S Montažom do gradnje Pelješkog mosta i kanala Dunav – Sava

HRVATSKA – Sedmogodišnji projekt izgradnje kanala Dunav – Sava vrijedan 4-5 milijardi kuna uključuje i izgradnju 14-15 mostova

I prije nego što je novi menadžment slavonskobrodskog holdinga Đuro Đaković dobio zadatak izrade strategije privatizacije pojedinih tvrtki iz svog sustava za vjerojatno najznačajniju jedinicu holdinga – Montažu, na stol su stigla dva pisma namjere za sudjelovanje u privatizaciji. No obje ponude, jedna austrijskoga konzorcija Christof group iz Gratza i druga od domaćega klastera u koji su se za ovu priliku pod vodstvom Instituta građevinarstva Hrvatske povezali Dalekovod, Konstruktor-inžinjering i Ekoenerg, temelje se na namjeri stjecanja tek kontrolnog paketa u Montaži, pa je upravo ta, za hrvatske privatizacijske procese netipična činjenica, pobudila razne kalkulacije o motivima potencijalnih ulagača. Dodatno ih je ovih dana pojačao organizirani medijski istup inače samozatajnih domaćih građevinara, koji je u dijelu javnosti shvaćen kao otvoren pritisak na Vladu da ubrza privatizacijski proces u Montaži. Čelnik IGH-a Petar Đukan, koji je na sebe preuzeo ulogu glasnogovornika klastera, uzvraća kako ta grupacija ne želi nametati preuzimanje Montaže, nego samo prezentirati ideju koja može omogućiti bolju budućnost i Montaži i tvtkama iz klastera. “U Hrvatskoj su i Dalekovod, Konstruktor, IGH ili Đuro Đaković velike tvrke, ali u EU ili šire u svijetu one ne znače ništa niti se još mogu probijati u EU, a tamošnjim su građevinarima hrvatska vrata otvorena.

Dio koji nedostaje Zato nam preostaje jačati svoju poziciju na regionalnom tržištu, a to možemo samo dobro promišljenom organizacijom”, kaže Đukan, navodeći da su u razgovorima koji se među okupljenim domaćim građevinarima vode još od božićnih domjenaka zaključili da je upravo Đuro Đaković Montaža dio koji im nedostaje da zaokruže priču.Čini se da će eventualni zajednički nastup klastera IGH, Dalekovoda i Konstruktora s Montažom najprije vježbati na domaćem terenu, i to ne kratkoročno. Đukan, naime, ne skriva interes za poslove koje će država u skorijoj budućnosti nuditi građevinarima, ponajprije Pelješki most, za koji postoji velika vjerojatnost da će biti čelični. Upravo je to i razlog zbog kojeg su vodeći građevinari iznimno zainteresirani da se u njihovu društvu nađe i slavonskobrodska Montaža koja je najbolje reference stekla u mostogradnji. Imati Montažu u svojoj ponudi pojačava uvjerljivost u očekivanoj utakmici za izvoditelja radova. Pelješki most je jedan od najatraktivnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, ali nije i jedini razlog za pojačan interes spomenutih građevinara za Montažu. Pravu vrijednost njezino uključivanje u klaster dobit će tek kad se intenzivira priča o sljedećem velikom infrastrukturnom projektu, izgradnji kanala Dunav – Sava, na kojem će prema prvim projekcijama biti potrebno izgraditi 14 do 15 mostova. Prema prvim najavama iz Vlade, projekt bi mogao biti vrijedan između četiri i pet milijardi kuna, a izvodit će se tijekom sedam godina. U tom je slučaju dodana čak i politička prednost Montaže na domaćem terenu. Budući da tvrtke koje su se povezale zbog interesa za stjecanjem dionica Montaže nisu međusobno vlasnički povezane, logično je pitanje je li to nužno i u slučaju Montaže. “Zasad i ovako funkcioniramo izvrsno”, kratko odgovara Đukan, priznajući da se ipak razmišlja o nekoj vrsti institucionalizacije njihova međusobnog odnosa. Kada je pak riječ o Montaži, kaže kako je situacija drukčija jer je tvrtka u fazi privatizacije te postoji interes da se s njome stvori vlasničko povezivanje. Na konstataciju da je to moguće obaviti i kupnjom dionica na burzi s obzirom na to da Đuro Đaković Holding posjeduje 65 posto dionica Montaže, a ostalo mali dioničari, Đukan odgovara da u perspektivi računaju na partnerstvo s malim dioničarima. VIŠE O OVOJ TEMI NA

]]>