Sajam BAU je opet pun

MüNCHEN – Rasprodano 180.000 m² izložbenog prostora – Izložbeni prostor sajma BAU 2009 je rasprodan. Kao i 2007. godine gotovo je dupkom puno svih 17 paviljona – 180.000 m2. Od 12. do 17. siječnja 2009. na najvećem europskom stručnom sajmu za arhitekturu, građevinske materijale i sustave predstavit će se više od 1.800 izlagača iz 40 zemalja.

Navala na sajam BAU veća je nego ikada. „Generalno smo popunjeni“, kaže Markus Geisenberger, voditelj projektne grupe Sajma München zadužene za sajam BAU. No, budući da prema iskustvima nekoliko mjeseci, pa i tjedana prije početka sajma neki izlagači odustaju od izlaganja ili žele premjestiti svoj izložbeni prostor, često se i kasnije može naći slobodno mjesto. „Stalno se otvaraju nove mogućnosti sudjelovanja“, kaže Geisenberger.

Želja za „većim štandom“ Činjenica da je sajam BAU već godinu dana prije početka sajma objavio da ima pune paviljone povezana je sa željama izlagača. Izlagači uvijek žele veće štandove – u većini slučajeva možemo im ispuniti želje. Još k tome, vratili su se neki stari izlagači koji 2007. godine nisu izlagali. A dodatan zamah daje i oporavak gospodarstva. Geisenberger: „Nije uvijek jednostavno, kad popunimo 180.000 m² dalje ne možemo. Velika potražnja pokazuje također da sajam BAU kao vodeći europski sajam zauzima vodeću ulogu u marketingu poduzeća.“

Jasno pozicioniranje Sajam BAU je odavno prerastao sajam građevinskih materijala. On, kao ni jedan drugi sajam u Europi, predstavlja arhitekturu, materijale i sustave za industrijsku i objektnu gradnju, stambenu gradnju i unutarnje uređenje. Njegova sveobuhvatnost dolazi do izražaja u novom podnaslovu: „Arhitektura, materijali, sustavi“. Sajam BAU dakle simbolizira „spoj arhitektonskog planiranja i tehničke provedbe“, kaže Markus Geisenberger.

Široka ponuda Ponuda sajma BAU 2009 tradicionalno obuhvaća cijeli spektar planiranja, građenja i oblikovanja. 17 izložbenih paviljona je podijeljeno na građevinske materijale, proizvode i teme.

Fasade i fasadni sustavi, građevinski elementi i građevinski sustavi prvenstveno od aluminija i čelika, uključujući sustave zaštite od sunca te rješenja za automatizaciju i upravljanje zgradama bit će izloženi u paviljonima C1, B1, B2 i B3. To izložbeno područje, veće od 40.000 m2, također obuhvaća cjelokupnu paletu automatskih dvorišnih i garažnih vrata te strojeve i alate za obradu aluminija i čelika.

Temu dizala i pokretne stepenice BAU prezentira u suradnji s Njemačkom strojarskom udrugom. Na oko 1.000 m² u paviljonu C1 vodeći proizvođači predstavljaju proizvode koji ujedinjuju sigurnost, komfor i dizajn. Prezentacija će se koncentrirati na integriranje inteligentnih rješenja dizala u cjelokupni arhitektonski koncept.
vodeća poduzeća međunarodne industrije stakla predstavljaju najnovije proizvode u području stakla i arhitekture stakla u paviljonu C2. Moto raskošno opremljenih štandova glasi „Visions of Glass“.

Vrata i prozori od drveta, plastike, stakla i aluminija, brave i okovi zauzimat će ukupno 26.000 m² u paviljonima C3, C4 i B4. Tu će stručnoj publici na dohvat ruke biti i proizvođači i dobavljači. Tema kojoj će se posvetiti je sigurnost zgrada. Bit će predstavljeni različiti koncepti i sustavi, od mehaničkih naprava preko elektronskog nadzora sve do sustava zaštite od požara i sustava za detekciju dima.

Odlučujući faktor planiranja zgrade je energetska i solarna tehnologija. Tema uštede i stvaranja energije provlači se kao motiv kroz sve paviljone, koncentrirani u paviljonu B3 izlagači će predstaviti rješenja iz područja fotovoltaike i solarne termije i načine njihove estetske integracije u fasadu.

Vlastito izložbeno područje u paviljonu C3 ima i BAU IT. Radi se o najvećoj izložbi te vrste u Europi – na 5.000 m². Vodeći proizvođači predstavljaju programska i računalna rješenja za sve grupe zanimanja u građevinarstvu.
Paviljon B5 ima opširnu ponudu drvne industrije i industrije plastike. Prezentirat će se drvne konstrukcije, kako unutarnje uređenje tako i drvni materijali.

Cjelokupni spektar podnih obloga – od elastičnih (linoleum, PVC, kaučuk, pluto) i tekstilnih preko laminata sve do parketa – bit će smješten u paviljonu B6 i dijelovima paviljona A6, kompaktno i pregledno na oko 12.000 m².

Pločice i keramika su tradicionalno smješteni u paviljonu A6. Vodeći proizvođači, među ostalim iz Njemačke, Italije, Španjolske, Turske i Ujedinjenih arapskih emirata predstavljaju najnovije kreacije u oblikovanju unutarnjeg prostora, posebice u području kupaonica i sanitarija.

Kemijski građevinski proizvodi su koncentrirani u paviljonu A5 i u jednom dijelu paviljona A4 na oko 16.000 m² izložbenog prostora. Vodeći proizvođači će demonstrirati upotrebu svoje široke palete proizvoda – od izolacijskih materijala do žbuka, lakova, boja i ljepila.

Osim toga u paviljonu A4: prirodni kamen, umjetni kamen te rješenja za oblikovanje vanjskog prostora (Urban Design).
Materijali za gradnju krova i krovni prozori zauzimaju cijeli paviljon A3. Industrija opeke predstavlja svoj cijeli repertoar od opeke preko crijepa sve do cijelih prefabriciranih dijelova zgrade.
Područje kamen/tla predstavlja se na 22.000 m² u paviljonima A1 i A2. Obuhvaća kamen, opeku od vapnenog pijeska, beton, plovućac, materijale od cementa s vlaknima, žbuke, estrihe, izolacijske materijale.

Temi Gradnja u staroj gradnji BAU posvećuje posebno izložbeno područje u paviljonu B0 pod vodstvom Saveznog ministarstva za promet, gradnju i razvoj grada i Savezne radne grupe za renoviranje stare gradnje. Stručni posjetitelji se mogu informirati o svim aspektima sanacije, renoviranja i modernizacije zgrada. Detaljne informacije o planu paviljona sajma BAU 2009 možete pronaći na Internet stranici www.bau-muenchen.com u rubrici „BAU auf einem Blick“.

U paviljone C kroz ulaz Sjever Paviljoni C1 do C4 su postali pristupačniji zbog nove infrastrukture ulaza Sjever. Ubuduće će ulaz Sjever biti direktno povezan s parkingom koji ima više od 7.000 parkirnih mjesta, od čega 4.500 u Garaži Zapad. I Shuttle autobusi iz zračne luke vozit će direktno do sjevernog ulaza. Osim toga pristup sjevernom izložbenom području poboljšat će i posebni cestovni trak za taksi vozila. BAU 2009 će naglasiti teme vezane uz sve vrste građevinskih materijala, ponuditi rješenja u gotovo svim segmentima izložbe. Teme su posebno zanimljive arhitektima, planerima i projektantima. Te glavne teme sajma BAU 2009 su: Energetsko-učinkovita gradnja, Gradnja u starom i Gradnja bez barijera.

Široka ponuda sajma BAU 2009 je prilagođena raznim ciljnim grupama posjetitelja. Obraća se svima koji sudjeluju u procesu planiranja i oblikovanja:

Planeri: arhitekti, inženjeri, arhitekti unutarnjeg dizajna, arhitekti krajolika, statičari, savjetnici za energiju, općinske i državne vlasti nadležne za gradnju Investitori: društva za stanogradnju, investitori, komunalni investitori, upravitelji nekretnina, upravitelji objekata, upravitelji fondova, posrednici Građevinski obrti: podopolagači, krovopokrivači, keramičari, staklari, graditelji grijanja, limari, lakireri, vrtlari, soboslikari, zidari, monteri, prerađivači metala, graditelji metala, bravari, stolari, štukateri, tesari Trgovine: specijalizirane trgovine građevinskog materijala, URADI SAM tržišta Forumi: „Budućnost gradnje“ i „MakroArhitektura“ Uz prezentacije koje će organizirati sami izlagači, sajam BAU 2009 će se također baviti temama od posebne važnosti za planere, arhitekte, projektante i investitore. Forum „Budućnost gradnje“ u paviljonu C2 bavi se temama „Megagradovi“, „Energija i arhitektura“, „Stanovanje danas i sutra“, „Solarna gradnja“, „Izgrađene vizije“ i „Nove zvijezde“. BAU ovaj forum predstavlja u suradnji sa Saveznom komorom arhitekata i izdavačkom kućom Bauverlag, Gütersloh. Forum ima potporu poduzeća Deutsche Steinzeug Agrob-Buchtal, Info centra za beton te poduzeća Saint-Gobain Isover. Forum „MakroArhitektura“ u paviljonu A6 koncentrira se na dijalog arhitekata i industrije. Teme su većinom vezane uz oblikovanje unutarnjeg prostora i arhitekturu unutarnjeg prostora. Teme koje prevladavaju su oblikovanje i arhitektura unutarnjeg prostora. Na programu foruma nalazi se cijeli niz predavanja, npr. „Materijal i proizvod“, „Boja i ornament“, „Površina i inovacija“, „Zgrada i detalj“, „Fasada i funkcija“, „Arhitektura i odgovornost“. Partneri sajma BAU u ovom projektu su Savez njemačkih arhitekata za unutarnje uređenje i stručni časopis za arhitekturu AIT. Sponzori foruma su bulthaup i Egger Holzwerkstoffe. Referenti na forumima su uglavnom renomirani arhitekti, planeri i građevinski inženjeri. Sva predavanja će se simultano prevoditi na njemački/engleski jezik. Forumi nisu samo prijenosnici informacija, nego svojim lounge-karakterom pozivaju na odmor. Zajedno s vrhunsko uređenim kafićima na prostoru foruma služe kao mjesto sastajanja i centri komunikacija. Ulaz na forume je besplatan, odnosno uključen u ulaznicu sajma BAU.

Posebne izložbe Teme koje upućuju na budućnost prikazane su u obliku posebnih izložbi.

Gradnja u staroj gradnji:

U paviljonu B0 će se na jednom mjestu nalaziti sve inicijative i aktivnosti vezane uz sanaciju i renoviranje. Teme su npr.: dijagnoza zgrada; gradnja bez barijera; utvrđivanje i popravljanje štete; energetsko-učinkovita gradnja, propisi i zakoni modernizacije zgrada; financiranje i poticaji. Pod motom „Tržište – Gradnja u staroj gradnji“ svakodnevno će se održavati predavanja, seminari i radionice. Sva predavanja imat će osiguran simultani prijevod na njemački/engleski.

Gradnja bez barijera:

U paviljonu A4 BAU zajedno s Inicijativom „Život bez barijera“ organizira posebnu izložbu na tu temu. Radi se o oblikovanju različitih stambenih prostora, ali i o novim stambenim oblicima kao npr. o zajedničkom suživotu više generacija. Daljnje teme su: „Upravljanje i automatizacija“, „Sigurnost & inovacije“, „Kupaonica & Wellness“ te „Oblikovanje vanjskog prostora“. Osim toga prezentirat će se proizvodi koji su posebno prilagođeni starijim ljudima ili ljudima s posebnim potrebama

Euro-Vision Prozori i vrata:

Posebna izložba pod nazivom „Euro-Vision prozori i vrata“ u paviljonu C3 predstavlja rješenja modernih građevinskih elemenata koji odgovaraju zahtjevima regionalnih tržišta. Pomoću prezentacije građevinskih projekata orijentiranih na budućnost, predstavit će se upotreba inovativnih prozora, unutarnjih vrata i građevinskih elemenata dizajniranih za različite regije – od toplinske zaštite u Sibiru do zaštite od sunca u južnoj Europi. Uz konstrukcije će biti izložene i tehničke specifikacije koje će omogućiti usporedbu zahtjeva važnih europskih tržišta. Izložbu će zajednički organizirati Institut za prozore ift Rosenheim, Sajam München i vodeći proizvođači.

Drvna gradnja budućnosti:

U suradnji s Njemačkim društvom za istraživanje drva sajam BAU predstavlja niz projekata, koje pod nazivom „Drvna gradnja budućnosti“ podupire Bavarsko ministarstvo gospodarstva. Pod vodstvom Tehničkog fakulteta München s udrugama drvne industrije su se u svrhu zajedničkog istraživanja udružile različite institucije i istraživačke ustanove. Prezentirat će rezultate 20 potprojekata sa sljedećim temama: zaštita od požara, fasada, energetska i klimatizacijska tehnologija, uređaji, novi građevinski dijelovi, novi građevinski materijali.
Talijanski dizajn:

U suradnji s Abitare il tempo, Sajmom za unutarnje uređenje i dizajn iz Verone, sajam BAU 2009 predstavlja posebnu izložbu „Talijanski dizajn“. U paviljonu A6 će se na 250 m² predstaviti projekt unutarnje arhitekture. Radi se o projektu koji je pobijedio na izložbi dizajna na sajmu Abitare il Tempo.
Natjecanja i nagrade U okviru sajma BAU 2009 dodijelit će se brojne arhitektonske i inženjerske nagrade, među njima su i:

1:1-Nagrada
„Prva kuća“, dodjeljuje časopis Bauwelt, Berlin
„DETAIL“-
Nagrada „Estetika i konstrukcija“, dodjeljuje minhenski časopis za arhitekturu DETAIL
po prvi puta
: nagrade Archi-BAU i ARCHI-Clips u suradnji s online-portalima www.archi-europe.com i www.architube.tv
„Nagrada
za inovativne proizvode Praksa u staroj gradnji“ u suradnji sa Saveznom radnom grupom za renoviranje stare gradnje (BAKA) i izdavačkom kućom Bauverlag, Gütersloh
„Njemačka
nagrada za ovješene, ventilirane fasade 2009“, dodjeljuje Stručna udruga za građevinske materijale i dijelove za ovješene ventilirane fasade (FVHF) u okviru Njemačkog dana fasada
Bavarska
inženjerska nagrada Bavarske komore građevinskih inženjera u okviru Bavarskog dana inženjera
AIT-
Nagrada za inovacije u suradnji s istoimenim časopisom za arhitekturu
Natjecanje
„Građena na IT– graditeljska zanimanja budućnosti“ suradnji sa Saveznim ministarstvom gospodarstva i tehnologije, RKW-a (Centra za racionalizaciju i inovacije) i Glavnim savezom njemačke građevinske industrije i Središnjim savezom njemačkih građevinskih obrta.
Baustoffmarkt-
Oskar, raspisuje i dodjeljuje izdavačka kuća Duisburger Verlagshaus Wohlfarth. Daljnje informacije o posebnim izložbama te natjecanjima i nagradama možete naći na internet stranicama sajma BAU 2009 na www.bau-muenchen.com. Informacije za medije: www.bau-muenchen.com

BAU 2009 Kontakt partneri za medije: Johannes Manger i Andrea Hack Tel. (+49 89) 949-20630, Fax (+49 89) 949-20689 E-mail: Johannes.Manger@messe-muenchen.de i Andrea.Hack@messe-muenchen.de

Tonči Belan dipl.ing. Belimpex d.o.o. A.Štrbana 18, Zagreb tel: 01 36 38 363, 36 48 276 fax: 01 30 17 992 e mail: office@belimpex.hr web: www.belimpex.hr