Sajmovi najavljuju sezonu bolju od 2005.

HRVATSKA – Hrvatska bi mogla biti prva alternativa ljudima koji odustaju od Turske zbog straha od ptičje gripe, kaže Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam

Iako je riječ o samim počecima prodaje, trenutačni je buking iznad prošlogodišnjeg. Nerado to govorim, ali činjenica je da gosti zbog pojave ptičje gripe zanemaruju Tursku i da ta zemlja, inače iznimno jaka u izvansezonama, sada nije u žarištu turističkog interesa. Hrvatska bi mogla biti prva alternativa ljudima koji ove godine neće ići na tursku rivijeru i mislim da ne bismo trebali imati problema s punjenjem predsezone, čak i u danima Svjetskog nogometnog prvenstva«, rekao je Vjesniku Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam. Nakon nekoliko jakih međunarodnih sajmova, ulazimo, naime, u razdoblje najbitnih turističkih prezentacija. Tijekom veljače i ožujka, do berlinskog ITB-a, znat će se kakva je situacija na svjetskom turističkom tržištu. Dosadašnje prezentacije, kaže Mičić, pokazale su da će sigurnosna situacija ove godine biti presudna za receptivne države. Pitanja novinara na gotovo svim dosadašnjim turističkim priredbama najčešće su se odnosila baš na stanje sigurnosti. Hrvatska nema problema s terorizmom, no u jednom trenutku, nakon pojave zaraženih labudova, stanje se zakompliciralo, no ubrzo je sve vraćeno u normalu. Turci, s druge strane, imaju mnogo problema s utjecanjem ptičje gripe na turistički biznis, navodi državni tajnik. Turska je najjača država Mediterana u izvansezonama, jer nudi fenomenalan odnos vrijednosti za novac. Turska rivijera ima nove hotele, usluga je najčešće all inclusive, a sve je dostupno za relativno malo novca. Međutim, i tako kvalitetna ponuda nema šanse u konkurenciji sa strahom od zaraze.

Što su još pokazali dosadašnji sajmovi? Londonski WTM otkrio je rekordan broj engleskih turoperatora koji ove godine prodaju Hrvatsku. Iako su nezadovoljni izostankom subvencija, očekuju 15 do 20 posto više putnika prema našem dijelu Jadrana. Na hrvatskoj konferenciji u Utrechtu okupilo se 40 novinara, a stanje prodaje u Nizozemskoj zadovoljavajuće je. »Tijekom prva tri dana stuttgartskog sajma, koji se održavao od 14. do 22. siječnja, podijeljene su tone materijala, više nego svih ostalih dana zajedno, što dovoljno govori o tome da je klijentela ciljano dolazila na naš štand«, tvrdi Mičić. Skandinavija je, s druge strane, prilično loše reagirala na poskupljenje hrvatskih hotela. U Skandinaviji se trenutačno najbolje prodaju destinacije gdje nisu dizane cijene, pa tako nakon nekoliko godina dobro stoji Mallorca. Mičić, međutim, ocjenjuje da će Skandinavce prema nama privući za njih ovdje vrlo prihvatljive izvanpansionske cijene. Planovi za ovu sezonu odavno su poznati – dva posto više gostiju i tri do pet posto veća zarada nego lanjske godine. Podsjećamo, procjenjuje se da je lanjski prihod od turizma bio oko šest milijardi eura. Planira se također nastavak privatizacije dvadesetak hotela s državnim vlasničkim udjelima, poticati greenfield projekti u turizmu, nastojati obnoviti što više neiskorištenih smještajnih kapaciteta. Nakon uspješnog lanjskog obračuna s crnim čarterom, ove je godine primarni zadatak države isto primijeniti i na sivu zonu privatnog iznajmljivanja (prije svega na ilegalne strane iznajmljivače). Davor Verković Izvor: Vjesnik www.vjesnik.hr

]]>