Sinj ostaje slijepo crijevo u prometu

SINJ – Sinj kao gospodarsko, kulturno, administrativno i prostorno središte Cetinske krajine ostaje cestovno slijepo crijevo. Ima li ipak nade? Odgovor je pozitivan u slučaju da se o izbavljanju Sinja iz cestovne izolacije donese politička odluka, no ona još nije ni pripremljena

Da je u drugom dijelu prošloga stoljeća na izgradnji cesta u Hrvatskoj bilo angažirano građevinske mehanizacije samo koliko je trenutačno zaposleno na potezu od tunela Mravinci do Križica, danas bismo se nedvojbeno vozili kvalitetnim (auto) cestama. U uređenje prometnice D-1 koja povezuje Split s autocestom A-1 i radnom zonom u Dugopolju, Hrvatske ceste trenutačno ulažu oko 400 milijuna kuna. Što će ta ulaganja donijeti? Na potezu od rotora u Solinu pa do Križica, odnosno na domak Butiga u Dicmu, vozači bi u prvoj fazi trebali dobiti novu cijev tunela Mravinci, koji je sada na brzoj cesti Solin-Klis najuže grlo, rekonstruiranu i dograđenu petlju na čvorištu Klis, četverotračnu cestu sa po dva kolnička traka u oba smjera od Klisa do Križica, uključujući i dvije novoizgrađene tunelske cijevi novom izmještenom trasom od Križica. Nepripremljeni zahvati Dio tih objekata, koji se rade najvećim mogućim tempom, bit će završen već do početka ovogodišnje turističke sezone, odnosno do kraja lipnja i početka srpnja. Kako danas stvari stoje, u cijeloj ovoj priči Sinj kao gospodarsko, kulturno, administrativno i prostorno središte Cetinske krajine ostaje cestovno slijepo crijevo, a to onda posve sigurno znači nastavak razvojnog i svakog drugog zaostajanja. Naime, koliko je poznato, na cesti D-1 od Križica prema Sinju nisu pripremljeni baš nikakvi kapitalni zahvati. Tek se zna da je u fazi projektiranja uređenje prolaza kroz Dicmo i izgradnja ulaza u dicmansku radnu zonu. Neovisno kada će se donijeti odluka o izvođenju tih radova, oni su, u odnosu na potrebe cestovne povezanosti Sinja sa Splitom, tek puka kozmetika.

Prva faza obilaznice Ima li ipak nade? Odgovor je pozitivan u slučaju da se o izbavljanju Sinja iz cestovne izolacije donese politička odluka. Ona još nije ni pripremljena. O tome se tek razgovaralo na najnižim nivoima u pokušaju da se utvrdi mogući okvir zahvata, ako bi politika odredila odlučiti. U čemu bi se ti mogući zahvati sastojali? Prema sadašnjim zamislima, od Križica bi se sve do Kukuzovca nastavilo s četiri traka, s tim da bi se trasa ceste izmjestila iz centra Dicma. Od Kukuzovca bi se probila nova trasa do Klanca na cesti Sinj – Muć. To bi bila prva faza buduće obilaznice Sinja koja bi se na D-1 ponovno spojila u Karakašici kod Ciganskog bunara. Na Kukuzovcu bi se izgradilo čvorište s rekonstrukcijom postojećeg odvojka za Sinj preko Brnaza, te izgradila spojna cesta prema Trilju do turjačkog zaseoka Vlastelice. Sve ovo su za sada samo želje i snovi. A moglo je dobrim dijelom već biti stvarnost. Toni PAŠTAR Izvor: www.SlobodnaDalmacija.hr

]]>