Slijedi treća prodaja Splitske banke

Split – Kako je UniCredit vlasnik ZABA-e, a HVB Splitske banke, valja očekivati da će HNB naložiti novoj grupaciji prodaju jedne od banaka zbog velike koncentracije, a to će svakako biti Splitska banka kao manja

HVB Splitska banka je u kratkom vremenu već dva puta promijenila vlasnika, a čini se da će se to dogoditi i treći put. Spajanjem dviju velikih bankarskih grupacija, talijanskog UniCredita i njemačkog HVB-a, nastaje deveta po veličini europska banka, a taj poslovni sporazum mijenja i hrvatsku bankarsku scenu. Svojedobno je UniCredit zbog kupnje Zagrebačke banke (ZABA) morao prodati Splitsku banku, a kupac je bila Bank Austria, inače u sastavu velike njemačke HVB Grupe. Teško je očekivati da će Hrvatska narodna banka (HNB) odobriti da Zagrebačka banka i HVB Splitska banka ostanu u istoj grupaciji jer bi to značilo za naše prilike ogromnu bankarsku koncentraciju. Prema podacima HNB-a na koncu prošle godine u ukupnoj bankarskoj aktivi ZABA, vodeća banka u Hrvatskoj, sudjelovala je s 25,07 posto, a HVB Splitska banka, inače najveća dalmatinska i jedna od nekoliko najvećih nacionalnih novčarskih kuća – s 9,36 posto. Dođe li ponovno do prodaje HVB Splitske banke, zanimalo nas je koliko takve promjene utječu na njezine klijente, osobito u smislu njezine prepoznatljivosti, jer se imenu banke stalno pridodaju neki novi prefiksi.

Odgovarajući na to pitanje, Wolfgang Peter, predsjednik Uprave HVB Splitske banke, ističe kako je još prerano govoriti o potencijalnoj promjeni vlasnika. Promjene koje su se dogodile u HVB Splitskoj banci su promjene koje su banci donijele veću kvalitetu i stabilnost poslovanja, kako za banku tako i za klijente, jer je u banku sada ugrađen know-how europskog, odnosno austrijskog bankarstva, naglašava Peter. Upit hoće li scenarij eventualne prodaje HVB Splitske banke imati negativnog efekta na njezin aktualni program razvoja i tržišnu poziciju gospodin Peter komentira činjenicom da je cilj dogovorenog sporazuma HVB i UniCredita upravo daljnji rast. Dodaje kako će o potencijalno prevelikoj koncentraciji odlučiti HNB, a HVB Splitska banka nastavlja svoje poslovanje onako kako je i zacrtala – prema jačanju tržišne pozicije i kvalitete. Već u ranijim prodajama prvo UniCreditu, potom Bank Austriji Splitska banka postigla je visoku cijenu. S obzirom na njezinu snagu i primamljiv brand, valja očekivati da kupaca neće manjkati. Wolfganga Peter smatra da je prerano govoriti o prodaji banke, no zadovoljan je činjenicom što je brand HVB Splitske banke vrlo atraktivan, a to je i njihov doprinos, veli Peter. Lj. VUKO Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr

Kuhinje

]]>