Zagreb u dvojbi: Graditi gradske garaže ili naći privatne investitore

ZAGREB – Zagrebparking drži manje parkirališnih mjesta nego što se na godinu registrira novih vozila. Problem je gradskih garaža spora realizacija, a privatnih nemogućnost lokalne zajednice da utječe na cijenu usluge

Prema podacima zagrebačkog Ureda za promet, područje šireg centra metropole – omeđeno Ulicom Republike Austrije na zapadu, željezničkom prugom na jugu, Kvaternikovim trgom na istoku i Gornjim gradom na sjeveru – raspolaže sa ulkupno 25.000 vanjskih, garažnih i dvorišnih parkirališnih mjesta. S druge strane, podaci Policijske uprave govore da stanovnici metropole svake godine registriraju 15.000 novih automobila. Tako su 30. studenog 2003. godine na području Grada Zagreba, dakle bez Zagrebačke županije, registrirana 335.037 vozila. Godinu dana kasnije registrirano ih je 351.315, a 30. studenog 2005. registraciju je prošlo 366.407 vozila.

Jeftinije u gražama Stoga je i gradonačelnik Milan Bandić ustvrdio da je promet zagrebački problem broj jedan, a stručnjaci zaključili da širem centru grada nedostaje još najmanje 10.000 parkirališnih mjesta. U tom se zaključku krije i razlog novogodišnjeg povećanja cijena parkiranja na vanjskim parkiralištima Zagrebparkinga, kao i odluka o proširenju njegovih parkirališnih zona. Tako je do 31. prosinca prošle godine Zagrebparking raspolagao sa 7778 vanjskih parkirališnih mjesta, dok danas vozačima u tri zone nudi 9773 parkirališna mjesta. No, slaže se struka, ni 30-postotno povećanje cijena parkiranja na vanjskim parkiralištima ni snižavanje cijena parkiranja u garažama sa sedam na pet kuna neće pridonijeti rješavanju gorućeg problema hrvatske metropole.

Jer, Zagrebparking u svojih pet garaža raspolaže sa 983 parkirališna mjesta i ako se toj brojci dodaju vanjska parkirališta onda je to 10.756 mjesta, a s toliko Zagreb ne može zbrinuti ni novoregistrirane automobile, kamoli već postojeća vozila. Štoviše, problem neće riješiti ni planirane nove garaže jer će tada metropola ojačati za 1855 mjesta, što je kap u moru u odnosu na ekspanziju novih automobila. Da stvar bude gora, s realizacijom svih triju garaža stvar je – dobrano zapela. Podsjetimo, za izgradnju garaže na Langovu trgu, kapaciteta 305 mjesta, Grad Zagreb je izvođaču radova – tvrtki Tehnika isplatio 33 milijuna kuna, i ona je posljednja izgrađena zagrebačka garaža, a dovršena je još prije dvije godine. Još tada je aktualna gradonačelnica Vlasta Pavić najavljivala skorašnji početak radova na gradnji garaže na Tuškancu. Više o ovoj temi

]]>