Za manje od ure – od granice do Pule!

Istra – Najčešći korisnici zatvorene ceste su upravo strani gosti koji se oglušuju na prometne znakove zabrane na ulazima • Nadzorni sustav, odnosno kamere koje snimaju vozila i one predviđene za snimanje registracijskih oznaka, na mostu preko Mirne ovih dana se užurbano kontrolira

Vozača teške noge na papučici gasa koji će na novom kraku Istarskog ipsilona »rušiti« ograničenje od sto kilometara na sat sigurno neće nedostajati. Takvih vozača, koji će za manje od sata stizati s krajnjeg juga Istre do granice sa Slovenijom, na cesti već podosta i ima iako zapadni krak Ipsilona nije otvoren za promet. S druge strane, nešto savjesnijim sudionicima u prometu, uz poštivanje ograničenja brzine, trebat će nešto manje od sat vremena da prevale trasu Ipsilona od Vodnjana do Umaga – uključujući i 40-ak kilometara dugu novu dionicu od Limske drage. Ako uzmemo u obzir i nekoliko minuta potrebnih za dionicu do novoizgrađenih prometnica iznad graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija, uz gotovo idealne uvjete vožnje od Pule do »meje« mogli bi stizati za otprilike sat i 15 minuta vožnje. U idealne uvjete tijekom sezonskih gužvi teško je vjerovati. Na spomenutom graničnom dijelu gdje se s Ipsilona, uz dva raskrižja, promet nastavlja prema Sloveniji bilo bi suviše optimistično ne očekivati prometne čepove. No za sada je situacija bitno drukčija, a unatoč prometu osobnih i transportnih vozila »zabranjenom« dionicom, na gužve još uvijek ne nailazimo. Kao što nismo naišli ni na policijske kontrole koje bi osujetile vožnju krakom Ipsilona koji, potpuno uređen, očekuje službeno otvorenje.

A gdje je benzinska?

Zapadni Ipsilon ima potrebnu signalizaciju, uređeni su odvojci prema većim istarskim središtima, a cijelom dužinom ceste postavljena je i zaštitna žičana ograda da bi onemogućila prijelaz divljim životinjama. Od odrona sa stjenovitih obronka štiti čelična mreža, a tamo gdje bijeli kamen zamjenjuje zemlja već je počela nicati trava. Na novoj dionici nalaze se i dva odmorišta sa svake strane ceste, Bačva i Mirna, opremljeni nužnim klupicama, koševima za smeće i montažnim zahodima. Ovo potonje odmorište opremljeno je i skulpturom »Ruke« predsjednika Županijske gospodarske komore Pule i kipara Šime Vidulina. No u cijeloj toj prometnoj idili budući će korisnici i opet postavljati logično pitanje: »A, gdje su benzinske crpke?« Zar je moguće da se nedostatak karakterističan za istočnu dionicu Ipsilona od Učke do Vodnjana ponavlja i na ovom dijelu? Izgleda da je moguće! Ne treba spominjati da je vožnja novim asfaltom, koji još nije oštećen učestalim prometom, sasvim ugodna, a vozač bi lako mogao pasti u iskušenje da vozilo potjera brzinom većom od dozvoljene stotke. Nažalost, primjećujemo i nelogičnosti koje su česta pojava i na relaciji od Vodnjana do Rogovića, isprekidane crte u zavojima koje doslovno pozivaju na pretjecanje. Koliko to može biti pogubno na nepreglednim mjestima poznato je čitateljima crnih kronika. Kao i činjenica da se postojećim Ipsilonom vozi i daleko brže od propisanog. Pridodamo li tome neiskustvo ili nepoznavanje ceste, učestale nesmotrene poteze lako je predvidjeti.

Napisao Z. STRAHINJA Snimio D. MEMEDOVIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

Zaštita od provale – gradimo.hr

]]>