Traži se točna lokaciju za LNG terminal

BUDIMPEŠTA – Očekujemo da će za šest mjeseci biti gotova studija izvedivosti gradnje velikog LNG terminala na hrvatskom Jadranu, a u sklopu toga odredit će se i najbolja lokacija, izjavio je u srijedu na konferenciji za novinare u Budimpešti generalni direktor Mola Gyorgy Mosonyi.

Prema njegovim riječima, LNG terminal treba biti regionalni projekt. Već postoji kompanija koja bi ga vodila, a uz Inu i Mol u njegovoj bi provedbi sudjelovali i Total, OMV i druge naftne i plinske kompanije, dodao je Mosonyi. Na novinarsko pitanje idu li LNG terminal, čija je gradnja planirana na Krku, i riječka rafinerija zajedno s turizmom odgovorio je da u svijetu ima dosta takvih objekata u turističkim regijama. »Naći ćemo takva prihvatljiva rješenja i za Hrvatsku jer niti jedna investicija ne smije ugroziti okoliš i turizam, najvažniju gospodarsku granu u Hrvatskoj. Nužna je ravnoteža zaštite okoliša i gospodarstva«, istaknuo je Mosonyi. Mol je jako zainteresiran za nastavak privatizacije Ine. »Želimo povećati njenu vrijednost, poboljšati dosadašnje sinergijske efekte i pomoći da se što brže moderniziraju njene rafinerije jer Mol i naša slovačka kompanija Slovnaft već proizvode gorivo po Euro V standardu koji će u Europskoj uniji vrijediti od 2009. Bez toga neće biti konkurentni u Europskoj uniji gdje vrijede sve stroži standardi kvalitete goriva. Zato je važno što prije nastaviti privatizaciju Ine«, rekao je generalni direktor MOL-a. Koliko će dionica Ine još kupiti ovisi o prodaji na burzi te o odluci hrvatske vlade o nastavku privatizacije, rekao je Mosonyi, ali nije htio govoriti na koliko procjenjuju vrijednost Ine i tko će im biti glavni konkurenti. Na pitanje što će biti s privatizacijom sarajevskog Energopetrola odgovorio je da konzorciju Mola i Ine ostaje samo čekati konačnu odluku vlasti Federacije Bosne i Hercegovine. Naime, Parlament i Vlada Federacije su od konzorcija, čija je ponuda bila najbolja, zatražili su plaćanje dodatnih dugova Energopetrola koji nisu bili u međunarodnom javnom natječaju, što su oni odbili. Želimo osigurati razvoj te tvrtke i poboljšati njene usluge, ali ako ne prihvate našu dobru ponudu i cijenu Energopetrolu prijeti stečaj a više od 1000 radnika ostat će bez posla, upozorio je Mosonyi.

Čelnici Mola najavili su da mađarska naftna kompanija u sljedećih pet godina namjerava čak tri puta povećati proizvodnju nafte, smanjiti troškove za 250 milijuna dolara i dvostruko povećati preradu nafte. Zainteresirani su za nova ulaganja u tranzicijskim zemljama čija tržišta imaju veliki potencijal za rast. Njihovim naftnim kompanijama kroz partnerstvo žele pomoći u restrukturiranju i investiranju, povećati kakvoću njihovih proizvoda i konkurentnost poslovanja te im olakšati prodor na nova tržišta. Zato su u posljednjih šest godina već sudjelovali u 12 privatizacijskih procesa. Na konferenciji su predstavljeni i poslovni rezultati za 2005. Mol Grupa je ostvarila više od 12,3 milijarde dolara prihoda i neto zaradu od 1,2 milijarde dolara. To znači da smo premašili planove, na što su najviše utjecale povećane cijene goriva i dosad najveća proizvodnja na velikim naftnim poljima u Rusiji čiji je Mol suvlasnik, istaknuo je Zsolt Hernadi, predsjednik Uprave Mol Grupe. Zadovoljni smo i odlukom Europske komisije koja je prihvatila prodaju našeg plinskog poslovanja njemačkom E.ON Ruhrgasu, a zaradu ćemo uložiti u daljnji razvoj kompanije, najavio je Hernadi. Željko Bukša Izvor: Vjesnik www.vjewnik.hr

]]>