kilometara, na njoj će biti postavljena i optička infrastruktura i sustav ETSC, a prometom na pruzi će se daljinski upravljati.Obnova pruge Vinkovci-Osijek počinje 2006. godine i u toj godini će se u nju uložiti 9 milijuna kuna, godinu potom 15 milijuna kuna, a pruga će, prema planovima HŽ-a, biti završena tek 2009. godine.

Predsjednik Uprave HŽ-a Davorin Kobak izvijestio je župana Galića o činjenici da Svjetska banka uvjetuje HŽ-u otpuštanje 600 ljudi. Na HŽ-u, međutim, prvo će se napraviti tehnološka podjela, nakon čega će biti poznato koliko je višak u sustavu i gdje je najveći kadrovski višak. Po tim će se kriterijima i obaviti otpuštanja, a ne po željezničkim čvorištima, kako se ponekad barata u javnosti.

Veliki ranžirni kolodvor u Vinkovcima je za HŽ stvar prošlosti, pa će HŽ u budućem razdoblju te prostore dati na prodaju. Na HŽ-u su izuzetno zadovoljni poslovanjem s Lukom Vukovar, pa je u 2005. godini iz luke do sada željeznica prevezla 534.000 tona tereta, što je gotovo na razini prijeratnog prijevoza od 630.000 tona. U HŽ-u ali i u Vukovarsko-srijemskoj županiji, kako se čulo, velike poslovne nade polažu u gradnju i početak rada željezničkog terminala u Spačvi, na kojem će se kamionski tranzitni cestovni promet prekrcavati na željeznicu.

Prije početka rada terminala očekuje se da Hrvatska ograniči broj dozvola za transportni cestovni promet kroz Hrvatsku, jer u protivnom gradnja terminala ne bi imala smisla, čulo se u ponedjeljak u Vukovaru. Goran Čorkalo izvor: www.vjesnik.hr

]]>