Zagreb dobio 20.000 kvadrata

ZAGREB – Na jučerašnjem potpisivanju kupoprodajnog ugovora između TŽV Gredelja i Zagreba, iscurila je i veoma zanimljiva informacija. S dvije od tri zgrade kompleksa koji su dosad bili zaštićeno dobro industrijske baštine A kategorije, skinuta je rigorozna zaštita.

Time je, neslužbeno, grad dobio 20-ak tisuća četvornih metara više koje ne mora štititi, u svom većem dijelu se mogu rušiti i ustupiti mjesto stambenim i poslovnim zgradama. Skidanje zaštite je izazvalo negodovanje određenih muzejskih djelatnika koji smatraju da je sada premalo prostora ostalo za planirani Željeznički muzej. Prodaja Gredelja je inače išla veoma teško upravo zbog tri štićene zgrade koje su se protežu u središnjem dijelu. Da nije bilo njih, Gredelj bi svojih 130 tisuća četvornih metara prodao i ranije, i to po cijeni vjerojatno većoj od 88 milijuna eura. Kako je već ranije rekao predsjednik TŽV Gredelja Ivan Tolić, zainteresirane banke su procijenile da je neisplativo graditi oko središnjeg dijela koji se ne smije ruštiti. “Zaštita s dvije zgrade nije u potpunosti skinuta, nego je državno Vijeće za kulturna dobra donijelo rješenja o smanjenju zaštite, tako da se sada trebaju očuvati samo određeni djelovi, a ne cjelovite zgrade. Najistočnija i najveća zgrada će se čuvati u cjelovitosti. Rješenje je donesno nakon elaborata IGH-a koji je ustanovio da su dvije zgrade prilično uništene i promijenjene adaptacijama kroz više od stoljeća rada, pa više nemaju svoj izvorni izgled. Ako bi ih se željelo ostaviti izvornim, morale bi se raditi replike, što nema puno smisla”, rekla je pročelnica za Zaštitu spomenika kulture Doris Kažimir. Budući izgled kompleksa još nije određen, a do jeseni bi se trebale napraviti smjernice za međunarodni urbanistički natječaj koji će obuhvatiti u jednu cjelinu i zemljište Paromlina koje je grad također ranije kupio. Kako je najavio zagrebački strateg za planiranje Slavko Dakić, već se pregovara s HŽ-om o izdizanju pruge koja vodi do Glavnog kolodvora, čime bi se otvorio prostor Gredelja prema centru. Namjena prostora se zasad vodi kao mješovita – stambeno poslovna, a u zgradi u kojoj su se spajale lokomotive trebao bi biti Željeznički muzej. Pri potpisivanju kupoprodajnog ugovora, gradonačelnik Milan Bandić i predsjednik TŽV-a Gredelj Ivan Tolić su izrazili zadovoljstvo poslom. Bandić je najavio i da će do kraja godine gradska uprava potpisati ugovore s Gredeljom i Končarom za još 70 niskopodnih tramvaja, a Tolić da će u roku od tri godine po preseljenju na Vukomerac, Gredelj postati konkurentan na europskom tržištu. Kako smo već pisali, prije potpisivanja ugovora o 70 niskopodnih tramvaja, prvo se moraju rješiti nesuglasice na relaciji Gredelj- Končar, a i dogovoriti s gradom oko cijene. Izvor: www.Poslovni.hr

]]>