Tunelom Učka samo danju

Kompletnom zatvaranju prethodilo je naizmjenično zatvaranje jedne trake, koje je bilo na snazi od 2. studenog do jučer, a predradnje su počele još 24. listopada. Razlog zatvaranju tunela Učka je obnova završnog sloja asfalta, a riječ je o svojevrsnom nastavku radova koji su počeli prošle jeseni. Tada je polagan mirkoasfalt po tzv. hladnom postupku, no ta metoda nažalost nije osigurala potrebnu ravnoću koju propisuju opći tehnički uvjeti, pa će se zbog toga sada polagati klasičan asfalt debljine četiri centimetra, a toliko smo ga u pripremi skinuli. Također je obavljena i korekcija visine slivnih rešetaka, a obnovit će se i šahtovi, tako nam je radove u tunelu Učka jučer obrazložio Aleksandar Anzur, član Uprave BINA-Istre, poduzeća za upravljanje i održavanje tunela. Dodao je da zatvaranje tunela zahtijeva veliku preregulaciju prometa, i to na dva obilazna pravca. Jedan na državnu cestu od čvora Vranja preko Vozilića do Opatije, a drugi na županijsku cestu preko Učke za vozila do 7,5 tona. U svakom slučaju, zatvaranje tunela svim će vozačima na ovoj relaciji vožnju produžiti za najmanje pola sata, a nekima i više, zavisi iz kojeg pravca dolaze i jesu li za volanom teretnog ili osobnog vozila.

Osim obavijesti uz cestu koje su čitavog jučerašnjeg dana postavljali djelatnici BINA-Istre uoči zatvaranja tunela, obavijesti su poslane na adrese 5.500 korisnika – pretplatnika na tunelsku kartu, zatim na adrese 20-ak autobusera, svim hitnim i servisnim službama te Croatia expressu koji obavlja prijevoz putnika željeznicom od željezničke postaje Lupoglava do željezničkog kolodvora u Rijeci. Tiskano je 20.000 letaka kojima se donose kompletne informacije o zatvaranju. Cijeli projekt obnove asfalta vrijedan je osam milijuna kuna, u što spada i sanacija centralnog odvojka kolektora u dužini od 150 metara koja je izvedena prošle godine. Nositelj radova je GP »Mikić« Krk, uz kooperante Zagrebačke ceste i Ceste Pula. – Po završetku radova dobit ćemo potrebnu ravnoću kolnika, što podrazumijeva sigurnost i udobnost, a novost je što će na središnjem dijelu biti postavljenja horizontalna zvučna signalizacija koja se koristi da vozače upozori da su prešli na suprotnu kolničku traku. Uz sve to, bit će obnovljena i rasvjeta, a taj projekt stoji dodatnih 3,5 milijuna kuna. Radove će izvesti Dalekovod Zagreb te TEP Zagreb, domaće firme koje su se specijalizirale za opremanje tunela, kazao nam je Aleksandar Anzur. D. JURETIĆ BIONDIĆ Izvor:Glas Istre www.glasistre.hr

]]>