U Zagreb električnim vlakom za 2,5 sati

HRVATSKA – Rekonstrukcija željezničkog nadvožnjaka iznad Hadrijanove ulice i Europske avenije, gdje geodeti upravo premjeravaju zemljište za budući armiranobetonski nadvožnjak, koji će zamijeniti sadašnji čelični, obavlja se u sklopu rekonstrukcije pruge na koridoru 5C.

Glavni inženjer gradilišta nadvožnjaka Ivica Igrec iz HŽ – Pružnih građevina d.o.o. kaže kako će najprije biti napravljeni temelji – 150 centimetara široki piloti za novi nadvožnjak. Ivica Jurić, direktor HŽ – Prijevoza, objašnjavajući razloge rekonstrukcije, kazao je da postojeći nadvožnjak nije u lošem stanju već se prema propisima na dionici koridora 5C od Republike Mađarske do Bosne i Hercegovine sve pružne građevine (mostovi, propusti…) moraju rekonstruirati i doraditi kako bi mogle podnijeti putne brzine vlakova od 160 kilometara na sat. U sklopu rekonstrukcije koridora 5C u rujnu će biti nastavljeni radovi na pruzi kod Vrpolja, odnosno kod Đakova, na dionici dugoj šest kilometara, a za taj je posao predviđen rok od 60 dana. U proljeće bi se odradio još jedan dio dionice željezničke pruge do Đakova.

Do iduće godine u HŽ-u najavljuju da bi trebali imati više od sedamdeset posto pruge, od ukupno 120 kilometara trase kroz Hrvatsku od granice do granice, prilagođeno novim brzinama. Ostatak pruge prolazi kroz naseljena mjesta, gdje i brzine vlakova ne smiju biti velike. U drugoj etapi, objašnjava Jurić, preostaje elektrificirati prugu od Vrpolja do granice s Mađarskom. Elektrifikacija bi trebalo biti završena do 2010. godine, a Jurić kaže kako je ključno to što Hrvatske željeznice žele približiti Osijek i Zagreb jer će brzi vlakovi tu dionicu prevaljivati za manje od dva i pol sata. Potvrdio nam je i da HŽ razmatra mogućnost da se ponovno aktivira prigradski vlak, koji je Osijek imao prvi, a njime se služilo 380.000 putnika godišnje. Autor: D. PEJIĆ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr