Vrgorčani će se načekati tunela i obilaznice

VRGORAC – Vrgorac nije izborio mjesto u srednjoročnom programu građenja i održavanja javnih cesta RH za razdoblje 2005./8. godine, pa je tako ostao bez spojne ceste s tunelom Ravča — Drvenik i obilaznicom gradskoga središta.

Upravo ta dva cestovna objekta, kako se smatra u političkim krugovima, ali ne i samo među njima, zbog neprocjenjive važnosti i utjecaja na gospodarski i svekoliki drugi razvoj, zapravo određuju budućnost ovoga kraja. Iako se na svim razinama vlasti držalo za gotovu stvar, a neki su dužnosnici najavljivali i skori početak radova na tim cestovnim objektima, od svega, nažalost, neće biti ništa. Da je tako, dovoljno je pogledati cjelovit dokument srednjoročnog programa građenja cesta u Hrvatskoj. I dok je prethodna koalicijska Vlada sve činila u prilog paralelnoga građenja autoceste koja vijuga vrgoračkim krajem i spojne ceste Ravča — Drvenik te čak zagovarala prethodnu izgradnju obilaznice Vrgorca, dajući tim objektima važnost od državnog značenja i, što je najvažnije, iza njih stajala novcem, aktualna ih se vlast jednostavno odrekla. I to bez ikakvog obrazloženja. Ta je vijest ovdje primljena s nevjericom i dubokim razočaranjem. I dok se politički čimbenici još ne izjašnjavaju, Vrgorčani žele kazati svoje. — Nije nam se gore moglo dogoditi nego ostati bez spojne ceste i tunela do Drvenika, koji bi nas poveo u svijet. Stoga s razlogom postavljam pitanje misli li itko u našoj Vladi na ovaj kraj i kako u njemu održati život — bio je eksplicitan mladi poduzetnik Zvonimir Pervan, vlasnik hotela i etnosela Prvan, ujedno i začetnik razvoja turizma u ovom dijelu Dalmatinske zagore. Naglasit će da je tunel ne samo spoj na trajektnu luku Drvenik i dalje veza s otocima, nego bi uz prometnu preuzeo i funkciju objekta za transport pitke vode iz bogatih vrgoračkih izvorišta do odredišta u primorju, koja im najviše nedostaje u jeku turističke sezone.

— O tunelu do Drvenika i izlazu ove zagore na more postoje planovi još od cara Franje Josipa I., a prometno povezivanje vjekovna je težnja naroda s obje strane Biokova. Zato ne mogu zamisliti da je takva prilika jednostavno propuštena, reći će umirovljeni trgovac Neno Jelavić, koji po majci upravo vuče korijene iz Drvenika i dobro zna kako je veza stanovništva uz more i ovog iz vrgoračkog kraja nastajala i razvijala se kroz povijest. Naravno da je ovako sačinjen program građenja i održavanja javnih cesta u Hrvatskoj i za vrgoračku oporbu neprihvatljiv. — To više što su u gradskoj vlasti tvrdili da sve teče svojim tokom, a kakvim, vidite i sami — kratko je prokomentirao Mirko Pranić, vijećnik u Gradskom vijeću Vrgorca. Igor MAJSTROVIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr