Talijani još ne odustaju od MOSTA ANCONA – ZADAR

ZADAR – Megaprojekt arhitekta Giorgia de Romanisa kojim bi se premostilo Jadransko more, povezujući hrvatsku i talijansku obalu, prvi put je promoviran u svibnju prošle godine, sada je dobio i svoju web stranicu www.ilpontesulladriatico.it

Talijani ne odustaju od mosta Ancona – Zadar! Tom futurističkom projektu drugi program talijanskog državnog radija posvetio je ovih dana cijelu tematsku emisiju, a sada je projekt dobio i svoju web stranicu www.ilpontesulladriatico.it. Kritike i protivljenje hrvatskih stručnjaka Megaprojekt arhitekta Giorgia de Romanisa kojim bi se premostilo Jadransko more, povezujući hrvatsku i talijansku obalu, prvi put je promoviran u svibnju prošle godine izazvavši golemo zanimanje stručne, ali i cjelokupne javnosti u obje zemlje. O tome je ekskluzivno pisala Slobodna Dalmacija.

Dakako, ideja je naišla i na oštre kritike i protivljenja nekih hrvatskih stručnjaka za mostogradnju koji su je odbacili uz tvrdnje da je riječ o neizvedivoj zamisli, čistoj utopiji. No, kako su u susjednoj Italiji posljednjih dana opet aktualizirane rasprave o premošćivanju mesinskog prolaza, Berlusconijeva najvećeg projekta koji bi dijelom trebala financirati i Europska unija, most Ancona -Zadar opet se našao u žiži javnosti i stručnih rasprava. Nakon radijske emisije i otvaranja web stranice, talijanski “La voce” objavio je tekst s naslovom “Most Ancona – Zadar, ideja živi”. Samofinanciranje iz cestarine Most Ancona – Zadar, prema izrađenom idejnom projektu, bio bi dug 120 kilometara i prosječno visok 40 metara. Koštao bi 20 milijardi eura, samofinancirao bi se prosječnom cestarinom od 100 eura, a u oba pravca bi moglo prolaziti 200 vlakova dok bi autocesta preko mosta imala propusnost od 80 milijuna vozila godišnje. Šenol SELIMOVIĆ www.slobodnadalmacija.hr

]]>