Sabol: Iskon prodajemo T-HT-u

Najveći telekom u Hrvatskoj preuzeo je svog najstarijeg konkurenta. Kako doznaje Poslovni dnevnik, T-HT je jučer kupio strateški udio u IskonInternetu. Transakcija će biti zaključena do 15. svibnja, a financijske pojedinosti ovog posla nisu objavljene. Alemka Lisinski, direktorica Korporativnih komunikacija T-HT Grupe, izjavila je da je cilj ove kupnje osigurati Iskonu samostalnost i omogućiti mu daljnji razvoj. Tržišni lider u TK na hrvatskom tržištu dodaje da ne isključuje mogućnost daljnjih preuzimanja kako na domaćem, tako ni na cijelom tržištu jugoistočne Europe. “Vlasnici Iskona odlučili su se za prodaju dionica T-HT-u, te je u tijeku završna faza priprema prodaje dionica naše tvrtke. U ovaj proces aktivno je uključena i uprava Iskona, te se očekuje da će transakcija biti završena za oko mjesec dana. Iskon će sačuvati svoju samostalnost, a istovremeno će od T-HT-a dobiti podršku za daljnji rast”, izjavio je za Poslovni dnevnik Damir Sabol, predsjednik Uprave IskonInterneta. Ulaskom T-HT-a u vlasničku strukturu IskonInternet si je osigurao budućnost. Tvrtka je, naime, bila prisiljena brzo prikupiti barem dio od 15 milijuna eura potrebnih za gradnju vlastite triple-play infrastrukture. Iskon je sada drugi po veličini davatelj internetskih usluga u Hrvatskoj. Ima više od 100.000 privatnih, više od 9000 poslovnih korisnika, te se procjenjuje da drži oko 12 posto internetskog tržišta u Hrvatskoj. Međutim, ta prednost mogla bi se lako istopiti kad u rujnu gotovo svi novi telekomi ponude triple-play uslugu. Očekuje se da će triple-play zamijeniti postojeću ponudu pristupa Internetu, te postati jedan od glavnih izvora prihoda za sve takmace na TK tržištu bez obzira deklariraju li se kao fiksni telekomi ili davatelji internetskih usluga.

Za IskonInternet ključan je podatak da Optima telekom, H1 mreža, Metronet i još nekoliko igrača imaju jednaku strategiju u ponudi triple-playa. Sve te tvrtke planiraju iskoristiti svoje zakonsko pravo i iznajmiti infrastrukturu “zadnje milje” od T-Coma, odnosno iznajmiti žice od telefonske centrale do krajnjih korisnika. Tko zakasni u gradnji vlastite triple-play mreže, izvjesno je da će imati velikih problema u prikupljanju novih i zadržavanju postojećih korisnika. Ne čudi stoga što vlasnici IskonInterneta izlazak na burzu nisu vidjeli kao jedini izlaz iz ove situacije. “Prva javna ponuda dionica na burzi tek je jedna od mogućnosti razvoja IskonInterneta na sve življem tržištu telekomunikacija. Istražujemo različite mogućnosti financiranja od izlaska na burzu do potpore strateškog ulagača”, izjavio je prije nekoliko dana Damir Sabol, direktor IskonInterneta. Nagađanja oko toga tko bi mogao preuzeti IskonInternet pomogla su pumpanju tržišne vrijednosti te tvrtke. Temeljni kapital IskonInterneta vrijedi 42,87 milijuna kuna, a za izlistavanje u prvoj kotaciji Zagrebačke burze tržišna vrijednost mora premašiti 100 milijuna kuna. Datum izlaska na burzu još nije poznat.IskonInternet je lani ostvario prihod od 80,8 milijuna kuna, a godinu prije 66,9 milijuna kuna uz dobit od pet milijuna kuna. Prihod u zadnje dvije godine stabilno raste. U 2004. godini u odnosu na prethodnu godinu porastao je za 14 posto, a lani za 15,5 posto. Tvrtka ima 150 zaposlenika od kojih je 40 honorarno zaposlenih. Sredinom prošle godine sistematizirala je svoje poslovanje u skladu s ISO 9001:2000 standardom. U svom portfelju IskonInternet ima jak segment proizvodnje sadržaja i novih usluga. Ima udio u online turističkoj agenciji E-Tours, izdavaču Sanoma Magazines Zagreb, web hosting tvrtki Croadria i posjeduje Iskon.hr, najposjećeniji i po prihodima najuspješniji web portal u Hrvatskoj. Izvor: www.Poslovni.hr

]]>