Sredinom iduće godine počinje izgradnja druge trake Ipsilona

 

Razlog zašto povezujemo ova dva kapitalna infrastrukturna projekta je jučerašnji obilazak istarskog župana Ivana Jakovčića u pratnji predstavnika županijskih i lokalnih vlasti, te medija. Obilazak je počeo na gradilištu budućeg vodnjanskog terminala kod Gurana, koji spaja morsku dionicu plinovoda i plinovod prema Karlovcu. Također, on je i polazišna točka plinovoda prema Puli te – u skoroj budućnosti – Umagu. – Od terminala već polažemo plinovod u suprotnom smjeru u rovu s Inagipom. Zajednička je trasa duga 4,5 kilometara nakon čega se naš plinovod odvaja prema Puli, rekao je direktor pulske Plinare Dean Kocijančić. Prema njegovim riječima u tijeku je i ishođenje dozvola za izgradnju 25 kilometara plinovoda na području Pule, a prvi će korisnici prirodnog plina biti veliki potrošači poput Uljanika, tvornice cementa, stakla, Opća bolnica i industrijska zona u Šijani. U planu je da područje Pule bude plinoficirano do 2010., a cijela južna Istra do 2014. godine. Riječ je o investiciji vrijednoj oko 265 milijuna kuna, za koju će biti potrebno položiti više od 318 kilometara plinovoda. Tijekom obilaska trase novog dijela Ipsilona generalni je direktor BINA-Istre David Gabelica obznanio da će dionicu Vodnjan – Pula u promet pustiti u listopadu ove godine. Naveo je i da tih 13 posljednjih kilometara do Stancije Peličeti ima iste karakteristike kao i ostali dijelovi novijeg Ipsilona. Tako su i svi nadvožnjaci predviđeni za puni profil autoceste.

Potpisali smo ugovor vrijedan 24 milijuna kuna o projektiranju duplog profila ceste za 95 kilometara od Pule do Umaga, te od Kanfanara do Rogovića. Predviđam da bi s drugom trakom počeli sredinom iduće godine, a točno vrijeme ovisi o potrebnim dozvolama, rekao je Gabelica. U nastavku se i pozitivno izjasnio o ideji da se cesta produži za osam kilometara u pravcu Medulina, čime bi se riješila prometna gužva u Puli. Župan po obilasku gradilišta nije krio zadovoljstvo što realizacija ovih projekata teče po planu. No, naglasio je i da je potrebno učiniti još niz stvari kako bi oni u potpunosti zaživjeli. U prilog tome iznio je i afirmativan stav o produžetku Ipsilona prema jugu, ali i naveo da bi trebalo osigurati bolju prometnu prohodnost od čvora Peličeti do Velog Vrha. – Zahtijevat ćemo da Plinacro u 2007. izgradi magistralni plinovod do Umaga, a Županija će osigurati koncesionara koji će plinoficirati naselja u ostatku Istre. Naravno, da će se to prvo učiniti s južnom Istrom, odnosno područjima oko Pule i Vodnjana. Također, tražit ćemo od Vlade i da se što prije krene u dupliranje Ipsilona, što uključuje i vijadukte nad Mirnom i Limom, pa i tunel Učku. Ako se to može izvesti drugdje u Hrvatskoj, može i u Istri. Tim više što je Ipsilon ključni infrastrukturni objekt koji će podignuti kvalitetu življenja i konkurentnost istarskog gospodarstva, rekao je Ivan Jakovčić. Pulski gradonačelnik Boris Miletić, koji kaže da nije zadovoljan općim stanjem prometa u gradu, smatra da bi Pula trebala dobiti tri ulaza u grad s brze ceste. I njegov vodnjanski kolega Klaudio Vitasović priželjkuje skoru gradnju prometnice od Ipsilona do Peroja i Fažane. Zaključio je, pak, riječima da su izgradnjom Ipsilona, ali i plinskog terminala, stvorene pretpostavke razvoja poslovne zone Tison između Galižane i Vodnjana. Z. STRAHINJA Snimio K. TADIJIĆ Izvor: www.GlasIstre.hr

]]>