RTL u prvoj godini oteo 16 posto oglasnog kolača

Hrvatsko tržište oglašavanja lani je bilo teško približno 3,2 milijarde kuna ili 426 milijuna eura, a ta bruto vrijednost oglašavanja porasla je u odnosu na godinu prije za 10,53 posto.

Pojava RTL-a na oglasnom tržištu lani je koštala HTV smanjenja udjela na oglasnom TV tržištu za 12 posto, a Novu TV za 4 posto

Hrvatsko tržište oglašavanja lani je bilo teško približno 3,2 milijarde kuna ili 426 milijuna eura, a ta bruto vrijednost oglašavanja porasla je u odnosu na godinu prije za 10,53 posto. Osim toga, u posebnom izdanju Privrednog vjesnika “Mediji & oglašavanje” ističe se da je prošla godina bila specifična za tržište oglašavanja budući da je na njega stigla nova komercijalna televizija, a emitirati prestala jedne nacionalna TV postaja. Ti podaci Mediane Fides, temeljeni na praćenju četiriju televizijskih postaja, devet dnevnih novina, 45 magazina i izvještaja šest vanjskih oglasnih površina, ukazuju da je lani došlo do preraspodjele oglasnog kolača. Preklani su HTV-ove postaje odnijele ukupno 48 posto financijskog udjela u oglašavanju, dok je prošle godine najveći pad bruto udjela od oko 12 posto imao upravo HTV, Nova TV je zabilježila pad od četiri posto, dok je u samo osam mjeseci emitiranja, RTL – nova komercijalna televizija – “zagrabila” 16 posto. Lanjske je dane obilježila i snažna kampanja T-HT-a i T-Mobilea promjene imena branda u jedinstveni T-Com. Od početka rujna, kada je krenula kampanja promjene naziva, pa do kraja prosinca te su dvije kompanije zajedno odnijele 3,8 posto ukupnog kompletnog financijskog udjela oglašavanja, a u razdoblju od promjene imena branda potrošile su 41 posto svojih sredstava za lanjsko oglašavanje.

Po količini i raznolikosti medija, te dostupnosti medijskih informacija prosječnom građaninu Hrvatska je naprednija, demokratičnija i liberalnija od nekih bogatih demokratskih zemalja, tvrdi Privredni vjesnik. S 4,5 milijuna stanovnika, Hrvatska ima devet nacionalnih dnevnika, dok Velika Britanija sa 50 milijuna stanovnika i Njemačka s više od 80 milijuna stanovnika imaju po 10 nacionalnih dnevnika. Prema prosječnoj nakladi dnevnih novina u odnosu na broj odraslog stanovništva, Hrvatska je ispred Poljske, Španjolske, Slovačke, Grčke, Portugala, Argentine i Brazila, a u samo tri godine došlo je do 48 posto rasta količine medija… Rastući trendovi količine medija i investicija u oglašavanje ukazuju da nije završen proces koncentracije medija i stabilizacije tržišta oglašavanja i da se vodi nesmiljena borba za konačnu prevlast na medijskom tržištu.

Zasada je to najizraženije kod tiskovnih medija, ali se primjećuje i kod svih ostalih vrsta tradicionalnih medija. Posebno izdanje Privrednog vjesnika navodi da su Večernji i Jutarnji list prva dva tiskovna medija prema investicijama u zakup oglasnog prostora, te već nekoliko godina izmjenjuju prvo i drugo mjesto na rang listi vodećih tiskovina. Slijede ih Slobodna Dalmacija i Novi list koji u stopu prati ženski tjednik Gloria, Globus i Nacional, te ženski tjednik Story, Glas Istre i Glas Slavonije gotovo izjednačeni, za njima serija ženske literature Tena, Elle, Gloss i Cosmopolitan, a među vodećih 15 našao se i informatički mjesečnik Bug. Televizija i dalje ima prvo mjesto s više od polovice vrijednosti ukupnih investicija u oglašavanje, a lani se u tisku, na nacionalnoj televiziji i na vanjskim površinama najviše ulagalo u reklamiranje kozmetičkih proizvoda, telekomunikacijskih usluga, sredstava za čišćenje i održavanje kućanstva, bezalkoholnih pića i piva… Sanja STAPIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr

Petnaest “naj” oglašivača

Među 15 vodećih oglašivača prema investicijama u zakup medijskog prostora nalaze se Benckiser, T-Com i T-Mobile, Coca Cola, Procter&Gamble, VIP net, Johnson Wax, Beiersdorf, Henkel, Europapress holding, Johnson&Johnson, Zagrebačka pivovara, Unilever, Hrvatska lutrija i Autocommerce.

Telekomunikacije kolo vode

Vodeće mjesto u oglašavanju i prošle su godine držale telekomunikacije sa 40 posto više uloženih bruto sredstava od drugoplasiranog financijskog sektora, a Privredni vjesnik navodi da je prosinačka predsjednička kampanja odnijela 11,24 posto bruto vrijednosti cjelokupnog oglašavanja u tome mjesecu. Naglašavaju također da je među prvih deset najoglašivanijih lanjskih brandova, na visokom osmom mjestu, bio brand predsjedničke kandidatkinje Jadranke Kosor.

]]>