Strujni šok za obrtnike trostruko veći!

PULA – Moguće je da su na jedan račun upale potrošnje iz dva mjeseca i deset dana, ukoliko očitavanje nije obavljeno u srpnju i kolovozu, rekao je Maurizio Biasiol iz Službe za potrošače Elektroistre

Kada se govorilo o poskupljenju struje od pet posto, vjerojatno nitko nije ni sanjao da će dobiti uplatnice s i do tristo posto većim iznosima. No upravo se to dogodilo nekolicini obrtnika. Vlasnik caffe bara iz Fažane lani je, primjerice, za kolovoz dobio uplatnicu na 2.300 kuna, a ove je godine račun za isti mjesec iznosio čak četiri tisuće kuna, odnosno gotovo dvostruko više. Njegov otac – također obrtnik, kojem unatrag pet godina prosječno mjesečno račun za struju iznosi 600-tinjak kuna – ovih je dana dobio račun u iznosu od 1.800 kuna, dakle čak 300 posto više. Naš treći sugovornik, vlasnik jednog pulskog kafića, dosad je dobivao oko dvije tisuće kuna, međutim ovaj ga je mjesec šokirala uplatnica na 5.100 kuna. Osim samog iznosa na uplatnici, obrtnike je šokirala i količina potrošenih kilovatsati struje. Tako je, primjerice, naš treći sugovornik umjesto uobičajenih tri tisuće kilovatsati, ni sam ne znajući kako, potrošio više od osam tisuća kilovatsati struje, od čega više od pet tisuća po skupljoj tarifi?! »Ne znam kada sam to potrošio?! To nije ni moguće jer ovo ljeto nisam imao uključene nikakve dodatne potrošače, a zbog kišnog vremena ni klimu nisam palio tako često kao lani«, istaknuo je. Obrtnik iz Fažane rekao je pak da mu je potrošnja odgovarala prošlogodišnjoj i nije mu stoga jasno kako je na obračunu po navodno pet posto skupljoj cijeni mogao ispasti dva puta veći račun. Zbog toga je najavio i dopis Državnom inspektoratu koji bi, smatra, trebao istražiti što se dogodilo.

I dok Udruženje obrtnika o uplatnicama svojih članova nije imalo nikakva saznanja, na naš upit što se dogodilo i zašto se najavljenih pet posto poskupljenja višestruko multipliciralo, direktor Elektroistre Davor Mišković odgovara da do tako drastičnih povećanja iznosa nikako nije moglo doći. Dodao je da bi se svi obrtnici sa sličnim problemima trebali javiti u Elektroistru, točnije Službu za potrošače, da bi se za svakog pojedinačno vidjelo što je posrijedi. »Moguća su povećanja iznosa mjesečne rate do 25 posto, ali više od toga ne bi smjelo biti. Zašto su veća i 25 posto? Zbog toga što je poskupljenje nastupilo 1. rujna. Budući da mi očitavamo stanje na brojilima 20. do 22. u mjesecu, a poskupljenje je ovaj put nastupilo tjedan dana nakon toga, što smo uzeli kao početak novog obračunskog razdoblja, ispada da je kolovoz imao 38 dana. Zato će računi za rujan biti manji jer će se obračun, s očitavanjem 20. rujna, raditi za svega 22 dana«, pojasnio je Mišković, uputivši nas za daljnja pojašnjenja Mauriziju Biasiolu iz Službe za potrošače. Biasiol je istaknuo da je moguće da su na jedan račun upale potrošnje iz dva mjeseca i deset dana, ukoliko očitavanje nije obavljeno u srpnju i kolovozu. I dok je cijena kilovatsata povećana sa 71 na 74 lipe s PDV-om, računi su u prosjeku obrtnicima veći za 14 posto.

Ali cijena kilovatsata sama za sebe i ne znači puno jer je, kažu u Elektroistri, sustav obračuna kompliciran i ovisi o nizu faktora. Svi koji stanje na brojilu nisu dojavili do 10. rujna ili oni kojima djelatnici Elektroistre nisu došli očitati stanje, svejedno će dobiti račune i to prema prosječnoj potrošnji struje. I tu je računica, kažu u Elektroistri, vrlo jasna te su i odstupanja od stvarnog stanja vrlo mala, možda dva do tri posto. Odgovor prema kojem se možda radilo o obračunu za dva i pol mjeseca prihvatio je i naš sugovornik, vlasnik caffe bara iz Pule, rekavši da je i on došao do istog rješenja. Iako je ustvrdio da potrošnju plaća mjesec za mjesec, kako i priliči, i da nema namjeru kreditirati Elektroistru, ukazao nam je i na neka prijašnja slična iskustva. Znao je, kaže, tri mjeseca zaredom dobivati po dvije i pol tisuće kuna, a kada bi se žalio, idući bi mjesec dobio račun na 170 kuna?! »Rade svašta i mi potrošači ništa im ne možemo. Sada ne znam što da radim, da li da ovaj račun platim ili ne? Sigurno ću u Elektroistri to raščistiti, a do tada račun neću platiti«, rekao je na kraju naš sugovornik. S. ZRINIĆ TERLEVIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

]]>