Šeststo ovrha za neplaćanje pričuve

OSIJEK – Plaćaju li Osječani redovito račune? Ako je suditi prema sve većem broju ovršnih postupaka koji se vode protiv neredovitih platiša, nameće se samo jedan odgovor – naši sugrađani ili nemaju novca ili namjerno zanemaruju svoje obveze.

Zavod za stanovanje d.o.o. Osijek najveći je upravitelj stambenih zgrada na području grada, godišnje pokrene približno 600 ovršnih postupaka, a budući da trenutačno upravljaju s 1.473 stambene zgrade, u kojima živi približno 60.000 Osječana, postotak nenaplaćenih računa uobičajen je. – Plaćanje pričuve zakonska je obveza sukladno Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, a istu obvezu naši sugrađani, odnosno korisnici naših usluga, uglavnom uredno ispunjavaju. Statistički gledano prosjek dobrovoljne naplate pričuve iznosi 75 posto. Na žalost, od ostalih koji ne plaćaju svoju pričuvu, neplaćene račune moramo potraživati putem nadležnog tijela, odnosno u ovršnom postupku, kaže Mate Radeljić, direktor Zavoda za stanovanje d.o.o. Broj ovršnih postupaka koji su završavali oduzimanjem pokretnih stvari ovršenika uglavnom je zanemariv, najvjerojatnije zbog činjenice da Zavod omogućuje obročnu otplatu. Kao sredstvo prinudne naplate pričuve, osim pljenidbe pokretnih stvari, na raspolaganju je i pljenidba novčanih primanja, odnosno plaća i mirovina. Nerijetko se za veća dugovanja koriste i same nekretnine, odnosno stan ili poslovni prostor.

Dugovanja prema Zavodu nikada ne prelaze iznose od osam tisuća kuna, ističem primjer dužnika, vlasnika stana u Osijeku, kojemu je pokrenut ovršni postupak nad nekretninom, ali je na kraju sam dobrovoljno podmirio iznos cjelokupnog dugovanja. Od pravnih osoba, nažalost, najveći nam je dužnik Republika Hrvatska, odnosno njezina ministarstva, od kojih prednjači Ministarstvo obrane, istaknuo je Radeljić. Na stranicama Zavoda, www.zavodzastanovanje.hr, svi suvlasnici mogu pronaći listu zaduženja i uplate vlastite zgrade. No, na ispisu ima i nejasnih podataka, kao primjerice sporno, dok su kod nekih stanova sve stavke nula. – Sporno u biti znači da suvlasnik nije platio, odnosno napravili smo mu ovrhu i taj dio novca je utužen. Nula se može pojaviti jedino ako je stan prodan, ili ako se suvlasnik odselio, dodao je Radeljić. Najveći problem suvlasnika jest rješavanje nekih od problema u samoj zgradi, odnosno saniranje ili poduzimanje poslova koji premašuju okvir redovitih primanja. No, o svim poslovima koji se tiču samo redovitog upravljanja, stvari se odlučuju većinom glasova suvlasnika, dok je kod većih popravaka ili nadogradnje potrebna suglasnost svih suvlasnika. Autor: N.KUČAR Izvor: www.Glas-Slavonije.hr

]]>