S koridorom 5C Slavonija će biti središte svijeta

OSIJEK – Početak gradnje autoceste na trasi koridora 5C kroz Slavoniju i Baranje te mogućnosti gospodarskog razvoja ovog područja, koji se time otvaraju, bili su povod razgovora s prof. dr. Ankom Mašek s Ekonomskog fakulteta u Osijeku.

Dr. Mašek predsjednica je Organizacijskog odbora drugog međunarodnog simpozija “Koridor 5C kao euroregionalna poveznica na prometnom pravcu Baltik-Srednja Europa-Jadran”, koji će 11. i 12. studenoga biti održan u Osijeku pod pokroviteljstvom Vlade RH i Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Jedan je od okvirnih ciljeva simpozija potvrditi kako će gradnjom koridora 5C povezanost i transparentnost prometnih pravaca na njemu (cestovnog, željezničkog, riječnog i zračnog) izravno utjecati na razvoj ove regije kao šireg i snažnog prometnog čvorišta za cijelu Europu i Aziju. * Naglašavate važnost gradnje robnih terminala na željezničkim i cestovnim raskrižjima, čime bi Slavonija i Baranja dobile nov značaj u uspostavi brzih trgovačkih veza sa svim kontinentima. U čemu je važnost robnih terminala?

Razvojna strategija Osječko-baranjske županije trebali bi biti robni terminali, i to na način kako ih je razvila Italija. Trst je kao luka počeo odumirati kada više nije bilo prometa roba kao nekada, no kada su napravili robne terminale, naprosto su oživjeli. U robne terminale robe se dovoze, raspačavaju i šalju na sve druge strane. U tome bismo trebali vidjeti priliku za svoj razvoj. Odavde, s naših robnih terminala, robe bi preko koridora 5C mogle za šest sati stizati u Gdanjsk, na Baltičko more, pa dalje Helsinki i na druge strane svijeta. Recimo, Kinezi žele na ovo tržište i trebaju im robni terminali kamo bi dovozili svoje robe, raspačavali ih i otuda odvozili u sve krajeve istočne Europe. Na europskom tržištu traže se robe svih kvaliteta za sve klase ljudi. A znate li što je Kina danas? Nedavno sam bila u Ukrajini na jednom skupu o paneuropskim koridorima. U ogromnoj dvorani gdje se održavao taj skup, Kinezi, njihovi ekonomisti i gospodarstvenici, zauzeli su tri reda sjedala. Kinezi, Japanci i Indijci… oni su zainteresirani za europske koridore jer žele prodrijeti na ovo tržište. Europska unija je, uz Sjedinjene Američke Države, najveće tržište na svijetu. Tu se pojede i potroši sve, i bofl i kvalitetna roba. Zato se svi hoće ugurati na ta tržišta. Preko koridora! Autor: Miroslav FILIPOVIĆ zvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

]]>