Stati na kraj postavljanju klima-uređaja u fušu

PULA – Prema nekim podacima, na Puljštini postoji gotovo 50 firmi registriranih za djelatnost prodaje, montaže i servisiranja klima-uređaja, a »crni« podaci govore da ih ima još barem dva ili tri puta više. I dok jedni montažu naplaćuju 470 kuna s PDV-om, drugima je cijena 1.200 kuna bez PDV-a

Koliko košta montaža klima-uređaja? Odgovor može biti 470 kuna s PDV-om. Ili 1.200 kuna bez PDV-a. I oba su točna! Koliko traje servis klima-uređaja – 15 minuta i/ili dva sata. No i jedan i drugi koštaju po 280 kuna. Ovakvu anarhiju na tržištu klima-uređaja pokušat će srediti sami »klimaši« unutar svoje branše osnivajući Udrugu klimaša Pule i okolnih općina. Udruga bi se nakon Puljštine trebala proširiti i na Istru. Kako saznajemo, prema nekim podacima na tom području postoji gotovo 50 firmi registriranih za djelatnost prodaje, montaže i servisiranja klima-uređaja, a »crni« podaci govore da ih ima još barem dva ili tri puta više. Stoga bi ova udruga trebala u tu djelatnost uvesti više reda. Prije svega, cilj udruživanja je standardiziranje usluge i cijene montaže, servisiranja i popravka uređaja. To će značiti da će se taksativno navesti sav posao i pripadajuće unificirane cijene. Osim toga, žele se zaštititi potrošači od nesavjesnih davatelja usluga. Oni će se ubuduće moći obratiti udruzi, reklamirati usluge ili cijene i pitati za savjet. Konačno, treći je cilj suzbiti rad na crno. Ako netko montira uređaj za 470 kuna s PDV-om, a ostali za 1.200 kuna, gdje taj nabavlja materijal, bakar, kanalice, ima li prijavljene radnike, pitaju se »klimaši«.

Kao laici koji bi se danas-sutra mogli uputiti u trgovine u potrazi za najpovoljnijim klima-uređajem saznali smo također da su nam police preplavljene »smećem«. Naime, valja obratiti pozornost na to koristi li se u uređaju, primjerice, freon oznake R 22, koji je već četiri godine zabranjen u EU-u, a kod nas se »vrlo povoljno« prodaje. Također valja obratiti pozornost i na to da na kartonskoj ambalaži stoje jedni podaci, a na uređajima drugi. Takve će savjete budućim kupcima pružati i udruga i to stoga da bi se prestalo zbunjivati potrošače i počelo ih savjetovati što kupiti u tom šarenilu ponude. S. ZRINIĆ TERLEVIĆ Izvor: www.GlasIsstre.hr

]]>