Sanacija odrona Drazej počinje idućeg tjedna?

PAZIN – Klizanje terena odnijelo je početkom godine 50-ak metara državne ceste • Promet se odvija otežano, samo jednim trakom, dok kamioni idu preko Žminja

Početkom ove godine došlo je do klizanja terena u Drazeju, kad je jako oštećeno 50-ak metara državne ceste Pazin – Labin, na dionici između Pazina i Križa Lindarskog. Promet osobnim vozilima mjesecima se odvija otežano, samo jednim prometnim trakom, dok kamioni moraju ići zaobilazno preko Žminja. Dobra je vijest da će najvjerojatnije idućeg tjedna početi sanacija odrona. Početak radova ovisi o tome kad će u pulsku ispostavu Hrvatskih cesta iz Zagreba stići ugovor koji je potpisan s izvođačem radova, riječkom tvrtkom Štrabak. Podsjetimo, lani je u srpnju na izvanredno održavanje 3.300 metara te ceste između Pazina i Lindara utrošeno oko pet milijuna kuna, pri čemu je prvi put u Istri iskušana nova formula izrade hrapavijeg asfalta. To je učinjeno jer se ta dionica nalazi na laporastom tlu, ima velikih uspona, klimatske su prilike vrlo nepovoljne i cesta je opterećena prometovanjem brojnih kamiona. Tada su sanirana i dva odrona, među kojima i ovaj u neposrednoj blizini mjesta gdje željeznička pruga prelazi cestu, koji se već za nekoliko mjeseci iznova urušio.

Stručnjaci napominju da klizanje terena nije moguće predvidjeti. Mjeseci prolaze, a osim prometne signalizacije koja ukazuje na oprez u vožnji i prednost prolaska uz odron daje vozačima iz smjera Pazina, na terenu se ne vidi da se nešto radi pa je onima koji onuda moraju svakodnevno prolaziti strpljenje pri kraju. – Puno to traje, stvarno previše. Ljudi nas nazivaju i prozivaju, no radovi će uskoro početi, veli Marinko Šetić iz pulske ispostave Hrvatskih cesta. Ističe da je sav posao koji prethodi početku radova dugotrajan i da je sve obavljeno u Zagrebu. U Hrvatskim cestama nisu sjedili sklopljenih ruku jer u siječnju su stručnjaci iz Instituta građevinarstva Hrvatske bili na uviđaju, da bi se mogao napraviti kvalitetan projekt sanacije odrona. Klizanje je prestalo, projekt je napravljen, objavljen je javni natječaj za izvođača radova i izabrana najpovoljnija ponuda, »teška« 1,3 milijuna kuna bez PDV-a. Predviđena je izrada montažnog potpornog zida – napravit će se temelji i onda na to slagati takozvani gabioni, koševi koji se pune kamenjem. Takva se rješenja dosta koriste na prometnicama pa tako i na nekim mjestima na Istarskom ipsilonu. Radovi bi trebali trajati 70 dana i ne planira se zatvaranje prometa, a novac je osiguran iz sredstava Hrvatskih cesta za investicijsko održavanje. S. BENIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

]]>